Hvordan gør man det bedst
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 19-11-03 18:49

Jeg har kigget/læst gruppen igennem og er faktisk lidt bange for at spørge,
men her kommer det

pga af voldsom eksem på vores 9 mrd datter, står vi nu ved sidste udvej, at
skille os af med vores 2 hunde, alt andet er prøvet skal siges

men men kan man give 2 "små" hunde et godt liv et andet sted, det drejer sig
om en Cocker og en blandings (foxer terrie- Yorks terrie- Puddel- kan ikke
huske den sidste), begge hanhunde, men kastreret, de er velfungeren med både
børn og kat

Er der evt et sted man kan henvende sig, hvor folk evt er skrevet op til det
eller hva ?

Mvh Jesper Pedersen

Fra : Holm

Dato : 19-11-03 20:02

"Jesper Pedersen" <duval@tele2adsl(fjern).dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> skille os af med vores 2 hunde, alt andet er prøvet skal siges

(klip)

> Er der evt et sted man kan henvende sig, hvor folk evt er skrevet op til
det
> eller hva ?
>
> Mvh Jesper Pedersen

Hej Jesper.

Hvor gamle er dine hunde ?
Der er flere løsningsmodeller , privat annoncering i avis , på
www.dyrenettet.dk
eller du kan henvende dig til det lokale dyreinternat ( ved ikke hvor du
bor ).
Jeg har selv arbejdet på internat , og har hjulpet mange hunde til en ny
tilværelse.
Min erfaring var at mange gerne ville have voksne "små" hunde , og vi havde
en liste med folk der søgte hunde , og én med hunde til nye hjem , der
fungerede på den måde at en hel del hunde slet ikke kom på internatet , men
skiftede hjem direkte uden os som "mellemled"...så man kan godt undgå at ens
hunde skal sidde i et bur og vente på nye mennesker )

Mange hilsener
Holm

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 20:35

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ens
> hunde skal sidde i et bur og vente på nye mennesker )

Den største ulempe ved internatet er vel, at hundeejeren ikke får af vide,
hvor hunden kommer hen.
Det er måske lavet om ?
Det er i hvert fald godt, hvis hunden kan skifte hjem uden, at vente i et
bur, på et internat.

Udover Dorthe`s link er der også:

www.dog-inn.dk

+ aviserne:

www.dba.dk

www.guloggratis.dk

og så er der selvfølgelig nyhedsgruppen dk.privat.marked.dyr, hvor der af og
til søges hunde.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 19-11-03 21:10

> Hej Jesper.
>
> Hvor gamle er dine hunde ?

Blandingshunden ca 7år og Cockeren ca 6 år

> Der er flere løsningsmodeller , privat annoncering i avis , på
> www.dyrenettet.dk
> eller du kan henvende dig til det lokale dyreinternat ( ved ikke hvor du
> bor ).

Hobro

> [...]
ens
> hunde skal sidde i et bur og vente på nye mennesker )

Vi vile helst at de kom direkte ud, da de er meget familiehunde, tror ikke
de egner sig til internat liv

Mvh Jesper

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-11-03 01:14

> [...]
både
> børn og kat
>
> Er der evt et sted man kan henvende sig, hvor folk evt er skrevet op til

Hej Jesper

Hvis du er meget glad for dine hunde, så vil det måske være en god ide, at
slå lidt koldt vand i blodet. Det ville være på sin plads at finde frem
til, hvilken form for eksem er det dit barn har. Nu står der jo ikke noget
om, hvor lang tid dit barn har haft eksem. Så det store spørgsmål kommer
til at lyde. Er det eksem, psoreasis, eller allergi. Jeg er ikke sikker
på, at hundene kan have indflydelse på de to første, men den sidste
mulighed, er der en klar risiko for. Så kan det jo være enten hundene,
eller kattene, eller måske begge. Det er jo heller ingen garanti, at
selvom det er allergi, at det er hundene. Det kunne jo være husstøvmider.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 20-11-03 07:06

> [...]
noget
> om, hvor lang tid dit barn har haft eksem.

7½ mrd og alt andet er som sagt forsøgt, og det skal der med også siges at
det er hårdt med et barn som er meget plaget af eksem, dvs sover dårligt,
spiser dårligt, kræver utrolig memget opmærksomhed, og alt sammen er pga er
ubeha/kløe i huden, så vores egen læge og en spec. børnehud læge har rådet
os til dette nu, det skal siges at de spurgte i starten om vi havde dyr, men
det var ikke sån at det sagde ud med dem, så som sagt alle andrer veje er
forsøgt

Mvh Jesper

Fra : KennelKipler

Dato : 20-11-03 09:49

"Jesper Pedersen" skrev d. 20-11-03 07:06 dette indlæg :

Hej Jesper,
Har I ikke noget familie eller nogle venner som kan tage hundene i en
periode så I kan se om det er dem der er skyld i jeres barns allergi?
Ellers vil jeg anbefale et dyrenes beskyttelses internat.
Du finder dem her: www.dyrenes-beskyttelse.dk

God bedring til jeres barn.

