MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kan ikke lukke ME
Fra : Theo Rieck

Dato : 17-11-03 15:20

Jeg prøver at hjælpe en bekendt med et problem.

Når jeg vil lukke ned kommer der blå skærm med følgende fejlmeddelelse:

En untagelse er opstået ved
0028:0000000B i VdX---
Denne blev kaldt fra
0028:C002F285 i VdX---

Kan nogen hjælpe???

Fra : Usser

Dato : 17-11-03 16:24

Smid ME ud Køb XP Home

Fra : arc@na

Dato : 17-11-03 16:28

"Usser" <Brol@ofirUSSER.dk> wrote in news:3fb8e822$0$7844$ba624c82
@nntp04.dk.telia.net:

> Smid ME ud Køb XP Home

- eller Win2000.

arc@na
Lær at citere: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Niels Rune Brandt

Dato : 17-11-03 16:37

Jeg er helt enig i Usser og arc@na.
Win ME er det mest elendige, ustabile og fejlfyldte styresystem Microsoft
nogensinde har udviklet. Har selv haft det installeret i en uge, hvorefter
jeg opgav og vendte tilbage til good old 98SE.

Senere skiftede jeg til XP som jeg er superbegejstret for. Det er - i
modsætning til XP - nok det mest stabile og kraftige styresystem jeg har
oplevet.

Hvorfor de lavede ME, har jeg aldrig fundet ud af, men jeg ved at ME kører
på den gamle Windows 9x-kerne. Det vil sige at det groft sagt er Windows 95,
der bare er blevet skrevet videre på. Det er desuden 16-bit.

Windows XP (og 2000 som arc@na sværger til) er skrevet helt fra bunden i en
nyt 32-bit kerne. Bedre filsystem, større udnyttelse af systemet og desved
en kraftigere computer.

Overtal din bekendte til at skifte til XP, hvis dennes computer dog ikke er
alt for gammel (skal MINDST op omkring 500 MHz og helst 512 MB RAM), så
lover jeg, at vedkommende bliver meget mere tilfreds end med ME

/NRB

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 17-11-03 17:10

> [...]
> nogensinde har udviklet. Har selv haft det installeret i en uge, hvorefter
> jeg opgav og vendte tilbage til good old 98SE.
Hej
Jeg er helt uenig, jeg har 2 maskiner, en med ME som der aldrig har været
problemer med, og en ny med XP pro, og jeg tror aldrig jeg har haft nogen
der har givet så meget bøvl, men vi kan jo have hver vores mening.
Gunnar

Fra : arc@na

Dato : 17-11-03 18:06

"Gunnar Grooss" <g.grooss@oncable.dk> wrote in

> [...]
> været problemer med, og en ny med XP pro, og jeg tror aldrig jeg har
> haft nogen der har givet så meget bøvl, men vi kan jo have hver vores

Hvad bruger du ME-maskinen til? Ikke til særlig tunge applikationer, vel?

Desuden synes jeg også, at XP er et skod-OS. Det bedste MS-OS på markedet
er Windows 2000.

arc@na

Fra : Theo Rieck

Dato : 17-11-03 21:50

"arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> skrev i en meddelelse
> "Gunnar Grooss" <g.grooss@oncable.dk> wrote in

> Hvad bruger du ME-maskinen til? Ikke til særlig tunge applikationer, vel?

Nej, overhovedet ikke!

Fra : Niels Rune Brandt

Dato : 17-11-03 23:07

Jeg tror faktisk, det har meget at sige, hvad man bruger sin computer til og
muligvis også, hvilken indmad der er i som hardware. Og så er det vel også
en lille smule carlsberg/tuborg-symdromet. Nogle kan bare bedst lide XP
andre svæger til 2k.

Jeg er i hvert fald godt tilfreds med XP. Kører superstabilt på både min
stationære og bærbare med hhv. Pro og Home

/NRB

Fra : arc@na

Dato : 18-11-03 01:05

"Niels Rune Brandt" <nielsrune@hotmail.com> wrote in

> Jeg er i hvert fald godt tilfreds med XP. Kører superstabilt på både
> min stationære og bærbare med hhv. Pro og Home

Det er jo også det samme system som Win2000 - med den forskel, at OS'et vil
styre det hele for dig, i stedet for at lade dig gøre det selv.

Og så er der alt gejlet ("bells & whistles", som ikke gør andet end at
ringe eller fløjte og tage processortid og systemressourcer), og den
intimiderende registrerings-procedure, som gør, at du skal "registrere" dit
produkt igen, hvis du skulle være fræk nok til selv at skifte motherboard
eller harddisk..

Fra : arc@na

Dato : 17-11-03 18:05

> [...]
> Microsoft nogensinde har udviklet. Har selv haft det installeret i en
> uge, hvorefter jeg opgav og vendte tilbage til good old 98SE.

Jeg købte forventningsfuldt WinME den dag det udkom - for 1100 kroner. Det
er nok næsten de dårligste penge, jeg nogensinde har givet ud.

Den fedeste feature ved WinME var systemgenoprettelsen - tre timer efter
installationen var færdig, sagde min PC "Win98SE" igen. WinMe forærede jeg
til en irriterende fyr, jeg kender. Gnæk...

arc@na
The masses are blind and stupid. (A. Schiklgruber, 1935)

Fra : arc@na

Dato : 17-11-03 18:09

> [...]

> ikke er alt for gammel (skal MINDST op omkring 500 MHz og helst 512 MB
> RAM), så lover jeg, at vedkommende bliver meget mere tilfreds end med

Njah - WinXP kan køre på en P100 med 512 MB RAM, se selv:

http://www.tomshardware.com/cpu/20030217/images/system-100.gif

Fra : Theo Rieck

Dato : 17-11-03 21:54

Tak for alle svarene, men jeg har ikke fået løst problemet med ME.
Er der ingen der kan hjælpe??

Theo

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-11-03 22:21

> Tak for alle svarene, men jeg har ikke fået løst problemet med ME.
> Er der ingen der kan hjælpe??
>
> Theo

Jeg ville prøve at skifte ramkredsen. Fejlen ligner noget med forkert
adressering af hukommelse, men det kan desværre også ligge i andre
hardwaredele. Men ram kredsen er nok det mest sandsynlige.
Har du haft zonealarm installeret? Så prøv at se her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;291793

Kurt

Fra : Niels Rune Brandt

Dato : 17-11-03 23:10

Hvis du ikke allerede har prøvet det, kan du prøve at installere ME ovenpå
uden at formattere harddisken. Da jeg kørte hhv. 95 og 98SE hjalp det tit,
hvis jeg har lavet ged i noget, jeg ikke lige kunne "skrue tilbage" selv

/NRB