Beskriv din hund...
Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 14:36

på to linier.

Vi er ved, at lave nogen citater/ kloge ord, om forskellige hunde og
hunderacer, til vores hjemmeside.
Kan du lave et godt citat, der passer netop på din hund og må vi bruge det ?

Her er et par hurtige eks.

En Bokser er meget sød !
En Bokser kan godt se sur ud !

En Border Collie er en dygtig fårehund !
En Border Collie er meget klog !

En Dalmatiner har mange pletter !
Pletterne kan være brune og sorte !

Det er meget svært, især hvis man ikke har ordentligt kendskab, til de
forskellige hunde.
Derfor vil lidt hjælp være meget velkomment !
Så hvad er nøgleordene / kendetegnet for netop din hund, beskrevet på 2
linier ?
Andre kloge ord / tanker om hunde, er også velkomne !

Venter spændt på, hvad i kan finde på

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-11-03 14:45

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message
> på to linier.

En flat(coated Retriever) er altid glad,
En flat(coated Retriever) er hvalp i lang tid

etc.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-11-03 14:51

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> escribió en el
mensaje news:3fbb73dd$0$30069$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message
>
> En flat(coated Retriever) er altid glad,
> En flat(coated Retriever) er hvalp i lang tid

nah, det er ikke specielt karakteristisk kun ved flatter. Min
Springer Spaniel kan beskrives på samme måde.

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 16:10

Wed, 19 Nov 2003 14:50:30 +0100, Lars Hoffmann wrote:
>"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> escribió...

>nah, det er ikke specielt karakteristisk kun ved flatter. Min
>Springer Spaniel kan beskrives på samme måde.

Ja de to linier passer på mange hunde, der har det godt.

En Papillon bider aldrig; markerer kun groft.
En Papillon lugter og fedter ikke, da den ikke har hudolie.

--
Mvh Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Bevar naturen...Sylt en rotte.

Fra : Kosmonauten

Dato : 20-11-03 10:34

> nah, det er ikke specielt karakteristisk kun ved flatter. Min
> Springer Spaniel kan beskrives på samme måde.

Hørt, sådan er Laika også (Springer Spaniel/Labrador mix) selvom hun er på
vej mod de 4 år ;C)
Potedask fra
Martin & Laika

Fra : UG

Dato : 19-11-03 14:50

En Karelsk bjørnehund er stolt og kender sit eget værd!
En Karelsk bjørnehund er en charmerende hund der helst følger sin egen
vilje.
Hilsen
Ulla og Co.
--
Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : Gjøl

Dato : 19-11-03 21:54

UG wrote:
> En Karelsk bjørnehund er stolt og kender sit eget værd!
> En Karelsk bjørnehund er en charmerende hund der helst følger sin egen
> vilje.
Hørt
Knud og Tanya (1 årig tæve)

Fra : Pernille

Dato : 19-11-03 18:06

Andre kloge ord / tanker om hunde, er også velkomne !

> Venter spændt på, hvad i kan finde på

Hej.

Her i huset ville det være...

En Dobermann er loyal og kærlig.
En Dobermann er lærenem og legesyg.

Hundehilsner

Pernille
Tarzan(Dobermann), Kimmie(Boxer) og Gassan(Dobermann)

Fra : 2Foxy

Dato : 19-11-03 18:06

En dalmatiner smiler
En dalmatiner er meget klog
En dalmatiner fælder 1 håndfuld hård om dagen
En dalmatiner kræver meget kontakt med sin herer/familie

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-11-03 08:35

"2Foxy" <nospam@nospam.no> escribió en el mensaje
> En dalmatiner smiler
> En dalmatiner er meget klog

En dalmatiner er vidst ikke kendt for at være specielt spids - tvært
imod.

Fra : Janne & Jens Jørgen ~

Dato : 19-11-03 18:53

Gravhunde er : En halv hund høj, en hel hund lang, men 2 hunde værd.

Fra : skingur

Dato : 20-11-03 07:34

"Janne & Jens Jørgen Damberg" skrev d. 19-11-03 18:53 dette indlæg :
> Gravhunde er : En halv hund høj, en hel hund lang, men 2 hunde værd.

*G* enig!!!

En gravhund er en meget stor hund i en meget lille krop.
Svær at opdrage, men har man haft een vil man altid have flere!!

En gravhunds sind, velvilje og selvtillid er så stort,
at man ikke fatter hvordan det kan pakkes ind i så lille en hund!

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-11-03 13:05

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> En gravhunds sind, velvilje og selvtillid er så stort,
> at man ikke fatter hvordan det kan pakkes ind i så lille en hund!

Tja jeg ved ikke lige, hvordan man skal beskrive den bedst, for beskrivelsen
vil her, vil passe på den ene, men ligge meget langt fra den anden, selvom
det faktisk burde have været stik modsat. Men ud fra devicen her, at jo
mørkere en hund er, jo mere skræk sætter den ind i folk.

Hovawart:
Folk ser på mig, med bange tanker
Men i mit bryst, et stort varmt hjerte banker

M.V.H......Benny..

Fra : mus

Dato : 21-11-03 18:33

> [...]
>
> En gravhunds sind, velvilje og selvtillid er så stort,
> at man ikke fatter hvordan det kan pakkes ind i så lille en hund!

Kan kun give dig ret i det meste lige bortset fra "men har man haft een vil
man altid have flere!! "
Det mente jeg også - lige indtil jeg fik en Boxer. *SS*

Lige et par ord mere til samlingen vedr Boxere

En Boxer leger hele livet.
En boxer kan se sur ud, men er altid glad.
En Boxer vil gerne være en skødehund i sit næste liv (så kan den bytte plads
med gravhunden)
En Boxer har meget selvtillid
En Boxer har meget mimik.
En Boxer prutter meget.

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-03 11:34

"Janne & Jens Jørgen Damberg" <damberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Gravhunde er : En halv hund høj, en hel hund lang, men 2 hunde værd.

LOL !

Tak for alle jeres forslag. Vi kan sagtens bruge mange flere. Også gerne
citater om blandingshunde.
Jeres foreløbige citater kan ses her:

http://www.tjekmig.dk/Newnews/

I skal trykke opdater, hvis ikke lige jeres citat står der, med det samme.
De kører nemlig random.
Punish, hvilke 2 linier passer bedst ? 15 linier er altså for mange !
Nogen her, som kender til racen Hovawart og kan beskrive den ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Luna dc

Dato : 20-11-03 18:46

En Australsk Silky Terrier følger dig over alt som en tro væbner.
En Silky er en stor hund i en meget lille krop.
Bodil

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-11-03 20:54

> En Silky er en stor hund i en meget lille krop.

En irsk ulvehund er en meget lille hund i en stor krop.
En irsk ulvehund er altid glad for sin herre.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-03 00:34

Thu, 20 Nov 2003 18:45:45 +0100, Luna dc wrote:

>En Australsk Silky Terrier følger dig over alt som en tro væbner.
>En Silky er en stor hund i en meget lille krop.

Tjaaa Bodil...Det samme gælder for Papillon.

Fra : Luna dc

Dato : 21-11-03 09:10

<x Vuf x> skrev i en meddelelse

> Tjaaa Bodil...Det samme gælder for Papillon.

Hej Sonja P. det ved jeg, hvis ikke jeg havde Silky havde jeg sikkert
Papillon.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-11-03 12:56

"Luna dc" <leifcla@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> <x Vuf x> skrev i en meddelelse

> Hej Sonja P. det ved jeg, hvis ikke jeg havde Silky havde jeg sikkert
> Papillon.

Hvis beskrivelse skulle passe på den Papillon min mor havde, så ville den
med et lille smil i øjet se således ud....

Jeg ville være Verdens største snob.
Hvis jeg altså bare kunne nå derop

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-03 13:07

"Benny Mortensen adsl.dk>" <bfm@tdc<fjern> skrev i en meddelelse

> Jeg ville være Verdens største snob.
> Hvis jeg altså bare kunne nå derop

LOL !

