5.1 lyd vil ikke
Fra : Devast8or

Dato : 20-11-03 00:31

Hej med jer,

Jeg har lige købt et 5.1 surround sæt, men det vil ikke helt som jeg vil.

Jeg kan kun få to højttalere til at spille ad gangen, ved at sætte dem til
center/subwoofer udgangen. I et spil (Neverwinter Nights) ville de heller
ikke spille alle lyde, f.eks. manglede musikken (i spillet har jeg mulighed
for at vælge 5.1 lyd). Alle højttalere er afprøvet og de virker fint, så det
er ikke det.

Lydkortet er et Soundstorm, altså indbygget i nForce2 chipsettet
(motherboardet er et Abit NF7-S).

Hidtil har jeg haft et Creative Soundblaster PCI128 siddende i maskinen, og
jeg har lidt en ide om at det er derfor det nu ikke vil. Jeg har
selvfølgelig taget SB kortet ud og enablet onboard kortet, men jeg gætter på
at Windows (Win98SE iøvrigt) er lidt forvirret over det. Har jeg bare brug
for at geninstallere Win for at få det hele sat op som det skal være? Eller
skal der gøres andet? Eller kan jeg fikse det uden at skulle geninstallere
(det håber jeg jo lidt på :) ?

Håber I kan hjælpe mig med at få tingene til at køre.

TIA

Devast8or

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-11-03 01:11

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> crashed Echelon writing

> Håber I kan hjælpe mig med at få tingene til at køre.

Har du sat Winnie til at køre med 5.1 lyd?

Start->Indstillinger->Kontrolpanel->Multimedier->Lydenheder->Avanceret for
Afspilning af lyd

Her kan du sætte højttalerindstillingen til 5.1 Sound højttalere. 6.1 og
7.1 er vidst først understøttet fra XP.

--
Bjarke Andersen

Fra : Devast8or

Dato : 20-11-03 16:30

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> for Afspilning af lyd
>
> Her kan du sætte højttalerindstillingen til 5.1 Sound højttalere. 6.1

Jeg kan ikke vælge 5.1 men jeg kan vælge quadrophonic eller surround (jeg
går ud fra at det er den jeg skal bruge), men uden held. Der komme kun lyd
af de to højttalere :(

Devast8or

Fra : Devast8or

Dato : 20-11-03 16:47

Devast8or wrote:

> Jeg kan ikke vælge 5.1 men jeg kan vælge quadrophonic eller surround
> (jeg går ud fra at det er den jeg skal bruge), men uden held. Der
> komme kun lyd af de to højttalere :(
>
> Devast8or

Hmm, nu har jeg da fået alle højtallere til at give lyd fra sig uden at
skulle ændre på hvilke udgange de sidder i. Jeg har et ikon der hedder
"proceslinjeindstillinger for nForce" i min systray, og hvis jeg åbner den
har jeg muligheden for at den spiller en testtone. Det gør den også helt
fint, alle højttalere siger noget en efter en. jeg har også fået winamp til
at spille musik i fire af højttalerne på samme tid. center/subwoofer delen
vil den dog ikke leje med.

Devast8or

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-03 19:58

> [...]
til
> at spille musik i fire af højttalerne på samme tid. center/subwoofer delen

Du skal sørge for at hakke af i: Nforce control panel -.->Speaker setup -->
Create Center Channel(oversæt selv

Så burde centeren i al fald spille... Og du har valgt at det er et 6 speaker
setup du har? I Nforce control panel altså, og ikke i windows egen speaker
setup.