Problem med Jmail.POP3
Fra : Lars Linde

Dato : 17-11-03 15:10

I får først lidt kode...

<%
Set mailbox = Server.CreateObject("JMail.POP3")
mailbox.Connect "username", "password", "mailserver"
Response.Write("You have " & Mailbox.count & " e-mails in your
mailbox!<br><br>")

if mailbox.count > 0 then

Response.write "<table border=""1"">" & vbCr
Response.write " <tr>" & vbCr
Response.write " </tr>" & vbCr
for i = mailbox.count to 1 step -1
Set msg = mailbox.Messages.item(i)

Response.write " <tr>" & vbCr
Response.write " <td>" & msg.FromName & " <""" & msg.From & """></td>" &
vbCr
Response.write " <td>" & msg.Subject & "</td>" & vbCr
Response.write " <td>" & FormatDateTime(msg.Date,2) & " " &
FormatDateTime(msg.Date,4) & "</td>" & vbCr
Response.write " </tr>" & vbCr

next
if isObject(msg) then
Set msg = Nothing
end if
Response.write "</table>" & vbCr
end if

Response.write "<strong>" & FormatNumber(mailbox.Size) & "</strong> bytes"

mailbox.Disconnect
Set mailbox = Nothing

%>

....og så til spørgsmålet.

Som i kan se, så refererer jeg til msg.FromName, msg.From, msg.Subject og
msg.Date

Hvordan finder jeg ud af hvilke andre muligheder der er for msg.XXXX ?

Eksempelvis vil jeg gerne have et id på den enkelte mail, så jeg kan lave
msg.FromName om til et link der så viser mailens body.

Jeg har prøvet med msg.id og msg.UID men uden held.

Jeg håber spørgsmålet er til at forstå.

Lars Linde

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-11-03 15:26

"Lars Linde" <someone@somewhere.com> escribió

> [...]
msg.Subject og
> msg.Date
>
> Hvordan finder jeg ud af hvilke andre muligheder der er for

RTFM:
http://tech.dimac.net/Products/w3JMail/Version43/Reference/POP3.htm

Fra : Lars Linde

Dato : 17-11-03 16:12

> RTFM:
> http://tech.dimac.net/Products/w3JMail/Version43/Reference/POP3.htm

Du behøver ikke at bande

Jeg HAR læst den side som du linker til, og det besvarer IKKE mit spørgsmål.

Min pointe er at jeg kun har fundet frem til:

msg.FromName
msg.From
msg.Subject

fordi de bliver brugt som eksempel et sted

msg.Date fandt KUN jeg ved at prøve mig frem, den er ikke dokumenteret NOGEN
steder!!

Jeg har f.eks. også prøvet med msg.Size men den virker ikke.

Er der slet ingen der kender den komplette liste?

Lars Linde

Fra : Torben Brandt

Dato : 17-11-03 18:08

Lars Linde skrev:

> Jeg HAR læst den side som du linker til, og det besvarer IKKE mit spørgsmål.

mailbox.Messages returnerer en Messages-collection, som indeholder
objekter af typen Message. Dit objekt 'msg' er af typen Message:
<URL:http://tech.dimac.net/Products/w3JMail/Version43/Reference/Message.htm>

[Hvilket sådan set fremgår ved at klikke rundt i Lars' link - men det er
ok du spørger :) ]

Mht til at referere til en mail med et UID, så kan vel bare bruge 'i'.
Objektet POP3 indeholder også en .GetMessageUID som kan kaldes med 'i',
men der er ikke garanti for at de er unikt over tid... Jeg vil anbefale
dig ikke at bruge det.

Du kan evt fortælle lidt om dit system, men hvis du har en mailbox og
man derefter kan gå til en bestemt mail for at læse den/slette den
el.lign, så er 'i' vel fin nok. Efter du har slettet en mail skal du
bare gå tilbage til indbakken så alle mails får ny fortløbende nummerering.
Jeg vil dog anbefale dig at hente mails ned i en database og så bruge
den som baggrund for indbakken o.lign. for ikke at skulle parse alle
mails i indbakken hver gang den skal vises - den kan tage lang tid hvis
der er større vedhæftede filer iblandt...

mvh Torben

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-11-03 22:27

Lars Linde escribió / skrev