MS Windows
briani 27239
Geninstallere Winhelp
Fra : Nederbasse

Dato : 19-11-03 17:31

Hej
Efter et virus og spyware angreb et windows hjælpesystem forsvundet
Kan jeg reparere/geninstallere dette uden at miste mine indstillinger o.l. ?

Lars

Fra : Nederbasse

Dato : 19-11-03 17:32

?

> Lars

Glemte: det er Windows XP pro

Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-11-03 17:49

"Nederbasse" <laneSPAMFRI@jubiipost.dk> skrev :

>Glemte: det er Windows XP pro

Smid din Windowscd i og gå i start => kør => sfc /scannow og se
om den selv finder nogle manglende/corrupte filer eller prøv at
skriv at winhelp skal udpakkes.
--
Knud

Fra : Nederbasse

Dato : 19-11-03 17:56

> Smid din Windowscd i og gå i start => kør => sfc /scannow og se
> om den selv finder nogle manglende/corrupte filer eller prøv at
> [...]

sfc /scannow sker der ikke meget ved, der popper lige en box op i et
splitsekund det er alt

Lars

Fra : Leif Poulsen

Dato : 19-11-03 19:13

> "Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> sfc /scannow sker der ikke meget ved, der popper lige en box op i et
> splitsekund det er alt
>
> Lars

Hej

Så start en kommandoprompt og kør kommandoen der.
(Start/Programmer/Tilbehør/Kommandoprompt).

Mvh

Leif

Fra : Nederbasse

Dato : 19-11-03 19:28

SNIP

> Hej
>
> Så start en kommandoprompt og kør kommandoen der.
> (Start/Programmer/Tilbehør/Kommandoprompt).
>
> Mvh
>
> Leif

Så får jeg denne meddelse:

C:\Documents and Settings\Lars>sfc /scannow
Du skal være en administrator, som kører en konsolsession for at kunne bruge
vær
ktøjet Windows Kontrolprogram til filer.

Og jeg er admin
Jeg har fundet ud af jeg har winhelp.exe men det virker ikke, kommer bare en
blå side med Windows hjælp

Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-11-03 19:30

"Nederbasse" <laneSPAMFRI@jubiipost.dk> skrev :

>sfc /scannow sker der ikke meget ved, der popper lige en box op i et
>splitsekund det er alt

Så gør det i en command prompt.
--
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-11-03 17:33

"Nederbasse" <laneSPAMFRI@jubiipost.dk> skrev :

>Efter et virus og spyware angreb et windows hjælpesystem forsvundet
>Kan jeg reparere/geninstallere dette uden at miste mine indstillinger o.l. ?

Hvilken windowsversion?
--
Knud

Fra : Torben

Dato : 19-11-03 19:33

> [...]
> Efter et virus og spyware angreb et windows hjælpesystem forsvundet
> Kan jeg reparere/geninstallere dette uden at miste mine indstillinger

Har du prøvet at kører systemgendannelse.
--
Mvh Torben

Fra : Nederbasse

Dato : 19-11-03 19:49

"Torben" <tolemNOSPAM@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Nederbasse" <laneSPAMFRI@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> o.l. ?

> Har du prøvet at kører systemgendannelse.
> --
> Mvh Torben

Systemgendannelse er slået fra p.g.a. virus i system volume

Lars

Fra : webfactor

Dato : 19-11-03 20:20

Åbner tilføj fjern programmer og tilføj windows componenter der skal du
måske have din installations cd.
eller
Du smækker godt nok cden i men gør du det i windows åbner aftomatisk
velkomstsiden hvor du kan se om den er kompatibel eller ominstallere eller
browse denne cd men du kan også installere yderligere komponenter der vælger
du for eksb.
www.webfactor.dk

Fra : Nederbasse

Dato : 20-11-03 10:41

"webfactor" <webfactor@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| velkomstsiden hvor du kan se om den er kompatibel eller ominstallere eller
| browse denne cd men du kan også installere yderligere komponenter der

Har jeg prævet -virker stadig ikke
Jeg har også geninstalleret Office XP og det mærklige er at office
assistenten virker bare ikke hjælpen.

Lars

Fra : Torben

Dato : 20-11-03 11:06

"Nederbasse" <laneNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vælger
> |

> Har jeg prævet -virker stadig ikke
> Jeg har også geninstalleret Office XP og det mærklige er at office

Har du prøvet at boote på din xp cd og kører en rep af windåsen, du skal
være opmærksom på du skal hente opdateringer igen.
--
Mvh Torben

Fra : Nederbasse

Dato : 21-11-03 08:11

snip

| Har du prøvet at boote på din xp cd og kører en rep af windåsen, du skal
| være opmærksom på du skal hente opdateringer igen.
| --
| Mvh Torben

Jeg har formateret og geninstalleret, problemet er løst.
Lars