Mozilla og tabs
Fra : Søren Reinke

Dato : 18-11-03 21:28

Hejsa

Ved en fejl fik jeg slået det fra at Mozilla skal spørger om jeg virkelig
vil lukke når jeg har flere tabs åben.

Hvordan pokker slår man det til igen ?

Hilsen Søren

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 18-11-03 21:43

On Tue, 18 Nov 2003 21:28:10 +0100, Søren wrote:

> Hejsa Ved en fejl fik jeg slået det fra at Mozilla skal spørger om
> jeg virkelig vil lukke når jeg har flere tabs åben.

> Hvordan pokker slår man det til igen ?

about:config browser.tabs.warnOnClose ?

Mvh.

--
"Do not feed the oysters under the clouds" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-11-03 21:30

Adam Sjøgren skrev i -dk.edb.system.unix:

> about:config browser.tabs.warnOnClose ?

Findes ikke på min Mozilla 1.4,,,

Hvis man kan indsætte en ny, hvilken type variabel skal så sættes til hvad?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / reralistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | fram til motorvejbyggiet blev påbegyndt

Fra : Kent Friis

Dato : 19-11-03 22:25

Den Wed, 19 Nov 2003 21:29:49 +0100 skrev Ivar Madsen:

>Findes ikke på min Mozilla 1.4,,,

Funktionaliteten dukkede da også først op med version 1.5 (?)

Mvh
Kent

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-11-03 23:28

Kent Friis skrev i -dk.edb.system.unix:

> Funktionaliteten dukkede da også først op med version 1.5 (?)

OK, det er 1.4 der følger med mdk9.2, og jeg har ikke gidet opdatere
Mozilla.
Hvad er der ellers af gode grunde til at opgradere den?

Hvis jeg husker ret, så skal JAVA og plugin's installeres på ny, mens
opsætning, UserID+PW osv. huskes fra version til version,,,

Fra : Kent Friis

Dato : 20-11-03 17:24

Den Wed, 19 Nov 2003 23:28:08 +0100 skrev Ivar Madsen:

>OK, det er 1.4 der følger med mdk9.2, og jeg har ikke gidet opdatere
>Mozilla.
>Hvad er der ellers af gode grunde til at opgradere den?

Den virker umiddelbart mere stabil. Det er den første version der endnu
ikke er sluttet af med at æde al RAM'en, for derefter at blive ramt af
OOM-killeren.

>Hvis jeg husker ret, så skal JAVA og plugin's installeres på ny, mens
>opsætning, UserID+PW osv. huskes fra version til version,,,

Hvis det ligger i ~/.mozilla/plugins, bliver det liggende. Hvis det
ligger i /usr/local/mozilla-1.4/plugins, skal det kopieres over under
den nye version.

Mvh
Kent

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-11-03 21:09

> Den virker umiddelbart mere stabil. Det er den første version der endnu
> ikke er sluttet af med at æde al RAM'en, for derefter at blive ramt af
> OOM-killeren.

Jeg synes nu ikke at 1.4 er slem til at æde RAM'en, og jeg har aldrig været
ude for at OOM-killeren har vist sig, vidste ikke noget om dens eksistens
før jeg læset dit indlæg,,,

> Hvis det ligger i ~/.mozilla/plugins, bliver det liggende. Hvis det
> ligger i /usr/local/mozilla-1.4/plugins, skal det kopieres over under
> den nye version.

Det vil sige at man måske kan lave et /usr/local/mozilla.plugin og så linke
/usr/local/mozilla-x.x/plugins dertil?

Fra : Kent Friis

Dato : 20-11-03 22:30

Den Thu, 20 Nov 2003 21:08:33 +0100 skrev Ivar Madsen:

>Jeg synes nu ikke at 1.4 er slem til at æde RAM'en, og jeg har aldrig været
>ude for at OOM-killeren har vist sig, vidste ikke noget om dens eksistens
>før jeg læset dit indlæg,,,

Det plejer også først at være efter en times tid med at surfe på
sider med javascript, animerede gif'er og især masser af jpegs. Her
har mozilla sin store styrke, når man blot ctrl-clicker på alle
thumbnails'ene, og billederne så bliver loadet i tabs i baggrunden.
Så kan man se billederne når de er færdige med at loade.

>Det vil sige at man måske kan lave et /usr/local/mozilla.plugin og så linke
>/usr/local/mozilla-x.x/plugins dertil?

Helt klart en mulighed.

Jeg plejede nu bare at linke libjavaplugin_oji.so til det nye plugins
directory, indtil jeg blev træt af det, og linkede det over i
~/.mozilla/plugins - eneste ulempe er at så gælder de ikke for
eventuelle andre brugere jeg opretter på maskinen.

Mvh
Kent