USB og Windows Strømbesparelse
Fra : BJ Denmark

Dato : 18-11-03 15:07

Jeg har flere gange stødt ind i mærkelige problemer på forskellige systemer
vedr. USB-enheder.

Nu tror jeg, at jeg er kommet på sporet af en mulig årsag, og vil høre om
andre har haft lignende problemer. Jeg blev opmærksom på dette ifbm en
ekstern USB harddisk:

Når systemet starter, er der fint hul igennem til den eksterne disk, men
hvis den indbyggede IDE harddisk går i standby jfr. "strømsparefunktionen"
kan maskinen efterfølgende ikke se den eksterne disk længere. Kun en
genstart eller en fjernelse og genindsættelse af USB-stikket kan
tilsyneladende genetablere forbindelsen.

Andre erfaringer på området?

BJ

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet
"Du er en idiot" for nogen til at indse, at de ikke har ret.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-11-03 15:36

"BJ Denmark" <news@klog.dk> wrote:

>Andre erfaringer på området?

Har samme erfaring - USB og strømsparerfunktioner går ikke så godt
sammen....

<mlr>

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-11-03 23:49

On 2003-11-18, BJ Denmark <news@klog.dk> wrote:
> [...]
> genstart eller en fjernelse og genindsættelse af USB-stikket kan
> tilsyneladende genetablere forbindelsen.

Skift til firewire. Controllerne hertil virker. USB er stadig
kun til legetøj og mus.

Problemet kan være 2 steder: Driver eller hardware.
Jeg ville prøve at downloade en knoppix linux og teste her.
Hvis de kan få det til at virke, så lider du "kun" under problemet
med elendige Windows drivere, og kan håbe på det løses med tiden.