Rust på jagtgeværet
Fra : Kaj

Dato : 18-11-03 09:19

Jeg var på havjagt igår. Nåede ikke at fedte geværet ind inden, og nu
er der små rustpletter på løbet....

De går ikke af med WD40 og en klud, hvad gør jeg ? Ståluld ?

Er der foriøvrigt nogen steder på nettet man kan se hvordan man renser
sit gevær ?

Vh Kaj

Fra : Olfot

Dato : 18-11-03 14:50

Jeg bruger break free, det fjerner rusten, men det kan stadig ses at der har
været rust. Jeg kan ikke anbefale ståluld for så sliber du bruneringen af og
så kan du være helt sikker på rust, så gør som jeg .. hav altid en klud med
der er smurt ind i olie, så kan du lige tørre din våben af når du kommer i
land og rengør det på et senere tidspunkt.
/of

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 18-11-03 16:11

Hej Kaj!

Forberedelserne til en jagt er store ... (-:

du søgte et link til rensning.

http://www.huntersmagazine.com/artikler/tipsogtricks/vedligeholdelse_af_%20haglgevaer/index_side1.asp

Med Venlig Hilsen
Bo M. Havmand