Mere til de skriftkloge
Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 16-11-03 16:37

Hej alle.

Jeg kan filme ikke tyde, hvad der er skrevet i kolonnen til højre i
Borbjerg kirkebog i forbindelse med Anders Svenningsens fødsel.

Moderen er ugift, og der er udlagt en barnefader. Måske har det
betydning for tydningen.
Billeder ligger på: http://www.aner.dk/problem/
Og er nok lidt voldsom til et 33.6 modem.
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

www.aner.dk/

Fra : Hedvig Pitzner-Jørge~

Dato : 16-11-03 16:53

Mon ikke der står:
anmeldt til Sogneraadet 11.4, da Moderen 10 Maaneder før Fødselen
fandtes opført i Nebel Sogn pr. Horsens.

Med venlig hilsen

Hedvig

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 16-11-03 17:08

Hedvig Pitzner-Jørgensen skrev:

>Mon ikke der står:
>anmeldt til Sogneraadet 11.4, da Moderen 10 Maaneder før Fødselen
>fandtes opført i Nebel Sogn pr. Horsens.

Det kunne sagtens være tilfældet.
Tak for det.

Fra : Niels Nybo Jakobsen

Dato : 16-11-03 18:08

Nu er det ikke det skarpeste billede; men det har vel også noget at gøre med
en evt. forstørrelse. Efter mine begreber står der sådan ca.:
"Anmeldt til sognerådet 11/7 d.Å. (som) 10 måneder før fødselen fandt ophold
i N....... pr. Horsens"

Det bynavn må kunne tydes af en lokalkendt.

mvh
Niels Nybo Jakobsen

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 16-11-03 18:47

Niels Nybo Jakobsen skrev:

>Det bynavn må kunne tydes af en lokalkendt.

Godtnok.
Tak skal du have.

Fra : Poul Erik Vad Nielse~

Dato : 17-11-03 00:03

Hej Kaj!

Der står:
"Anmeldt til Sogneraadet 11/7 da Moderen 10 Maaneder før fødselen havde
ophold i Nebel Sogn pr. Horsens."

Med venlig hilsen

Poul Erik

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 17-11-03 07:40

Poul Erik Vad Nielsen skrev:

>Der står:
>"Anmeldt til Sogneraadet 11/7 da Moderen 10 Maaneder før fødselen havde
>ophold i Nebel Sogn pr. Horsens."

Tak for hjælpen.