Legacy version 5.0
Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 18-11-03 12:04

Hej!

Legacy version 5 har været i beta i nogle måneder. Nu kan den hentes gratis
på deres hjemmeside www.legacyfamilytree.com hvor man også kan købe en
deluxe version.

Jeg har ikke selv prøvet den nye version da jeg har brugt version 4 men har
besluttet mig til at købe version 5 i deluxe udgaven. Så nu venter jeg
spændt på at de sender mig min kode og instruktioner til hvor jeg kan hente
programmet.

--
Mvh Lars Brink Christensen
* Hjemmeside om Colombia? Se www.colombia.dk *

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 18-11-03 15:01

> [...]
> besluttet mig til at købe version 5 i deluxe udgaven. Så nu venter jeg
> spændt på at de sender mig min kode og instruktioner til hvor jeg kan

************'
Så håber jeg du leverer en 'anmeldelse'.
Jeg er sk . . nysgerrig.
Flemming.

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 18-11-03 15:18

Hej Flemming,

> Så håber jeg du leverer en 'anmeldelse'.
> Jeg er sk . . nysgerrig.

Det skal jeg nok gøre. Jeg er forholdsvis ny indenfor 'faget' men skal da
gerne skrive lidt om mine erfaringer når jeg får koden. Venter stadig, men
kan forestille mig der er mange som bestiller når den den lige er kommet.

Fra : Knud Aagaard

Dato : 18-11-03 20:44

Hej
On Tue, 18 Nov 2003 12:04:29 +0100, "Lars Brink [2650]"
<usenet@papayaREMOVEconTHISsulting.com> wrote:

>Legacy version 5 har været i beta i nogle måneder. Nu kan den hentes gratis
>på deres hjemmeside www.legacyfamilytree.com hvor man også kan købe en
>deluxe version.

Var der ikke engang et forsøg på at samle en personkreds, med henblik på en
oversættelse når ver. 5 udkom?

--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : Keld Andersen

Dato : 18-11-03 23:01

"Knud Aagaard" <knuds@knudaagaard.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Var der ikke engang et forsøg på at samle en personkreds, med henblik på
> [...]

Se http://www.damsg.dk/wiki.asp?db=legacy&dbname=DefaultDb

Med venlig hilsen
Keld Andersen

E-mail: keld23(snabel-a)mail.dk
Web: http://home.tiscali.dk/keld23
Fladså Arkiv: http://fladsaa-arkiv.dk
Slægtshistorisk Forening for Sydsjælland: http://home.tiscali.dk/ssf25

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 18-11-03 23:05

"Lars Brink [2650]" <usenet@papayaREMOVEconTHISsulting.com> skrev i en
meddelelse news:bpcubq$e40$1@dknews.tiscali.dk...
> [...]
> besluttet mig til at købe version 5 i deluxe udgaven. Så nu venter jeg
> spændt på at de sender mig min kode og instruktioner til hvor jeg kan

Datoerne i Legacy vises fortsat i "amerikansk format", og ikke i "vores
eget" dato format :(

Herudover er Legacy fortsat ikke i en "ren Windows udgave" så det kan
redigeres (sprogmæssigt) i en ressourceeditor, så det overholder derfor -
fortsat - ikke Windows standarden for programmer til denne platform :(

___________________
Ole P. Bielefeldt,
Ry
Fjern FJERNMIG i min E-mail adresse
FTM: www.familytreemaker.dk

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 19-11-03 00:14

> Datoerne i Legacy vises fortsat i "amerikansk format", og ikke i "vores
> eget" dato format :(

Det var da sjovt. Jeg har ca. 25 forskellige ting jeg skan stille på i min
version for at få datoer til at fremgå lige som jeg vil have dem.

> Herudover er Legacy fortsat ikke i en "ren Windows udgave" så det kan
> redigeres (sprogmæssigt) i en ressourceeditor, så det overholder derfor -
> fortsat - ikke Windows standarden for programmer til denne platform :(

Det kender jeg ikke noget til. Det ser sgu godt ud må jeg sige.

> FTM: www.familytreemaker.dk

Det ser også ud til du har et program allerede så ingen ko på isen.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 19-11-03 11:03

"Ole P. Bielefeldt" <ole.bielefeldt@FJERNMIGadslhome.dk> skrev Tue, 18
Nov 2003 23:04:41 +0100

> [...]
>redigeres (sprogmæssigt) i en ressourceeditor, så det overholder derfor -
>fortsat - ikke Windows standarden for programmer til denne platform :(

Da du nu efterhånden næsten dagligt sender indlæg der alene har til
formål - i strid med alle regler for gruppen her - at promovere et
kommercielt produkt du selv har økonomisk interesse i, så vil jeg da
lige gøre opmærksom på at FTM absolut heller ikke overholder "Windows
standarden for programmer til denne platform".

Og ja, det især det tidligere omtalte problem vedr. FTMs 'sætten sig'
på gedcom-filer jeg tænker på. Men også ting som feks. at man ikke selv
kan bestemme fontstørrelse og type i de forskellige vinduer mv.

Ikke at det sidstnævnte er noget større problem (det er derimod det
førstnævnte!). Men nu har du jo selv spillet ud, og så skal det ikke stå
uimodsagt.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 19-11-03 12:05

Arne Feldborg skrev:

> [...]
>formål - i strid med alle regler for gruppen her - at promovere et
>kommercielt produkt du selv har økonomisk interesse i, så vil jeg da

der skal pokkers gode grunde til for at vælge en spammers produkter.

www.aner.dk/

Fra : Brian Jensen

Dato : 24-11-03 13:27

In article <bpcubq$e40$1@dknews.tiscali.dk>,
usenet@papayaREMOVEconTHISsulting.com says...
> [...]
> spændt på at de sender mig min kode og instruktioner til hvor jeg kan hente

Jeg var rent tilfældigt inde for at kigge på siden efter en bekendt
havde spurgt om programmet. Det var samme dag version 5.0 udkom. Jeg fik
straks fat i mit visakort og bestilte koden mens jeg hentede programmet.

Indtil videre har jeg bemærket flere gode ting:

- Geodatabasen. Denne indeholder koordinater på selv den mindste danske
by/flække man kunne drømme om (der findes naturligvis også koordinater
for resten af verden). Så nu behøver man ikke selv sidde med kort og
regne dem ud, men kan blot søge på dem i denne database og derefter
tilknytte dem til det pågældende sted i Location listen.

- Den husker hhv. de ti sidste årstal og de ti sidste lokationer man har
indtastet. De kan nu bringes frem som en popup liste ved at klikke med
højre museknap på teksten lige til venstre for feltet man vil udfylde.
En funktion der er uundværlig hvis man indtaster mange personer fra
samme sted på én gang.

- Man kan vælge andre sprog til udskrifterne (endelig!). Desværre er
event sætningerne stadig på engelsk eller det sprog man selv har skrevet
ind, men de er jo til at rette forholdvis hurtigt. Foreløbig er det
nærmeste man kommer dansk også den norske oversættelse, men kommer tid
kommer råd :)

Det er hvad et par timer med indtastning af data foreløbig har afsløret.

Mvh
Brian Jensen