Er komponenten installeret ??
Fra : Martin Bentzen

Dato : 17-11-03 16:25

Kan man undersøge om en komponent er tilgængelig/installeret på et websted ?
(return true/false)
Jeg har lavet en webløsning, som skal kunne køre på flere
websteder/udbydere, og vil frygtelig gerne have den samme kode overalt...

Venligst
Martin Bentzen

Fra : Lars Linde

Dato : 17-11-03 16:42

Martin Bentzen wrote:
> [...]
> Jeg har lavet en webløsning, som skal kunne køre på flere
> websteder/udbydere, og vil frygtelig gerne have den samme kode

Jeps!!

Upload en asp fil der indeholder følgende stump kode

<%
Set XXXX= Server.CreateObject("DITOBJECTHER")
%>

Hvis du ikke får en fejl er komponenten installeret

Såre simpelt ikke?

Lars Linde

Fra : Martin Bentzen

Dato : 17-11-03 16:51

"Lars Linde" <someone@somewhere.com> skrev i en meddelelse > Jeps!!

> [...]
> Set XXXX= Server.CreateObject("DITOBJECTHER")
> %>
>
> Hvis du ikke får en fejl er komponenten installeret

Hmmm...
Det skulle gerne være i en IF sætning...
Det er fordi jeg skal uploade nogle filer, og det er lidt forskelligt hvilke
uploadkomponenter der er til rådighed på de forskellige webhoteller. Men der
er 2-3 stykker som er rimelig almindelige, og hvis jeg nu kunne undersøge
dem en efter en - indtil der var gevinst, og så bruge den...
- dermed kan jeg - som jeg også skrev - have samme stump kode liggende på
alle webhotellerne

Venligst
Martin Bentzen

Fra : Lars Linde

Dato : 17-11-03 17:03

Martin Bentzen wrote:

> [...]
> og så bruge den... - dermed kan jeg - som jeg også skrev - have
> samme stump kode liggende på alle webhotellerne

Dette er IKKE testet men prøv noget ala

<%
on error resume next

Set XXX = Server.CreateObject("DITOBJECTHER")
Set YYY= Server.CreateObject("DITANDETOBJECTHER")
if isObject(XXX) Then
' Kodestump1
else if isObject(YYY) Then
' Kodestump2
else
Response.write "Desværre du! Ingen af komponenterne var installeret på
serveren"
end if
%>

Lars Linde

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 17-11-03 17:02

Martin Bentzen wrote :

> Hmmm...
> Det skulle gerne være i en IF sætning...

Så laver du bare noget fejl-håndtering rundt omkring oprettelsen af dit
objekt.

on error resume next
   set obj = Server.CreateObject("DITOBJECT1")
   if Err.Number <> 0 then
       ' gør noget
   end if
on error goto 0

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Torben Brandt

Dato : 17-11-03 18:13

Jesper Stocholm skrev:
> [...]
> objekt.
>
> on error resume next
>    set obj = Server.CreateObject("DITOBJECT1")

Evt kan jeg citere Jørn Andersen (det er samme idé):
På min side med ASP-links:
<url: http://www.marxisme.dk/test/asplinks.asp>
har jeg et script liggende (.zip'et) under:
Tips/Test installerede komponenter:
<url: http://www.marxisme.dk/test/testcomp.zip>

/Torben

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 17-11-03 19:00

Torben Brandt wrote :

> Evt kan jeg citere Jørn Andersen (det er samme idé):

Jeg tænkte faktisk også på Jørn, men da jeg ikke har scriptet liggende,
regnede jeg med at han nok selv sagde til.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-11-03 00:49

On Mon, 17 Nov 2003 18:00:00 +0000 (UTC), Jesper Stocholm
<j@stocholm.invalid> wrote:

>Jeg tænkte faktisk også på Jørn, men da jeg ikke har scriptet liggende,
>regnede jeg med at han nok selv sagde til.

- men det nåede jeg så ikke denne gang

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Helmar

Dato : 18-11-03 17:06

Martin Bentzen wrote:

> samme stump kode liggende på alle webhotellerne

Du kunne jo også lave en upload uden komponent.

Eksempel:
http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=258

--
Helmaaar

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-11-03 00:48

On Tue, 18 Nov 2003 17:05:55 +0100, "Helmar" <helmar@mail-online.dk>
wrote:

>Du kunne jo også lave en upload uden komponent.

Nu var der ingen, der snakkede om, at det var en upload-komponent -
eller?

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Torben Brandt

Dato : 19-11-03 01:53

Jørn Andersen skrev:

> Nu var der ingen, der snakkede om, at det var en upload-komponent -
> eller?

Jo, det fremgår af Martin Bentzens 2. indlæg (3. i tråden):
"Det er fordi jeg skal uploade nogle filer, og det er lidt forskelligt
hvilke uploadkomponenter der er til rådighed"
Men det blev generelt ignoreret i svarene

Torben

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-11-03 02:15

On Wed, 19 Nov 2003 01:52:47 +0100, Torben Brandt
<name@domain.invalid> wrote:

>Jørn Andersen skrev:
<snip>

>Jo, det fremgår af Martin Bentzens 2. indlæg (3. i tråden):
> "Det er fordi jeg skal uploade nogle filer, og det er lidt forskelligt
> hvilke uploadkomponenter der er til rådighed"

Sørme jo - du har ret!
Takker for korrektionen - og undskyld til Helmar :)

--
Jørn Andersen,
Brønshøj