import af filer
Fra : henrik@woerskidespam~

Dato : 17-11-03 23:42

Jeg har "arvet" en database der vistnok er udviklet direkte på en Mac engang
i midten af 90erne. Jeg har fået den overdraget som en DAT fil. Nu vil jeg
selvfølgelig gerne have den til at fungere på min PZ. Gerne i access.
Hvordan gør jeg. Imroterer jeg den direkte går det helt galt..

Med venlig hilsen

Henrik Woer

Fra : henrik@woerskidespam~

Dato : 17-11-03 23:51

<henrik@woerskidespamereerdumme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvfølgelig gerne have den til at fungere på min PZ. Gerne i access.
> Hvordan gør jeg. Imroterer jeg den direkte går det helt galt..

Jeg tror måske den er lavet i programmet phrasea. Der er tale om en ren
tekstregistrant

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-11-03 11:27

skrev:

> Jeg tror måske den er lavet i programmet phrasea. Der er tale
> om en ren tekstregistrant

Det bedste er hvis du har mulighed for at eksportere den fra det
gamle program. Stort set alle databaser har mulighed for at
eksportere til fx en kommasepareret fil.

Hvis det ikke virker, kan du prøve om det er muligt at åbne filen i
en teksteditor.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til