Ældre kvinde død af kattebid
Fra : Jette Nielsen

Dato : 17-11-03 15:11

Ifølge en artikel i dag i Ekstra Bladet, kan kattebid være farlige hvis
man har nedsat immunforsvar ... men sådan er det vel egentlig med alle
dyrebid i ét eller andet omfang. Det har de dog ikke skrevet... hvilket
jeg nok synes er en væsentlig mangel.

Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Niels Peter

Dato : 17-11-03 17:13

Jette Nielsen wrote:

> [...]
> med alle dyrebid i ét eller andet omfang. Det har de dog ikke
> skrevet... hvilket jeg nok synes er en væsentlig mangel.

Nogle gange kan man godt undre sig over, hvilke kriterier journalister
anvender for at afgøre, om noget overhovedet er en nyhed.
Der står intet i artiklen, som ikke har været kendt af dyr- og
menneskelæger i årtier.

Niels Peter

Fra : brian

Dato : 17-11-03 23:15

On Mon, 17 Nov 2003 17:12:31 +0100, Niels Peter wrote:

> [...]
> anvender for at afgøre, om noget overhovedet er en nyhed.
> Der står intet i artiklen, som ikke har været kendt af dyr- og

Øhhh... Hvad har journalistik egentligt også lige at gøre med
ekstrabladet ?
Det hører vel snarrere hjemme i en fugle-gruppe - jeg mener, er det ikke
noget man ligger i bunden af et fuglebur under sandet, så det er lettere
at få skidet ud (det fuglene laver altså, ikke det der er i bladet).

(Med undskyldninger for sit forsøg på humor
Brian Hemstedt)

Fra : Kate

Dato : 19-11-03 21:08

brian <brian@it-bakken.dk> wrote in

> (Med undskyldninger for sit forsøg på humor

Jeg fik mig da en meget godt grin Lige vand på min mølle

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-11-03 17:34

In article <3fb8d70c18978@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Jette Nielsen
<jniKATTE@BAKKEomnix.dk> wrote:

> Ifølge en artikel i dag i Ekstra Bladet, kan kattebid være farlige hvis
> man har nedsat immunforsvar ... men sådan er det vel egentlig med alle
> dyrebid i ét eller andet omfang.

Ja, osse dyrebid
Da jeg var sygehjælperelev lærte jeg på et eller andet tidspunkt, at
fra et infektionsmæssigt synspunkt, er et af de farligste bid i verden
- menneskebid...