ASUS A7V133-C og Thoroughbred XP 2400+
Fra : Onkel

Dato : 17-11-03 11:25

Hej gruppe,
Er der nogen som ved om det er muligt at køre med en Thoroughbred XP 2400+
på et ASUS A7V133-C bundkort (KT133A chipsæt). Ifølge ASUS' HP kan BIOS 1009
klare op til 2200+, men er der nogen grund til at man ikke skulle kunne
sætte en højere i?
Nogen som har nogle erfaringer med denne kombination af CPU og Bundkort?

Evt link: http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm

Fra : JK

Dato : 17-11-03 12:43

On Mon, 17 Nov 2003 11:25:25 +0100, "Onkel" <onkel@toms_hytte.dk>
wrote:

> [...]
>sætte en højere i?
>Nogen som har nogle erfaringer med denne kombination af CPU og Bundkort?

http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

siger at version 1.05. (sidste punktum skal være med) kan strækkes til
2100+ palamino.

Tbred er tvivlsom

google gav f.eks. dette:

http://www.cputopia.com/cputopia-asus-a7v133-c-socket-a-xp-motherboard.html

http://www.asus.com.tw/inside/Techref/thoroughbred.htm , siger at
Tbred kan køre på 1.05. fra bios 1008

http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/
, siger at Tbred kan fra bios 1009

Så hvis du har en 1.05. eller nyere, så må der være en chance. Så
ville jeg foretrække jumper mode. Så skal du bruge multiplier
remapping standarden der er:

5x: 13x
5.5x 13.5x
6x 14x
6.5x 14.5x
7x 15x (det er til 2400+)

Held og lykke med det

John

Fra : ChrOmE

Dato : 17-11-03 17:06

Jeg siger mange tak, jeg vil ved nærmeste lejlighed kravle ind og kigge
mellem mine PCI porte efter versionsnummeret :c)