php include - tags?
Fra : NetHead

Dato : 18-11-03 17:18

Hej

Jeg er ved at sætte mig ind i de basale ting omkring php, og kom
til at tænke over;

Jeg vil bruge "include" til en menu der udgør selve navigationen.
er det overflødigt når det i forvejen står på den side der
inkluderer?

Og,
Hvordan sikrer jeg mig at menuen bliver hvor jeg vil have den?
- Kan jeg skrive selve "include"-kommandoen ind i en tabel eller
f.eks. <div>?

Håber det er forståeligt, da jeg af gode grunde ikke har noget
kode at vise frem endnu..

På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-11-03 17:20

On Tue, 18 Nov 2003 16:17:58 +0000 (UTC)
NetHead <mail@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg vil bruge "include" til en menu der udgør selve navigationen.
> er det overflødigt når det i forvejen står på den side der

de er ganske rigtigt overflødige, da det hele jo bliver samlet til et
dokument.

> Og,
> Hvordan sikrer jeg mig at menuen bliver hvor jeg vil have den?
> - Kan jeg skrive selve "include"-kommandoen ind i en tabel eller
> f.eks. <div>?

ja det kan du sagtens

          include "menu.php";
       ?>

> Håber det er forståeligt, da jeg af gode grunde ikke har noget
> kode at vise frem endnu..

helt fint !

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-11-03 18:24

NetHead skrev:

>er det overflødigt når det i forvejen står på den side der inkluderer?

Du skal tænke på den 'omklamrende' tekst og den inkluderede tekst
som om de udgør én stort tekstfil. Det vil være en fejl at have
to gange <html> i samme dokument. Eksempel:

indhold.txt:
Dette er et eksempel på indhold og et

omklamr.php:
<head>
<title>Titlen ...</title>
</head>
<? include "indhold.txt"; ?>

>Hvordan sikrer jeg mig at menuen bliver hvor jeg vil have den?

Som om du ikke havde nogen include.

>- Kan jeg skrive selve "include"-kommandoen ind i en tabel eller
>f.eks. <div>?

Gør sådan her eller tilsvarende:

<? include "indhold.txt"; ?>

Sørg dog for at der ikke derved opstår fejl. Hvis f.eks.
indhold.txt så sådan her ud:
   Dette er et eksempel på indhold og et

så ville det gå galt fordi det så ville resultere i:
..

--
Bertel

Fra : NetHead

Dato : 19-11-03 15:36

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> indhold.txt så sådan her ud:
>    Dette er et eksempel på indhold og et
>
> så ville det gå galt fordi det så ville resultere i:

1000 tak til jer begge... - STOR hjælp!

Fra : Kristian Thy

Dato : 19-11-03 15:38

Bertel Lund Hansen uttered:

Må man ikke have nestede divs?

\\kristian
--
"Don't eat more than you can lift"
--Miss Piggy

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 19-11-03 15:47

Kristian Thy wrote:
> Må man ikke have nestede divs?

jo alle dem du vil...

- ulrik

Fra : Kristian Thy

Dato : 19-11-03 19:52

Ulrik Nielsen uttered:

> jo alle dem du vil...

Jeg mente nok - ellers var der lige en større rewrite af min side på
vej

Men det var måske heller ikke nestede div-tags Bertel tænkte på...?

\\kristian
--
No trees were killed in the sending of this message. However,

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-11-03 00:57

Kristian Thy skrev:

>Men det var måske heller ikke nestede div-tags Bertel tænkte på...?

Jeg havde lige glemt at div'er kan nestes. Jeg skulle have lavet
eksemplet med to gange <html> i stedet. Pointen var jo at man er
nødt til at se dokumentet som et hele.

Det kan i øvrigt være en fordel at hente det færdige resultat i
sin browser og så bede den om at vise koden.

--
Bertel