Misse og opkast
Fra : Melanie

Dato : 17-11-03 19:34

Hej Ng

Skrev i fredags om Misse der kastede op hver gang hun spiste. Prøvede
kattemalt, men det hjælp ikke. Ringede til dyrlægen i dag og var et smut
forbi. Har lidt svært ved at forklare det dyrlægen sagde, men det er noget
med at maden ikke kommer der ned hvor den skal, men havner i en lille pose i
spiserøret. Misse fik en sprøjte med noget der skulle hjælpe...? Og så skal
vi fodre hende med ganske lidt af gangen og sådan at hun spiser med hovedet
opad. Hun skal stå med poterne på noget oppe, og der spise. *GG* Ja det er
for at det nemmere glider ned i maven. Dertil skal hun have kattemalt. Siden
vi har gjort det, har hun ikke kastet op, hurra!
Håber at det så snart er ovre.

Tak for hjælpen, da det brandte på *SS*

Mvh Melanie

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-11-03 21:54

"Melanie" <melanie@dinFJERNven.dk> writes:

> [...]
> med at maden ikke kommer der ned hvor den skal, men havner i en lille pose i
> spiserøret. Misse fik en sprøjte med noget der skulle hjælpe...?

Øhm nå
Det har jeg godt nok aldrig hørt om før...

> [...]
> for at det nemmere glider ned i maven. Dertil skal hun have kattemalt. Siden
> vi har gjort det, har hun ikke kastet op, hurra!

Ok, lyder lidt besværligt. Men er det det som skal til så må det til ;-D

> Håber at det så snart er ovre.

Vi krydser også lige fingre for jer *S*

> Tak for hjælpen, da det brandte på *SS*

Ja sådan en nyhedsgruppe er en god opfindelse, når bare folk er flinke
ved hinanden...
Er dælme glad for at høre at det går godt igen med Misse, giv hende
lige et krammenus fra mig.

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Denise

Dato : 17-11-03 22:18

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.inv> skrev i en meddelelse

> Øhm nå
> Det har jeg godt nok aldrig hørt om før...

Hej Melanie
Ja, det har jeg godt nok heller ikke hørt før, men een gang skal jo være den
første, det kunne dog være interessant at høre nærmere, hvad det var
dyrlægen konkret mente der var galt, om der var et navn på fænomenet, eller
det var en form for grovspiseri, der gjorde det.
Men hovedsagen er jo, at det går bedre med missen, håber det bedste fremover

--
Hilsen Denise

Fra : Melanie

Dato : 17-11-03 22:26

Hej Henrik, Denice og andre

> [...]
> det var en form for grovspiseri, der gjorde det.
> Men hovedsagen er jo, at det går bedre med missen, håber det bedste

Ja det er mystisk og nok derfor at vi (kæresten og jeg) heller ikke forstår
og husker helt hvad dyrlægen sagde. Vi skal ringe til dyrlægen igen om en
uge, altså på mandag for at høre om hvad nu. Misse er frisk og holder maden
i sig, så pt er alt vel *SS*

Nus nus fra Misse og Melanie

Fra : Melanie

Dato : 19-11-03 16:30

Hejsa ng

Lige en lille update siden sidst

Det går faktisk godt med Misse nu. Hun spiser en del igen nu, og holder det
i sig. Vi fodre hende ca 3 gange hver dag, og giver hende efterfølgende lidt
kattemalt. Det er sjovt at fodre hende, for vi ligger maden på en stol og
hun stor så på gulvet med poterne op på stolen, og spiser. Hun for nu kun
IAMS tørfoder, så det ser så ud til at gå bedre *SS*

Mvh Melanie

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 19-11-03 18:07

"Melanie" <melanie@dinFJERNven.dk> writes:

> Hejsa ng
>
> Lige en lille update siden sidst

Takker

> [...]
> hun stor så på gulvet med poterne op på stolen, og spiser. Hun for nu kun
> IAMS tørfoder, så det ser så ud til at gå bedre *SS*

Alletiders intet er bedre end når ens misser har det godt ;-D

Fra : Kate

Dato : 19-11-03 21:05

"Melanie" <melanie@dinFJERNven.dk> wrote in

> Det går faktisk godt med Misse nu.

Det var godt. Ligesom Ann Rudbeck, tænkte jeg godt nok også på
spiserørsbrok. Ikke at jeg har noget kendskab til det, men har da hørt
om det.
Dejligt at Misse kan holde maden i sig nu, håber hun bliver helt frisk.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-11-03 22:36

In article <3fb914ac$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Melanie
> [...]

> med at maden ikke kommer der ned hvor den skal, men havner i en lille pose i
> spiserøret. Misse fik en sprøjte med noget der skulle hjælpe...?

Aha... mon det er noget henad spiserørsbrok hos mennesker??

> Og så skal
> vi fodre hende med ganske lidt af gangen og sådan at hun spiser med hovedet
> opad. Hun skal stå med poterne på noget oppe, og der spise. *GG*

Hvad siger hun til det?? Det er jo da ikke helt den normale
spisestilling for en kat
Skal hun håndfodres, så, eller?? Mange gange om dagen?

> Ja det er
> for at det nemmere glider ned i maven. Dertil skal hun have kattemalt. Siden
> vi har gjort det, har hun ikke kastet op, hurra!
> Håber at det så snart er ovre.

Regner man med at det går i sig selv efter et stykke tid, så?
Puh, vi krydser i hvertfald fingre her!

Fra : Melanie

Dato : 17-11-03 22:45

Hej Ann

"Ann Rudbeck" wrote

> Aha... mon det er noget henad spiserørsbrok hos mennesker??

Vi har taget en spand og sat oven på et vaskefad. Derpå ligger vi nogle
foderpiller som hun så stiller sig op og spiser. Det ser helt vildt kært ud
*SG*

> Hvad siger hun til det?? Det er jo da ikke helt den normale
> spisestilling for en kat
> Skal hun håndfodres, så, eller?? Mange gange om dagen?

Hun hygger sig vist meget godt.

Siden

> Regner man med at det går i sig selv efter et stykke tid, så?
> Puh, vi krydser i hvertfald fingre her!

Det sagde lægen intet om, men det tror vi da nok

> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
> Donna og Dittes katteside: http://siamis.com

Mvh Melanie