asp hjmmeside-redigeret med Front Page
Fra : Alexander Gerner

Dato : 20-11-03 10:56

HJÆLP HJÆLP
Hej.
Jeg har redigeret en hjemmeside-Med Front Page-men hjemmesiden er
lavet med asp skrift!!
Desværre - min hjemmeside er forsvundet fra nettet--jeg får
besked fra Internet Explorer--http 404 fejl--
Jeg har den hjemmeside i min pc-og på cd rom
Her er forklaring hvad har jeg ændret(med Front Page)
Jeg har ændret 2 e. mail adresser med andre e. mail adresser
Jeg har redigeret lidt tekst på forside
Jeg har tilføjet et navn i data base-(det er lykkedes)
Her er (sygdom symptone)
Hjemmesiden er overført til udbyder(www.purpleshop.dk) men det
kommer fej meddelelse i Internet Explorer—http 404 fej -FIL NOT
FOUND—
Jeg har talt med webmaster—han siger at det mangler en
fil—index.htm.eller default.
Efter jeg er gået in på siden (forsiden) jeg fandt default.asp
Sådan ser det ud I FORSIDE
<%
relpath = "./"
filename = "default.asp"
%>
<!--#include file="includes/!deztop.asp"-->

</b></strong>Velkommen til Purpleshop.dk,
hvor du kan købe
dine Purple-accessories. Sitets formål er
at give dig som
forhandler muligheden for at gøre dine
indkøb i ro og mag.
Siden er i fortsat udvikling, og kan have
små fejl, disse
bliver rettet som sitet udvikler sig. <br>
Omfanget af varer og sortimenter vil skifte
jævnligt og
antallet vil øges med tiden.<br>
Vi ønsker dig en god og inspirerende
oplevelse på vores
side. <br>
<strong> <br>
[ENGLISH]<br>
</strong>Welcome to Purpleshop.dk, where
you will find your
Purple-accessories. This site is developed
to help you to
find the time to make a Purple-order, when
the time is there.
The site is gouing thru a development, and
will be updatet
from time to time.<br>
The accesssories will changed as well as
more products will
come. We wish you a good and inspiring
shopping-experience
at the Purple-site. </td>

<!--#include file="includes/!dezmid.asp"-->

<!--#include file="includes/!dezcart.asp"-->

<!--#include file="includes/!dezbot.asp"-->

Hvis det skal sendes en bestiling fx.en kunde har bestilt en vare
så skal det gå videre
til—http://www.purpleshop.dk/order.asp?mode=orderSent—MEN DET GÅR
DET IKKE –
Undskyld min Dansk sprøg
Mvh.
Alexander

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-11-03 12:41

Alexander Gerner skrev:

> Jeg har redigeret en hjemmeside-Med Front Page

Hvilken version? FP har tidligere haft store problemer med asp-
sider. Jeg ved ikke hvor god nyere udgaver er til asp - spørg evt.
i frontpagegruppen - men ellers er der mange gode editorer til asp.
Jeg er selv meget glad for Macromedias Homesite.

> Desværre - min hjemmeside er forsvundet fra nettet--jeg får
> besked fra Internet Explorer--http 404 fejl--

Det betyder at siden ikke findes. Prøv at uploade den igen. Tjek -
evt. via ftp - at filen findes og har det navn du forventer.

> Hjemmesiden er overført til udbyder(www.purpleshop.dk) men det
> kommer fej meddelelse i Internet Explorer—http 404 fej -FIL NOT
> FOUND—

En webserver med asp har som regel filen "default.asp" som
standardfil. Det vil sige at hvis du ikke angiver et filnavn i
browseren, så vil webserveren kigge efter default.asp. Hvis den
ikke findes, får du en 404-fejl.

Hvis din fil fx hedder "minside.asp", kan du kalde den direkte med
<http://www.purpleshop.dk/minside.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen