Musepointer forsvinder i KDE
Fra : Henrik Lauridsen

Dato : 19-11-03 13:27

Jeg har netop installeret Linux (SuSe 8.2) derhjemme for at kunne lege lidt
med det. Det fungerer fint, men jeg har et lille problem i KDE. Hvis jeg
ændrer skærmopløsningen til 1024 * 768 forsvinder musepointeren. Den kommer
igen hvis jeg skifter tilbage til 1280 * 1024. Skærmen har et par år på
bagen, og flimrer ved den opløsning, hvorfor jeg helst vil køre 1024 * 768.
Er der nogen som har en idé til hvordan jeg får musepointeren til at blive
fremme, når jeg skifter opløsning?

Mvh
Henrik Lauridsen

P.S. Grafikkortet er et Geforce2

Fra : Michael Eriksen

Dato : 19-11-03 22:36

"Henrik Lauridsen" <hlau@beethoven.com> wrote in

> [...]
> hvorfor jeg helst vil køre 1024 * 768. Er der nogen som har en idé
> til hvordan jeg får musepointeren til at blive fremme, når jeg

Et skud i tågen: i /etc/X11/XF86Config (eller XF86Config-4) kan du i
sektionen "Device" prøve at tilføje:

option "SWcursor" "true"

mvh

Michael

Fra : Henrik Lauridsen

Dato : 21-11-03 16:17

"Michael Eriksen" <sorry@no.spam> wrote in message
> "Henrik Lauridsen" <hlau@beethoven.com> wrote in

> Et skud i tågen: i /etc/X11/XF86Config (eller XF86Config-4) kan du i
> sektionen "Device" prøve at tilføje:
>
> option "SWcursor" "true"

Løsningen viste sig at være ret simpel. Jeg skulle såmænd bare lade være med
at justere skærmstørrelsen i SaX2, og i stedet justere den direkte på
monitoren.

Henrik