Aldi PC
Fra : Mcisten

Dato : 17-11-03 12:42

Hej med jer

Synes I det er et fornuftigt køb ?

http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_47/OFF01_B.HTM

Eller kan man få tilsvarende andre steder ?

Jeg mangler egenlig ikke tv tuner og ville hellere have 1 gigab ram fra
starten.

Mvh Mcisten

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-11-03 12:55

"Mcisten" <mcisten@fjerndettesenat.dk> skrev i en meddelelse
>http://aldi.dk

he he, i følge beskrivelsen er der intet OS med, kun en masse andet software

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Mcisten

Dato : 17-11-03 13:10

De plejer at have XP home oem version.

Umiddelbart lyder tilbuddet got nok når jeg sammenligner med f.eks. Føniks
Computer, El giganten, Computer City osv.

Jeg prøver at sætte samme hardware og software op som aldis tilbud. Jeg ved
godt det ikke er helt retfærdigt, da det jo er Aldis pc der så er
udgangspunkt men hvordan skulle man ellers gøre.

Hjælp mig her, skal jeg købe den eller gå i bilka og købe en ?

Mvh Mcisten

"Ivan V. Klattrup" <ivanklattrupnospamming@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3fb8b704$0$27418$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Leony

Dato : 17-11-03 13:28

In news:3fb8bae1$0$95094$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Mcisten <mcisten@fjerndettesenat.dk> typed:

> Hjælp mig her, skal jeg købe den eller gå i bilka og købe en ?

Køb den bare.
Generelt er tilfredshedsniveauet med Aldi's Medion computere ret højt
(læs evt gamle indlæg i gruppen).

Det kan ikke gøres billigere.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bent Mouritzen

Dato : 17-11-03 14:21

> In news:3fb8bae1$0$95094$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> Mcisten <mcisten@fjerndettesenat.dk> typed:

Jeg ville ikke betænke mig, købte en 1,8 Ghz for 1 1/2 år siden
i Aldi og som har fungeret aldeles upåklageligt siden...

Mvh Bent

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-11-03 08:40

In dk.edb.hardware, Leony wrote:

> Køb den bare.

Der er en fastmonteret harddisk i (ikke sandt?), og den kan vist ikke
tages ud (eller hvad?). Hvad er idéen med det? Er det en god eller
dårlig ting? Er der nogen der har erfaringer med sådan noget?

Hvad hvis nu harddisken går i stykker efter... hvad? 2 år... og resten
af computeren er i fin stand? Hænger man så ikke på den?

Regner man mon med at det er det sidste der ryger eller satser man på
at resten af PCen er så uinteressant når det sker, at man ligeså godt
kan købe helt nyt?

--
Lars Stokholm

These fights of fantasy make your wounds more sore, but you've every
right to even grab at the last straw - Kate Bush (The Empty Bullring)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-11-03 11:33

Lars Stokholm skrev :

> [...]
>
> Regner man mon med at det er det sidste der ryger eller satser man på
> at resten af PCen er så uinteressant når det sker, at man ligeså godt

Der sidder en ganske almindelig harddisk i en holder til 2 harddiske og 1
diskettedrev.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Leony

Dato : 18-11-03 14:46

In news:bpcica$1mtn4o$1@ID-136857.news.uni-berlin.de,
Lars Stokholm <monospam@mail.dk> typed:

> Der er en fastmonteret harddisk i (ikke sandt?), og den kan vist ikke
> tages ud (eller hvad?). Hvad er idéen med det? Er det en god eller
> dårlig ting? Er der nogen der har erfaringer med sådan noget?

Jeg ved det ikke, men.....
Hvorfor skulle Medion, som de eneste producenter i hele verden svejse
harddiskene i kabinettet i stedet for at bruge skruer?
Hvor har du informationen fra? Det er første gang jeg hører om det.

> Hvad hvis nu harddisken går i stykker efter... hvad? 2 år... og resten
> af computeren er i fin stand? Hænger man så ikke på den?

Det kommer jo an på en masse ting.

