Multiport i front
Fra : Dennis Lange

Dato : 17-11-03 15:29

Hej.

Jeg er ikke 100% overbevist om at dette er den rigtige gruppe, men jeg har
ingen bedre bud..

Jeg er ude efter en dims til at sætte i en ledig 5 1/4" port i min computer,
der kan bringe nogle porte frem på forsiden af pc'en.

De porte der skal være er:
Compact Flash Reader
Microphone
Hovedtelefoner (der samtidig skal slå højttalerne fra når der sættes et sæt
hovedtelefoner i fronten)
USB - helst 2

Og desuden må den gerne være sort.

Det tætteste jeg kan komme er denne fra Trust:
http://www.trust.com/products/themes/designdesktop/

Men jeg er ikke sikker på at funktionen til højttaler/hovedtelefon er der...

Er der nogen, der kender til en dims der kan det jeg søger?

--
Mvh.
Dennis Lange

Fra : JK

Dato : 17-11-03 15:51

On Mon, 17 Nov 2003 15:29:20 +0100, "Dennis Lange"
<dblng3@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Men jeg er ikke sikker på at funktionen til højttaler/hovedtelefon er der...
>
>Er der nogen, der kender til en dims der kan det jeg søger?

Den ser god ud den. Jeg har en chieftech tilbehør, som dog ikke tager
flashcards. Man kan risikere, at kablerne til mikrofon og højttalere
bare er med stik, som skal gå fra bundkortets bagstik igennem et hul
ind i kabinettet og til enheden.

mvh

John

Fra : Dennis Lange

Dato : 17-11-03 16:25

JK wrote:
> [...]
> flashcards. Man kan risikere, at kablerne til mikrofon og højttalere
> bare er med stik, som skal gå fra bundkortets bagstik igennem et hul

Det gør mig sådan set heller ikke noget.
Men ser man fx denne http://www.trykspar.dk/index.htm?MPg=_F4.htm
er funktionen ang. højtt/hovedtlf der.
Til den dims, findes der desværre ikke CF-port.

--
Mvh.
Dennis Lange

Fra : Dennis Lange

Dato : 17-11-03 16:29

Dennis Lange wrote:
> Det gør mig sådan set heller ikke noget.
> Men ser man fx denne http://www.trykspar.dk/index.htm?MPg=_F4.htm
> er funktionen ang. højtt/hovedtlf der.
> Til den dims, findes der desværre ikke CF-port.

Min pointe er, at jeg ikke er interesseret i af skulle koble mine højttalere
til på forsiden af kabinettet. Men jeg vil samtidig gerne have muligheden
for at koble hovedtlf. til på forsiden.

--
Mvh.
Dennis Lange

Fra : Leony

Dato : 17-11-03 16:56

In news:3fb8e923$0$30081$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Dennis Lange <dblng3@hotmail.com> typed:

> Min pointe er, at jeg ikke er interesseret i af skulle koble mine
> højttalere til på forsiden af kabinettet. Men jeg vil samtidig gerne
> have muligheden for at koble hovedtlf. til på forsiden.

Hvis jeg forstår princippet rigtigt, så kan du købe en mini-jack
splitter (1 udgang bliver til 2) til at sætte i dit lydkort.
Så har du 1 udgang bagpå (til højttaler) og 1 ledigt stik til at sætte
frontstikket i.

Minijack splitter:
http://www.av-connection.com/Functions/ProductView.asp?ClassID=127
kan købes i start set alle forretninger med et minimalt udvalg af
radio/tv dimser.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Dennis Lange

Dato : 17-11-03 17:04

Leony wrote:
> [...]
> splitter (1 udgang bliver til 2) til at sætte i dit lydkort.
> Så har du 1 udgang bagpå (til højttaler) og 1 ledigt stik til at sætte

Men det kobler jo ikke den ene fra, når den anden kobles til. Med en
splitter vil der være lyd i højttalerne selvom man bruger hovedtelefoner.

--
Mvh.
Dennis Lange

Fra : Mark

Dato : 17-11-03 17:27

"Dennis Lange" <dblng3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men det kobler jo ikke den ene fra, når den anden kobles til. Med en
> splitter vil der være lyd i højttalerne selvom man bruger hovedtelefoner.

Man kan vel let slukke højtaleren

Mvh
Mark

Fra : Dennis Lange

Dato : 17-11-03 17:49

Mark wrote:
> Man kan vel let slukke højtaleren

Det kan man da.
Men jeg synes jo den løsning der er på FrontX, er lidt smart...

Især når mine højttalere ikke har en tænd/sluk-knap, og der stadig kommer
lidt lyd ud, selvom man skruer helt ned...