MVH Marie.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 20-11-03 15:36

"> Hej Jesper,
> Har I ikke noget familie eller nogle venner som kan tage hundene i en
> periode så I kan se om det er dem der er skyld i jeres barns allergi?

Desvære ikke, da alle andrer bor i lejlighed eller ikke har magter det

> Ellers vil jeg anbefale et dyrenes beskyttelses internat.
> Du finder dem her: www.dyrenes-beskyttelse.dk

det vil jeg kigge på takker

> God bedring til jeres barn.

Takker

MVH Jesper

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 21-11-03 15:39

> [...]
havde dyr, men
> det var ikke sån at det sagde ud med dem, så som sagt alle andrer

Er der foretaget priktest eller andre allergitester der klart viser
at det er hundene der fremkalder allergien .. ellers hjælper det jo
ikke noget at komme af med hundene ...
hejhils fra Ami

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 21-11-03 16:08

> Er der foretaget priktest eller andre allergitester der klart viser
> at det er hundene der fremkalder allergien ..

Ja

Mvh Jesper

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-11-03 17:42

> Ja
>
> Mvh Jesper

Hej Jesper

Nu bliver vi jo efterhånden blevet nysgerrige. Taler vi om Allergi, eller
taler vi om Eksem..... Der er jo himmel og bøf til forskel. Allergi
fremkaldes af nogle bestemte ting. Eksem rammer som regel ganske vilkårligt,
uden umiddelbar provokatør. Hunde har mig bekendt, aldrig haft indflydelse
på Eksem. Men mange er Allergiske overfor Katte eller Hunde, og er de
rigtigt heldige, overfor begge, eller bare overfor næsten alle dyr med /
uden pels.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-03 18:00

"Benny Mortensen adsl.dk>" <bfm@tdc<fjern> skrev i en meddelelse

> Hej Jesper
>
> Nu bliver vi jo efterhånden blevet nysgerrige. Taler vi om Allergi, eller
> taler vi om Eksem..... Der er jo himmel og bøf til forskel.

Ikke nødvendigvis. Den ene ting, kan nogengange fremkalde den anden:
Eksem kan godt skyldes allergi. Ligesom vejret også kan have en stor
indflydelse, på både det ene og det andet.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 20-11-03 23:19

Hej Jesper + familie

"Jesper Pedersen" <duval@tele2adsl(fjern).dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har kigget/læst gruppen igennem og er faktisk lidt bange for at
spørge,
> men her kommer det

Måske har du læst indlæget " hund søger nyt kærligt hjem", og jeg lægger
ikke skjul på at det var mig der startede denne debat ved at flytte Falk's
indlæg til denne gruppe, men jeg mener da klart dit indlæg har en hel anden
indflydelse på mig.
Sygdom er jo en hel forstålig grund. Når det så er sagt vil jeg lige som
Benny, måske skulle i først finde frem til hvad der gør at jeres datter får
eksem, det ville jo være ærgeligt at skille jer af med jeres to hunde, hvis
det så viser sig ikke at være hundene.
Jeg kan selvfølgelig godt forstå jeres holdning at det er hårdt at ha' et
"sygt" lille barn, samtidig med to hunde der også kræver jeres opmærksomhed,
men tror du ikke i kan finde en løsnig alligevel?

Også god bedring fra mig

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 21-11-03 07:02

> [...]
opmærksomhed,
> men tror du ikke i kan finde en løsnig alligevel?

Måske findes der en løsning der ude hvem ved, men som sagt så har dette
stået på i 7½ mrd nu, og div lægere sige at det er vores dyr som giver
eksemen, alt andet er afprøvet og testet, vi skal ikke af med de hunde pga
af tidsnød eller noget andet, kun af den simple grund af hun er over følsom
over for dem, og det er jo heller ikke sån vi bare siger nu skal de hunde
altså bare væk, men vi skal have fundet et godt hjem til dem, nu har vi
levet med det her i 7½ mrd og kan godt vente lidt endnu

Mvh Jesper

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 21-11-03 22:22

Hej igen Jesper

> [...]
> altså bare væk, men vi skal have fundet et godt hjem til dem, nu har vi
> levet med det her i 7½ mrd og kan godt vente lidt endnu

Jeg håber ikke du forstod mit indlæg som negativt, for det var det overhoved
ikke, tvært om. Som jeg skrev er sygdom jo en hel anden snak, end at man
bare ikke gider dem mere

Held og lykke med at finde et kærligt hjem til jeres to kære hunde

Mange venlige hilsner fra

Bolette