Taber en hund tænder?
Fra : Ove Kristensen

Dato : 19-11-03 20:25

Hej Allesammen !

Jeg har 2 nuttede abrikosfarvede toypudler på kun godt 5 måneder - sig mig
taber sådan nogle hunde tænder ligesom børn eller hvad?

Jeg har nemlig lige fundet nogle tandstykker som den ene lå og tyggede på.

Med venlig hundehilsen
fra
OveK.

Fra : Pia J

Dato : 19-11-03 20:37

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> wrote in message
> Hej Allesammen !
>
> Jeg har 2 nuttede abrikosfarvede toypudler på kun godt 5 måneder - sig mig
> taber sådan nogle hunde tænder ligesom børn eller hvad?

ja, de har lige alderen til at skifte tænder.

:Pia

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 20:41

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Allesammen !
>
> Jeg har 2 nuttede abrikosfarvede toypudler på kun godt 5 måneder - sig mig
> taber sådan nogle hunde tænder ligesom børn eller hvad?

Ja, de har lige alderen, hvor de spidse hvalpe / mælketænder skiftes, til
noget mindre skarpt

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ove Kristensen

Dato : 19-11-03 21:28

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

[klip]
> Jeg har 2 nuttede abrikosfarvede toypudler på kun godt 5 måneder - sig mig
> taber sådan nogle hunde tænder ligesom børn eller hvad?

Jeg siger tusind tak for info til Pia & Buffy - så nu kan jeg godt gå roligt
i seng med mine 2 små prinsesser (toypudler).

Med venlig hilsen og fortsat god aften
fra
OveK.

Fra : skingur

Dato : 20-11-03 07:39

"Ove Kristensen" skrev d. 19-11-03 21:28 dette indlæg :
Du skal være opmærksom på, om de skifter hjørnetænderne korrekt. Jeg ved
ikke hvordan det er med små abrikosfarvede prinsesser, men min
dværggravhund havde det problem (som gravhunde åbenbart ofte har) at den
nye hjørnetand kom en lille smule forskudt for mælketanden. Den nye
hjørnetand skal ellers opløse roden på mælketanden, så den bare skvatter
ud. Gandalf måtte til dyredoktoren og have sin pillet ud.
Jeg har iøvrigt et billede af min lille yndling, hvor han har tabt sin
første tand .
(Hvad skal man med børn når man har en gravhund?)
mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Maria

Dato : 20-11-03 12:21

> (Hvad skal man med børn når man har en gravhund?)
> mvh Christina

Hej Christina.

Den linje der, den kan jeg godt lide...

--
mvh.
Maria

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-11-03 12:51

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> "Ove Kristensen" skrev d. 19-11-03 21:28 dette indlæg :

> (Hvad skal man med børn når man har en gravhund?)

Så har man da i det mindste nogen som adlyder )...
( Tror jeg )

M.V.H......Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-03 01:55

Fri, 21 Nov 2003 12:50:35 +0100, "Benny Mortensen" wrote:
>"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev...

>Så har man da i det mindste nogen som adlyder )...
>(Tror jeg)

Nøøøj hvor er det rammende, for
gravvuffen gør det da nødigt! ;-D

--
Mvh Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Bevar naturen...Sylt en rotte.

Fra : J. Jensen

Dato : 20-11-03 08:38

Ja hunde fælder hjørnetænderne , som mælketænder , har din dyrlæge ikke
fortalt dig det. ???

J. Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-03 01:19

Thu, 20 Nov 2003 08:38:29 +0100, "J. Jensen" wrote:

>Ja hunde fælder hjørnetænderne , som mælketænder , har din dyrlæge ikke
>fortalt dig det. ???

Hunde skifter ALLE tænderne, har din dyrlæge ikke fortalt dig dét?

Fra : Jørgen

Dato : 21-11-03 06:45

Man kan hjælpe hunden ved knobe tandkødet og prøve
forsigtig (ikke vold) hjælpe de løse tænder ud, det forhindre i at
hunden
for nye skæve tænder.

Jørgen