--
Mvh.
Dennis Lange

Fra : Leony

Dato : 18-11-03 14:40

In news:3fb8f167$0$27419$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1904587892

Fra : Dennis Lange

Dato : 18-11-03 14:46

Leony wrote:
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1904587892

Jeg takker for entusiasmen

Men det vil jo bare give endnu en dims på skrivebordet. For ikke at nævne,
at fromtporten mister sin berettigelse.

Jeg kan godt se at det bærer derhenad, at det produkt jeg søger ikke findes,
så jeg må vist afgøre hvad der kommer tættest.

--
Mvh.
Dennis Lange

Fra : Leony

Dato : 18-11-03 22:45

In news:3fba24ab$0$30067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Dennis Lange <dblng3@hotmail.com> typed:

> Jeg takker for entusiasmen

Det er jo det vi er her for.

> Men det vil jo bare give endnu en dims på skrivebordet. For ikke at
> nævne, at fromtporten mister sin berettigelse.

Du har ret i begge dele.
Det sidste havde jeg ikke lige overvejet.

> Jeg kan godt se at det bærer derhenad, at det produkt jeg søger ikke
> findes, så jeg må vist afgøre hvad der kommer tættest.

Enten er produktet umuligt at lave eller også venter det på at blive
lavet.
Her er chancen for at tjene den første million, forudsat at du ikke er
den eneste der mangler dette produkt.

Fra : Dennis Lange

Dato : 19-11-03 20:16

Leony wrote:
> Enten er produktet umuligt at lave eller også venter det på at blive
> lavet.

Det er helt sikkert ikke umuligt. Det er bare et spørgsmål om at kombinere
FrontX og Trust's løsninger. Men det er nok ikke lavet endnu.
--
Mvh.
Dennis Lange

Fra : Leony

Dato : 18-11-03 22:50

> [...]

> Men det kobler jo ikke den ene fra, når den anden kobles til. Med en
> splitter vil der være lyd i højttalerne selvom man bruger

Man kan skrue ned for højttalerne og mikrofon (som separate enheder) i
egenskaber for lyd.
Kunne den mulighed ikke bruges? Jeg ved det ikke, da jeg ikke selv har
mikrofon.

Bare en strøtanke:
Kunne man koble mikrofonen på lydkortets AUX indgang?
Der er vel ingen der bebuder at man skal bruge mikrofon-indgangen (med
mindre der er noget "knas" med forstærkningen, sådan som der er med
pladespillere).
Hvis man kan, så kan du have højttalerne bagpå (som normalt) og
frontstikket koblet til AUX på lydkortet som sidder i computeren.

Man kan jo også sagtens sætte cd-afspilleren til tape-udgangen på
forstærkeren.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-11-03 23:49

> Kunne man koble mikrofonen på lydkortets AUX indgang?

det kunne man, hvis man satte en extern microfon-forforstærker på.....

> Man kan jo også sagtens sætte cd-afspilleren til tape-udgangen på
> forstærkeren.

du må mene tape-indgangen
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Leony

Dato : 19-11-03 17:02

In news:3fbaa1ee$0$27429$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Ivan V. Klattrup <ivanklattrupnospamming@webspeed.dk> typed:

> du må mene tape-indgangen

Jep.

Fra : Dennis Lange

Dato : 19-11-03 20:14

Leony wrote:
> Man kan skrue ned for højttalerne og mikrofon (som separate enheder) i
> egenskaber for lyd.
> Kunne den mulighed ikke bruges? Jeg ved det ikke, da jeg ikke selv har
> mikrofon.

Jo, men problemet er jo også at skrue ned for højttalere og hovedtelefoner
hver for sig

--
Mvh.
Dennis Lange

Fra : Niels

Dato : 17-11-03 16:48

Dennis Lange skrev:

> Det gør mig sådan set heller ikke noget.
> Men ser man fx denne http://www.trykspar.dk/index.htm?MPg=_F4.htm
> er funktionen ang. højtt/hovedtlf der.
> Til den dims, findes der desværre ikke CF-port.

I Føtex og Bilka kan du købe en CF kortlæser til 99.95 kr. som kan
sættes direkte i usb porten, det var da en løsning på et af problemerne.

Mvh. Niels

Fra : Dennis Lange

Dato : 17-11-03 17:05

Niels wrote:
> I Føtex og Bilka kan du købe en CF kortlæser til 99.95 kr. som kan
> sættes direkte i usb porten, det var da en løsning på et af
> problemerne.

En af pointerne var at få færre dimser på skrivebordet (det fysiske). Jeg
har en extern CD kortlæser i forvejen.
Men tak for tippet.

--
Mvh.