Udskiftning af distro...
Fra : Rander

Dato : 20-11-03 09:20

Jeg har pt. en server kørende med RH 7.1, men jeg har efterhånden en
fornemmelse af at det er tid til at "prøve noget nyt," om jeg så må sige...

Da jeg samtidig skal skifte HD i maskinen tænkte jeg at det vil være det
smarteste tidspunkt at finde en ny distribution.

Jeg har overvejet Debian, primært fordi jeg synes at apt-get lyder som en
rigtig smart ting, men måske der findes noget bedre til mit behov? Serveren
kører Apache, qmail, lokal DNS-cache (bind), mrtg, en gang imellem FTP
(ProFTPd) og et par andre småting...

Er der nogen specielle ting jeg skal være specielt opmærksom på - altså
ting der er væsentligt anderledes fra RH til Debian?

Hardwaren den skal køre på er en P3-450 MHz med 384 MB RAM. Den bruger
sjældent mere end 256 MB, men det bliver nok alligevel opgraderet til 512
MB i samme træk. Da serveren er lidt kritisk vil jeg installere Debian på
disken i en anden maskine, og så flytte disken over - vil det give
nævneværdige problemer i forbindelse med hardware-konfiguration? Jeg ser
ingen grund til at installere X på serveren, andet end til ren leg, så den
tager jeg nok ikke med...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Øl er beviset på at Gud elsker os vil vil have os til at være glade. (Benjamin Franklin)