Nybegynder: ASP eller ASP.NET?
Fra : JSB

Dato : 18-11-03 15:50

Som webmaster på en offentlig institution har jeg jævnligt brug for at
implementere databaser på hjemmesiden. Hidtil er det gået med lidt "hiv og
sving" og diverse ASP-tutorials. Jeg mangler dog helt klart en mere grundig
og systematisk indføring.

Derfor vil jeg gerne tage et kursus, og er i den forbindelse nu kommet i
tvivl: Skal jeg vælge at dygtiggøre/forbedre mig indenfor ASP-programmering
eller tage springet og lære ASP.NET fra bunden af?

Hvad mener I?
Forudsætter ASP.NET et grundigt kendskab til ASP, eller er det blot en
fordel at kende til det?

VH
Jesper

Fra : Flare

Dato : 18-11-03 15:57

> [...]
> implementere databaser på hjemmesiden. Hidtil er det gået med lidt "hiv og
> sving" og diverse ASP-tutorials. Jeg mangler dog helt klart en mere

hvis du alligevel skal starte "forfra" er asp.net helt klart at fortrække.
Det ER fremtiden hvorimod asp.old lige så stille vil blive udfaset.

> Hvad mener I?
> Forudsætter ASP.NET et grundigt kendskab til ASP, eller er det blot en
> fordel at kende til det?

Det vil selvfølgelig være en fordel at kende til ASP og HTML, men mindst
lige så vigtigt er kendskab til basal programmering. I Asp.net kan du enten
benytte Vb.net eller c#.

Mvh
Anders

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 18-11-03 17:06

JSB wrote:

> Skal jeg vælge at dygtiggøre/forbedre mig indenfor
> ASP-programmering eller tage springet og lære ASP.NET
> fra bunden af?

Asp.net er klart det stærkeste værktøj: Du får mange flere muligheder og
personligt kan jeg kun sige, at min produktivtet er gået væsentligt op,
siden jeg skiftede fra asp.old, samtidig med at mine brugere har fået det
lettere.

Kim
--
http://dotnet.kensho.dk