Err.number??
Fra : Frank Sørensen

Dato : 18-11-03 18:04

Jeg har fundet nedenstående kode til at logge informationer om fejl til en
fil.. Men jeg forstår ikke hvor at der kun skal skrives hvis Err.number er =
0.. Jeg troede det betød at der ingen fejl var? er der noget jeg har
misforstået?

Mvh
Frank Sørensen

Set objFS = Server.CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
If Err.number = 0 Then
Set objFile = objFS.OpenTextFile (mstrFileName, 8, True)
If Err.number = 0 Then
objFile.WriteLine "------------------------------------------------------"
objFile.WriteLine "* Error At " & Now
objFile.WriteLine "* CustomerRefID " & mstrCustRefID
objFile.WriteLine "* Session ID " & Session.SessionID
objFile.WriteLine "* RequestMethod " &
Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD")
objFile.WriteLine "* ServerPort " & Request.ServerVariables("SERVER_PORT")
objFile.WriteLine "* HTTPS " & Request.ServerVariables("HTTPS")
objFile.WriteLine "* LocalAddr " & Request.ServerVariables("LOCAL_ADDR")
objFile.WriteLine "* HostAddress " & Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
objFile.WriteLine "* UserAgent " &
Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT")
objFile.WriteLine "* URL " & Request.ServerVariables("URL")

If ASPErr.ASPCode <> "" Then objFile.WriteLine "* Error #: " &
ASPErr.ASPCode
If ASPErr.Number <> 0 Then objFile.WriteLine "* COM Error #: " &
ASPErr.Number & " (" & Hex (ASPErr.Number) & ")"
If ASPErr.Source <> "" Then objFile.WriteLine "* Source: " & ASPErr.Source
If ASPErr.Category <> "" Then objFile.WriteLine "* Category: " &
ASPErr.Category
If ASPErr.File <> "" Then objFile.WriteLine "* File: " & "//" &
Request.ServerVariables ("SERVER_NAME") & ASPErr.File
If ASPErr.Line <> 0 Then objFile.WriteLine "* Line, Column:" & ASPErr.Line &
", " & ASPErr.Column
If ASPErr.Description <> "" Then objFile.WriteLine "* Description: " &
ASPErr.Description
If ASPErr.ASPDescription <> "" Then objFile.WriteLine "* ASP Desc: " &
ASPErr.ASPDescription
objFile.WriteLine "* FormData " & Request.Form
objFile.WriteLine "* HTTP Headers: "
objFile.WriteLine "*****************************"
objFile.WriteLine Replace(Request.ServerVariables("ALL_HTTP"),vbLf,vbCrLf)
objFile.WriteLine "*****************************"
objFile.WriteLine "------------------------------------------------------" &
vbCrLf
objFile.Close

End If
End If

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 18-11-03 19:02

"Frank Sørensen" <frank2@tdc*REMOVE*adsl.dk> wrote in message

> Set objFS = Server.CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
> If Err.number = 0 Then
> Set objFile = objFS.OpenTextFile (mstrFileName, 8, True)
> If Err.number = 0 Then

Du tjekker jo om det er nul to gange! prøv med Err større end 0

Mvh. Mogens

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 18-11-03 22:56

Mogens Dyhre Hansen skrev:
> [...]
> If Err.number = 0 Then
> Set objFile = objFS.OpenTextFile (mstrFileName, 8, True)

Hvis Err.Number = 0, så kan Err.Number aldrig være større end 0

....eller kan jeg bare ikke læse indenad?

Kasper Katzmann
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 19-11-03 06:41

"Kasper Katzmann" <kasper@fjerndettekatzmann.dk> wrote in message

> Hvis Err.Number = 0, så kan Err.Number aldrig være større end 0

Fårk mand! skal jeg også læse hvad i andre skriver inden jeg svare på det

jeg havde ikke lige set at det sku være 0 for at det skrev i filen og det er
også det manden spørger om hvorfor men som jeg ikke læste (godt nok) men alt
anden lige så kan jeg nu heller ikke forstå at err.number skal være nul for
at der er en fejl! jeg har lige søgt lidt og alle de steder jeg så noget
error handling var det if Err.Number <> 0 then

Mvh. Mogens