> Regner man mon med at det er det sidste der ryger eller satser man på
> at resten af PCen er så uinteressant når det sker, at man ligeså godt
> kan købe helt nyt?

Det sidste er der i hvert fald størst sandsynlighed for

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-11-03 17:53

> [...]

> harddiskene i kabinettet i stedet for at bruge skruer?
> Hvor har du informationen fra? Det er første gang jeg hører om det.

Heh, mit tyske er ikke så godt, så jeg brugte Google som oversætter.
Selvom Google sikkert oversatte rigtigt, så fik jeg alligevel blandet
rundt på det. I en større sammenhæng fik jeg ordet "Festplatte" oversat
til ikke-flytbar hardisk i stedet for ikke-flytbar disk.

Min fejl. :) Sorry...

Fra : arc@na

Dato : 18-11-03 18:17

Lars Stokholm <monospam@mail.dk> wrote in news:bpdiof$1n0c9e$1@ID-
136857.news.uni-berlin.de:

> rundt på det. I en større sammenhæng fik jeg ordet "Festplatte" oversat
> til ikke-flytbar hardisk i stedet for ikke-flytbar disk.

LOL! Fastpladelager...

arc@na
Lær at citere: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-11-03 19:32

In dk.edb.hardware, arc@na wrote:

> LOL! Fastpladelager...

Ingen kommentarer. ;)

Fra : Leony

Dato : 18-11-03 23:01

> [...]

> rundt på det. I en større sammenhæng fik jeg ordet "Festplatte"
> oversat til ikke-flytbar hardisk i stedet for ikke-flytbar disk.

Tja, sådan kan det jo gå.

Festplatte er dog en harddisk (sådan har jeg i hvert fald altid oversat
det). Man skal ikke lade sig narre af "fest", det har ikke noget med
"ikke-flytbar" eller "fastmonteret" at gøre.

www.glossar.de/glossar/z_festplatte.htm
Eine Festplatte - "Harddisk", "Harddrive" oder "Winchester" genannt -
ist ein Datenträger

Softwareoversættere har meget at lære endnu.

> Min fejl. :) Sorry...

Det er helt i orden.
Det er rart med den slags misforståelser/fadæser (afhængig af hvor man
ser sagen fra) en gang i mellem.
Man trækker lidt på smilebåndet, det er sundt.

Synes også historien lyd for usandsynlig til at være sand.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 19-11-03 01:22

Leony wrote:
> www.glossar.de/glossar/z_festplatte.htm
> Eine Festplatte - "Harddisk", "Harddrive" oder "Winchester" genannt -
> ist ein Datenträger
>
> Softwareoversættere har meget at lære endnu.

Rodede med en SMT ( cncdrejebænk) engang. Det noget tid før det gik
op for os at en Winchester er en harddisk. At maskinen var så smart at
man kunne køre med flere sprog i brugerfladen hjalp det ikke meget at
uanset hvad for et sprog vi valgte, skrev bæstet noget i retning gemmer data
på/i Winchester.

mvh
Henning

Fra : Henrik Petersen

Dato : 17-11-03 22:40

> [...]
meddelelse news:3fb8b704$0$27418$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> he he, i følge beskrivelsen er der intet OS med, kun en masse andet

Har se reklamen IRL og der er XP home

henrik

Fra : JK

Dato : 17-11-03 13:36

On Mon, 17 Nov 2003 12:41:58 +0100, "Mcisten"
<mcisten@fjerndettesenat.dk> wrote:

> [...]
>
>Eller kan man få tilsvarende andre steder ?
>
>Jeg mangler egenlig ikke tv tuner og ville hellere have 1 gigab ram fra

Den er sikkert totalt udsolgt, inden du ser røgen af den.

Du skal have en fortegnelse over aldi-forretninger og så køre ud til
dem allesammen: NU

mvh

John

Fra : Hans²°³°

Dato : 17-11-03 14:58

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse
> [...]

og køber du den i Flensburg sparer du 986 kroner

Fra : Aksel

Dato : 17-11-03 21:43

> og køber du den i Flensburg sparer du 986 kroner

Og får tysk keyboard, operativsystem og support.

