Zoneterapi for baby med skrigeture
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 17-11-03 11:27

Vi har en pige på 2 måneder, som tager nogle gevaldige
skrigeture. Om man skal kalde det kolik, det var jeg ikke, men
der er i hvart fald noget, som generer hende.

Er der nogen, som har erfaring med zoneterapi på babyer? Er der
nogen, som kan anbefale en terapeut i Århus-området?

Mvh
Lisbet

Fra : Lisa Terpe Woods

Dato : 17-11-03 20:14

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen, som har erfaring med zoneterapi på babyer? Er der
> nogen, som kan anbefale en terapeut i Århus-området?

Vi har haft held med et par behandlinger hos en kiropraktor, da vores søn
led af koliklignede skrigeture hver aften.

Det gør ikke ondt på barnet, og det er ikke noget med knæk og bræk. Jeg vil
dog sige, at man skal vælge en kiropraktor som har erfaring med spædbørn -
og jeg kender kun nogle her i Storkøbenhavn.

Hej fra Lisa

Fra : Mogens Henckel

Dato : 19-11-03 16:47

Vi har brugt zoneterapi til begge vores tøser...og det virker...skal lige gå
et par gange.

mvh
Mogens

Fra : Musen

Dato : 19-11-03 23:21

" Vi har en pige på 2 måneder, som tager nogle gevaldige
> skrigeture. Om man skal kalde det kolik, det var jeg ikke, men
> der er i hvart fald noget, som generer hende.

Stakkels lille pus

> Er der nogen, som har erfaring med zoneterapi på babyer? Er der
> nogen, som kan anbefale en terapeut i Århus-området?

Vi var selv ret desperate allerede da Anton var 3 uger, for han skreg
nærmest konstant når han var vågen, og sov max. 1 time ad gangen. Vi prøvede
derfor en kiropraktor i første omgang, og det viste sig at hans nakke var
fuldstændig stiv. Hun "knækkede" den (hvilket han reagerede på med et dybt,
veltilfreds SUK) og masserede ham blidt ned langs ryggen. Efter tre
behandlinger havde han det meget bedre, og efter 6 behandlinger sov han
igennem om natten, og skreg stort set ikke udover det sædvanlige.

Held og lykke med lillepigen.

Venlig hilsen Mia
p.s. Det var altså ikke for at du ikke skulle vælge en zoneterapeut, det har
jeg hørt meget godt om, jeg har bare ikke selv nogle erfaringer med det

Fra : Dia

Dato : 24-11-03 21:41

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> wrote in message news:<3fb8a369$0$30086$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Er der nogen, som har erfaring med zoneterapi på babyer? Er der
> nogen, som kan anbefale en terapeut i Århus-området?

Hej Lisbet
Vores søn havde kolik fra han blev født indtil han blev behandlet over
en periode af 14 dage med zoneterapi og kiropraktik. Jeg husker det
var 5 gange kiropraktik og 3 gange zoneterapi. Hans skrigeture
stoppede, men han var stadig urolig. Senere fandt jeg ud af, at han
generelt har meget fart på og det har også præget ham lidt og givet
den uro som forblev efter behandlingerne var ovre. Men kolikken var
væk.
Han græd under begge typer behandling og det var utrolig hård at se
hans nakke blive knækket, men resultatet viste jo at de gjorde det
rigtige. Så mit råd er, giv plads til at de behandlinger fylder meget
i en hverdag med et kolik barn. Giv jer lov til at tage en lur
bagefter sammen og glem vasketøjet, for det er hårdt at se sit barn,
der allerede græder utrøsteligt, være ked af det pga. en behandling
man har valgt, at de skal have, men som man ikke har garanti for
virker, forstår I hvad jeg mener? Men når behandlingerne så viser sig
at virke, bliver det lidt nemmere at komme til behandlingerne, men jeg
syntes stadig det var hårdt at se ham græde. Je siger ikke dette for
at skræmme jer, for der er i mine øjne ingen vej uden om, men for at
ruste jer til oplevelsen. Det kan jo også være jeres barn tager det
nemmere end min søn gjorde. Det er nu snart 2 år siden..

Jeg har faktisk lige skrevet et indlæg om homøopati. Han er blevet
behandlet for asmatisk bronkitis og mellemøre betændelse og væske i
øret med fantastiske resultater.

Jeg kender desværre kun nogle zoneterapeuter i københavn.

Kh. Dia

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-12-03 09:46

"Dia" <shemouse@mail.com> skrev i en meddelelse

> Han græd under begge typer behandling og det var utrolig hård at se
> hans nakke blive knækket,

Lige for god ordens skyld.... .det lyder ret voldsomt at omtale behandlingen
som at nakken bliver "knækket". Det gør den ikke.

Hvis man selv bliver behandlet, kan man ofte høre et knæk - men det er som
når man selv knækker fingre. Lyden er ikke forbundet med smerte.

Behandlingen gør ikke spor ondt - slet ikke på et spædbarn, der behandles
langt, langt blidere end en voksen. Så barnet græder IKKE over smerte fra
behandlingen!

