sutter til flasker i god kvalitet
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-11-03 19:54

Jeg har anskaffet mig en bunke sutter til sutteflasker (ca. 12 stk),
men er skuffet over at opleve, at de opfører sig temmelig
forskelligt. Selv sutter af eksakt samme fabrikat og model (Matas
"medium" til mælk) opfører sig vidt forskelligt: Ved nogle sutter
drypper mælken som den skal, men ved andre sprøjter den ud, så den er
ved at drukne min datter. Jeg har også prøvet "NUK" (2 stk til vand
hhv. mælk), men er ikke helt overbevist om at det er bedre.

Nogen med erfaringer og enbefalinger til andre mærker der virker?

-j

--
Akademisk Opgavebank v. 0.9 - public beta!
http://www.akademiskopgavebank.dk/

Fra : Anja

Dato : 18-11-03 20:00

"Janus Sandsgaard" <spam@janus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> -j
>
> --
> Akademisk Opgavebank v. 0.9 - public beta!

Vi var meget glade for de flasker som hedder Avent, de havde en god pasform
at holde på og var meget nemmere ar rengøre - de koster lidt mere end andre
flasker.
Hilsen
Anja
--
Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du mangler...

Fra : Katja Lykkegaard And~

Dato : 18-11-03 19:59

> [...]
> hhv. mælk), men er ikke helt overbevist om at det er bedre.
>
> Nogen med erfaringer og enbefalinger til andre mærker der virker?

Hej!

Avent går man ikke fejl af.
Det kræver self. at du skifter hele flasken ud, og så er de noget dyrere end
de almindelige fra brugsen.

Hilsen Katja

Fra : Kathrine

Dato : 18-11-03 20:02

"Janus Sandsgaard" skrev:

> Nogen med erfaringer og enbefalinger til andre mærker der virker?

Har kun brugt Aventsystemet til min dreng. Sutterne er af silikone,
nemme at rengøre, og jeg har ikke oplevet problemer med dem - andet
end prisen!
---
Kathrine

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-11-03 20:23

"Kathrine" <katras@REMOVETHISofir.dk> writes:

> Har kun brugt Aventsystemet til min dreng. Sutterne er af silikone,
> nemme at rengøre, og jeg har ikke oplevet problemer med dem - andet
> end prisen!

Hvad koster flasker og sutter sådan cirka?

-j

Fra : Kathrine

Dato : 18-11-03 20:30

"Janus Sandsgaard" skrev

> Hvad koster flasker og sutter sådan cirka?

http://www.jensthorn.dk/sw239.asp

Jeg har købt mine i Babysam.
---
Kathrine

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 20-11-03 12:22

"Kathrine" <katras@REMOVETHISofir.dk> writes:

> Har kun brugt Aventsystemet til min dreng. Sutterne er af silikone,
> nemme at rengøre, og jeg har ikke oplevet problemer med dem - andet
> end prisen!

Puha. De er godt nok noget dyrere, specielt, når jeg skal skifte alle
mine (12 stk) flaske fra Matas ud. Er de lettere at rengøre end andre
sutter og hvorfor?

-j

Fra : Anja

Dato : 20-11-03 13:04

Hej Janus

Ofte kan du købe dem brugte på div. salgs sider. Et godt sted er
http://www.voresborn.dk/siab.jsp?o_id=2810

Hilsen
Anja

Fra : Kathrine

Dato : 20-11-03 16:07

"Janus Sandsgaard" skrev:

> [...]
alle
> mine (12 stk) flaske fra Matas ud. Er de lettere at rengøre end

Jeg har klaret mig med 6 flasker....
Flaskerne har et meget større hul, så man kan vaske dem indvendigt med
en alm. opvaskerbørste. Sutterne er lavet af silikone og skal derfor
ikke nulres med salt og kan vaskes i opvaskemiddel. De bliver heller
ikke ødelagt eller slidt på samme måde som gummisutterne.
Jeg har gemt alle mine flasker, som jeg måske får brug for til nr. 2
her til marts, så er de på den måde blevet billigere med tiden
---
Kathrine

Fra : Iben Staal Olsen

Dato : 18-11-03 20:15

"Janus Sandsgaard" <spam@janus.dk> wrote in message
> [...]
>
> -j
>
> --
> Akademisk Opgavebank v. 0.9 - public beta!

Hej Janus,

Da min datter fik flaske brugte vi nogle flaskesutter af navnet "MAM",
de var rigtig gode, prisen ligger vist på omkr. 20-25 kr. for 2 stk. i Føtex
og Bilka.

Mvh.
Iben

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-11-03 20:22

"Iben Staal Olsen" <tulle@tullemor.dk> writes:

> Da min datter fik flaske brugte vi nogle flaskesutter af navnet
> "MAM", de var rigtig gode, prisen ligger vist på omkr. 20-25 kr. for
> 2 stk. i Føtex og Bilka.

Er NAM-sutterne kompatible med Matas' sutterflasker? Jeg har købt
omkring 10 falsker, så det betyder noget.

-j

Fra : Iben Staal Olsen

Dato : 18-11-03 22:55

> Er NAM-sutterne kompatible med Matas' sutterflasker? Jeg har købt
> omkring 10 falsker, så det betyder noget.