Hilsen Aksel

Fra : arc@na

Dato : 18-11-03 01:01

"Aksel" <akselj.fjerndette@jensen.mail.dk> wrote in news:3fb932cf$0$30084
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Og får tysk keyboard, operativsystem og support.

Das ist ja fabelhaft! ))

Fra : Preben Andersen

Dato : 17-11-03 15:00

"JK" <junk@mailzone.com> wrote in message
> On Mon, 17 Nov 2003 12:41:58 +0100, "Mcisten"
> <mcisten@fjerndettesenat.dk> wrote:

> Du skal have en fortegnelse over aldi-forretninger og så køre ud til
> dem allesammen: NU

Jeg ville da vente til onsdag morgen kl. 09.00
mvh
Preben

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-11-03 15:43

JK skrev :

> Den er sikkert totalt udsolgt, inden du ser røgen af den.
>
> Du skal have en fortegnelse over aldi-forretninger og så køre ud til
> dem allesammen: NU

De sidste par gange har de altså ikke været udsolgt med det samme. Således
kunne sidste års model købes om fredagen i Kbh N og en uge senere i
Birkerød.

Min bror køber dem til hans firma og det er ganske udmærkede og støjsvage
PC'er, med god telefon support!
De er sammensat af standard komponenter og skal man ikke udvidde den ret
meget er den stor nok. Det er muligt - omend besværligt - at sætte en ekstra
harddisk i og der er de nødvendige kabler, man skal bare bytte rundt på dem.
Der er to-tre ledige PCI slot, hvis man kan finde på noget at putte deri.
Og så skal man lige bemærke at der ikke er diskettedrev, men der er plads
til det.
Bruger man USB og Firewire samtidigt kniber det med at levere strøm nok til
Firewiren!
ComputerCity har nogle MicroMaxx PC'er der minder meget om Medion'en, men de
støjer en del mere.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Fortza

Dato : 18-11-03 21:19

Hej.

Ja, den er svær - ved at www.dk-shop.dk er MEGET billige, ved også at deres
produkter er i top - prøv og se om ikke du kan finde det du søger der. De
har både samlede computere og "stumper" som du kan sætte sammen. Og husk så,
det gælder IKKE altid at købe det billigeste som du kan finde på nettet -
har også hørt noget om at det godt kan betale sig at købe noget fra en
leverandør som også er der imorgen mht. din garanti..........der er vidst
MANGE døgn-fluer i den branche.

HELD og lykke.

Fortz@

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-11-03 12:29

Uheldigvis faldt Mcisten over tastaturet og skrev derved følgende:

> http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_47/OFF01_B.HTM
> Eller kan man få tilsvarende andre steder ?

Nej, du kan næppe købe tilsvarende til samme pris nogen andre steder,
hvis man regner softwaren med.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-03 16:46

Har lige købt en VIRKER KANON

MVH Thomas

Fra : Sven

Dato : 21-11-03 12:50

Hej Alle

Jeg har også lige købt, men har ikke sat den til endnu - manglende tid men
også:

Alle (inklusive mig selv) som jeg stod i kø med, var overbevist om at
grafikkortet
var Radeon 9800 XT, selv om der stod 9800 XL - nok fordi man ikke kan finde
en reference til 9800XL på ATI's hjemmeside. Men det er IKKE en trykfejl.
Jeg
tilbragte en del tid i går med at kigge på tyske hjemmesider, og selv om mit
tyske
ikke er det allerbedste så er fakta følgende:

Medion har fået MSI til at fremstille en special udgave af 9800 PRO, men
den
er klokket lavere og befinder sig performancemæssigt imellem 9800 og 9800
PRO.
De reviews, jeg har set er dog enige om at det stadig er et godt kort og en
god
deal - men et 9800XT er det altså IKKE. Søg evt på www.golem.de

Just for Info, mvh
Sven Sørensen