Den er lige snuppet også !

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-03 01:52

Fri, 21 Nov 2003 12:56:10 +0100, "Benny Mortensen" wrote:

>Hvis beskrivelse skulle passe på den Papillon min mor havde, så ville den
>med et lille smil i øjet se således ud....
>Jeg ville være Verdens største snob.
>Hvis jeg altså bare kunne nå derop

Ja ja, det kan også passe på nogle af dem... ;-D

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 19-11-03 23:17

En dansk/svensk gårdhund er kvik og vågen
En Dansk/svensk gårdhund er en rar og omgængelig hund, samt en være hygge
fætter

Jeg kunne nu godt bruge mere end to linjer til at omtale hvad en D/S
gårdhund er *GG*
Så som:

stor hund i en lille krop
hurtig og hjælpsom

osv, men du bad kun om to, så jeg synes de to første er perfekt

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : pops2

Dato : 20-11-03 10:02

> [...]
>
> stor hund i en lille krop
> hurtig og hjælpsom
>
> osv, men du bad kun om to, så jeg synes de to første er perfekt

Hjemme hos os er det Lab'en:

En Lab vil gøre alt for mad!
En Lab er altid glad!

Hilsen Pernille og Frida (8 mdr) og Buller (10 år)

Fra : pops2

Dato : 20-11-03 10:02

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-11-03 08:37

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> escribió en el mensaje
> [...]
og
> hunderacer, til vores hjemmeside.
> Kan du lave et godt citat, der passer netop på din hund og må vi

Jeg kan da prøve:

En Springer Spaniel har meget energi
En Springer Spaniel er meget kontaktsøgende.

Men det passer måske også på andre racer?

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-11-03 11:44

On Wed, 19 Nov 2003 14:35:47 +0100, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrote:

> [...]
>linier ?
>Andre kloge ord / tanker om hunde, er også velkomne !

,,2 linier dur ikke for min race, for så ville der være for mange
kommaer !

Staffordshire Bull Terrier :

savler ikke
fælder ikke
gør sjældent
vælter ikke ting ned af sofabordet med halen"pga højden"
de skal have noget at tygge i hele tiden
er meget lærenem/lydig, og ekstremt kontaktsøgende/aktiv
følger ejeren overalt
skal have meget motion
og evigt glad for mennesker og især børn
kan være "skarp" overfor andre hunde, især af eget køn.
De kan være evige "dampbørn" hvalpe for livet
og kan være ret kærligt voldsomme overfor voksne, pga kombinationen
af stor glæde og styrke.
En stor hund i lille indpakning.

Fra : Bullmarks

Dato : 20-11-03 13:08

Buffy <Tjekmigpc.dk> (snabel-a) skrev:
> [...]
>ikke har ordentligt kendskab, til de
>forskellige hunde.
>Derfor vil lidt hjælp være meget velkomment !

-- En Fransk Bulldog er den store hund, i lille krop.
Fransk Bulldog holder altid dit humør i top.
A Pedersen
www.sitecenter.dk/flemse34/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-11-03 13:38

"Bullmarks" <Bullmarks@hotmail.com> escribió

> -- En Fransk Bulldog er den store hund, i lille krop.
> Fransk Bulldog holder altid dit humør i top.

....undtagen n`r man ikke kan sove fordi den snorker

Fra : bettinaP

Dato : 25-11-03 15:16

> [...]
> hunderacer, til vores hjemmeside.
> Kan du lave et godt citat, der passer netop på din hund og må vi bruge det

sikke mange poeter vi har her i gruppen

en ridgeback kræver gode argumenter
en ridgeback er en fremragende partner, og en meget dårlig slave

........og så fylder den en del i sofaen, der helst skal stå lige op ad
brændeovnen hvis den får lov at bestemme *G*

bettinaP

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 25-11-03 18:40

Der mangler vist lidt om schæferen, så det kommer her:

En schæfer er trofast og kærlig
En schæfer svigter dig aldrig

Mvh
Søren