Hvis det er "utroligt hårdt" at se barnet blive behandlet, er man dårligt
informeret af den kiropraktor, der står for behandlingen. Der er nemlig
ingen rationel grund til at opleve det sådan.

Mvh. Lisbeth

Fra : Anita

Dato : 06-12-03 18:30

"Lisbeth Jacobsen" <Lisbeth495NOSPAM@hotmail.com> skrev

> Hvis det er "utroligt hårdt" at se barnet blive behandlet, er man dårligt
> informeret af den kiropraktor, der står for behandlingen. Der er nemlig
> ingen rationel grund til at opleve det sådan.

Jeg ved nu ikke... jeg har også gået til kiropraktor som barn og husker det
absolut ikke som noget sjovt. Også som voksen foretages der bevægelser og
ryk der er temmeligt smertefulde. Det er jo svært at sige, men hvad føles
som ingenting for én, kan måske gøre ondt på en anden.

Venligst Anita

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-12-03 22:04

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ryk der er temmeligt smertefulde. Det er jo svært at sige, men hvad føles
> som ingenting for én, kan måske gøre ondt på en anden.

Det er kun smertefuldt, hvis du kommer med smerter. Man kan naturligvis ikke
behandle et smerteplaget sted, uden det gør ondt - men det gør det jo i
givet fald behandling eller ej.

Mvh. Lisbeth

Fra : Anita

Dato : 06-12-03 22:28

"Lisbeth Jacobsen" skrev

Hejsa

> Det er kun smertefuldt, hvis du kommer med smerter. Man kan naturligvis
ikke
> behandle et smerteplaget sted, uden det gør ondt - men det gør det jo i
> givet fald behandling eller ej.

Da jeg som barn gik til kiropraktor var jeg ikke smerteplaget, behandlingen
skulle hjælpe på bl.a. astma. Men ikke desto mindre gjorde det ondt at få
disse ryk. Dermed ikke sagt, at man skal undlade at lade sit barn behandle,
da en kortvarig smerte kan have ganske langsigtet virkning.

Venligst Anita

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-12-03 18:13

> [...]
behandle,
> da en kortvarig smerte kan have ganske langsigtet virkning.

Er du sikker på, at det var en kiropraktor, du blev behandlet hos? Og ikke
en eller anden læge, der lige har været på et par ugers efteruddanelse?

Jeg har aldrig oplevet at det gør ondt at blive behandlet hos kiropraktor -
og jeg har været der rigtig mange gange af forskellige årsager.

Jeg har også været hos kiropraktor med et spædbarn - hvilket heller ikke var
forbundet med smerte. (Barnets skreg i hvert fald ikke over kiropraktorens
behandling).

Mvh. Lisbeth

Fra : Anita

Dato : 07-12-03 21:57

"Lisbeth Jacobsen" <Lisbeth495NOSPAM@hotmail.com> skrev

> Er du sikker på, at det var en kiropraktor, du blev behandlet hos? Og ikke
> en eller anden læge, der lige har været på et par ugers efteruddanelse?

Ja, det er jeg helt sikker på.

> [...]
var
> forbundet med smerte. (Barnets skreg i hvert fald ikke over kiropraktorens

Men det udelukker bare ikke, at det kan gøre ondt.

Venligst Anita

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-12-03 23:43

> Men det udelukker bare ikke, at det kan gøre ondt.

Nej *S*

Som jeg skrev... hvis man HAR ondt, så vil behandlingen (naturligvis) også
gøre ondt *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Anita

Dato : 09-12-03 15:07

"Lisbeth Jacobsen" <Lisbeth495NOSPAM@hotmail.com> skrev

Hej igen

> Nej *S*
>
> Som jeg skrev... hvis man HAR ondt, så vil behandlingen (naturligvis) også
> gøre ondt *S*

Nu er jeg hverken kiropraktor eller læge, men jeg ved at astma ikke gør
specielt ondt, og til trods for dette gjorde behandlingerne alligevel ondt.
Så jeg er bange for at dit ræsonnement på området ikke holdt stik i mit
tilfælde, hvilket engentlig bare var det jeg ville frem til.

Venligst Anita

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-12-03 17:56

> [...]
> Så jeg er bange for at dit ræsonnement på området ikke
> holdt stik i mit tilfælde, hvilket engentlig bare var det jeg

Når kiropraktoren behandler din ryg/nakke, behandler han ikke astma.... men
derimod en forskydning af hvirvlerne.

Denne forskydning kan klemme nervebaner og forårsage diverse skavanker -
herunder astma. Eller kolik hos et barn. Mener altså kiropraktorerne.

Astma gør ikke ondt. Men forskydningen, der måske er årsag til den, kan
bestemt være smertefuld. *S*

Jeg har i øvrigt selv prøvet kiropraktisk behandling mod astma. Mangew
behandlinger gennem flere år. Det gjorde ikke ondt. Men det hjalp ikke spor
på min astma heller.

Måske handler denne debat bare om smertetærskler - hvad nogle synes er en
bagatel, synes andre jo er smertefuldt. *S*

Mvh. Lisbeth