Det ved jeg ikke, men jeg ved at de har passet til alle de flasker jeg
havde, købt mange forskellige steder, så jeg vil tro at de også passer til
matas sutteflasker !

Iben

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 18-11-03 20:30

Janus Sandsgaard wrote:

> [...]
> ved at drukne min datter. Jeg har også prøvet "NUK" (2 stk til vand
> hhv. mælk), men er ikke helt overbevist om at det er bedre.

Vi brugte gummisutter nogle få gange, men opgav fordi de hurtigt bliver
klistrede og ulækre.
Derefter brugte vi aldrig andet end silikonesutter. De er nemme at holde
rene og uopslidelige.

Vi har haft mange forskellige flasker af forskellige mærker og sutterne
passede i dem alle.

Ang. mælkemængden flasken giver, det kan justeres ved at skrue på låget.
Jo strammere det er jo mindre giver flasken.

Vi købte sutterne både i bilka og på apoteket og de så helt ens ud. Det
var den flade type med et medium hul, de fås også i forskellige
størrelser der passer til børn i forskellige aldre.

Marianne Feddersen

Fra : Odense

Dato : 19-11-03 08:32

Hejsa..

Til begge mine børn ,har jeg brugt sutter ,flasker og flaskesutter fra
Bamse-Serien og kan rent anbefale dem.
Jeg købte mine i Bilka og Babysam og de holdte godt og blev ikke underlige i
farven eller faconen.

Mvh. Bente , Odense
www.flintstones.webbyen.dk

Fra : Marianne Andersen

Dato : 19-11-03 17:19

"Odense" <bente76@"FJERN"privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bamse-Serien og kan rent anbefale dem.
> Jeg købte mine i Bilka og Babysam og de holdte godt og blev ikke underlige

Ja MAM serien passer til alle mærker det syntes jeg da jeg oplevede det
samme da jeg fik min søn .Jeg syntes at MAM er det bedste
Hilden Marianne Andersen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 19-11-03 17:54

"Marianne Andersen" <einer@post.cybercity."FJERN_DETTE".dk> writes:

> Ja MAM serien passer til alle mærker det syntes jeg da jeg oplevede
> det samme da jeg fik min søn .Jeg syntes at MAM er det bedste

OK, det lyder som om, jeg skal prøve de dér MAM-sutter. Hvor finder
jeg nærmeste forhandler, når jeg kommer fra Nørrebro og ikke har nogen
bil?

-j

Fra : Iben Staal Olsen

Dato : 19-11-03 22:01

> OK, det lyder som om, jeg skal prøve de dér MAM-sutter. Hvor finder
> jeg nærmeste forhandler, når jeg kommer fra Nørrebro og ikke har nogen
> bil?

MAM-sutterne fås i Føtex, i følge deres hjemmeside skulle der ligge en på
Nørrebro, nemlig

Føtex Nørrebro
Mimersgade 124
2200 København N.
Tlf. 35825455

Smil fra Iben

Fra : Iben Staal Olsen

Dato : 19-11-03 22:11

"Iben Staal Olsen" <tulle@tullemor.dk> wrote in message
> "Janus Sandsgaard" <spam@janus.dk> wrote in message

> MAM-sutterne fås i Føtex, i følge deres hjemmeside skulle der ligge en på
> [...]
Ups, glemte lige at du kan læse om alle MAM og Bambino produkter her
http://www.bambino-mam.se/danska.html

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 20-11-03 12:24

Marianne Feddersen <marianne@feddersen.dk> writes:

> Ang. mælkemængden flasken giver, det kan justeres ved at skrue på
> låget. Jo strammere det er jo mindre giver flasken.

Huh!? Hvorfor er det ikke nogen der har fortalt mig det før? Jeg har
nu prøver, men synes ikke det virker efter hensigten med Matas'
flasker og sutter.

-j

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 20-11-03 20:29

Janus Sandsgaard wrote:
> Huh!? Hvorfor er det ikke nogen der har fortalt mig det før? Jeg har
> nu prøver, men synes ikke det virker efter hensigten med Matas'
> flasker og sutter.

Hvis du strammer låget hårdt til, skal der virkelig suges til. Når Bebse
bliver større og grådigere, skal låget ikke skrues så hårdt fast, ellers
bliver der undertryk i flasken og man må tage flasken fra og nyde synet
af boblerne der suser ind ad hullet i sutten, mens ungen hyler af
utilfredshed.

Prøv at fylde en af flaskerne med vand og prøv selv hvor meget forskel
der er. Med et meget løst låg vil luften kunne løbe meget lettere ind
gennem flaskens gevind.

Mht. Profylac eller ej: jeg er selv allergiker og begge mine drenge er
flasket op med blå Allomin og ingen af dem har vist tegn på allergi (4
og 6 år).
Min veninde flaskede sin ældste op på Profylac (som lugter og smager
helt utroligt grimt) og slappede lidt mere af med nummer to og gav hende
almindelig MME, ingen af dem har vist tegn på allergi (5 og 3 år).

Hvis I har det bedst med at bruge Profylac, så synes jeg I skal gøre det.

Er der egentlig nogen der ved, hvor meget man minimerer risikoen for
udvikling af allergi, ved at bruge Profylac?

Marianne Feddersen