Thorvald Pråsilius Lytzer
Fra : bente vinding jensen

Dato : 16-11-03 12:15

Min nevø pige har et problem i hendes slægtsforskning !

Christine Rasmussen født på Lolland evt. Maribo eller Nakskov. hun skulle
være "uægtebarn" af en balletdanserinde og borgmesteren søn, de måtte ikke
få hinanden, så Christine bliver sat i pleje/adopteret, af en familie på
Lolland. Kender nogen noget til hende ?

Hun bliver gift med Thorvald Pråsilius Lytzer den 25-11 1894 i Frederiksberg
kirke København

Deres datter er Ester Anny Ragnhild Alfreda Lytzer født den 6-2 1902 i Sct.
Stefans sogn København.

Kender nogen noget til Lytzer familien ?
Og kender nogen noget til Christine forælder ?

Tak for hjælpen
Hilsen Uldkunstner
Bente Vinding Jensen
rokken@hundeuld.dk
www.hundeuld.dk

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 16-11-03 18:30

"bente vinding jensen" <rokken@hundeuld.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Stefans sogn København.
>
> Kender nogen noget til Lytzer familien ?
> Og kender nogen noget til Christine forælder ?

Her er måske en bror til Christine? Fundet på www.familysearch.org

1. Thorvald LYTZER - U.S. Social Security Death Index
Birth: 18 Jan 1897 State Where Number was Issued: Michigan Death: Apr 1970

Måske en søster? Pas på, for der er også en anden familie Lytzer i USA
på dette tidspunkt!
8. Sorine LYTZER - U.S. Social Security Death Index
Birth: 24 Jun 1897 State Where Number was Issued: Michigan Death: Dec 1980

Her er lige en bunke oplysninger fra Danmark, også fra Familysearch:
International Genealogical Index - Denmark
1. CARL FRIDERICH LYTZER - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Christening: 17 SEP 1819 Holmens Sogn, Kobenhavn,
Kobenhavn, Denmark

2. CARL FREDERIK LYTZER - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 03 JAN 1848 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn,
Denmark

3. CARL FREDERIK LYTZER - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 01 MAY 1858 Helligaands Kirke, Kobenhavn,
Kobenhavn, Denmark

4. DORTHE POULINE LYTZER - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 08 APR 1833 Holmens Sogn, Kobenhavn,
Kobenhavn, Denmark

5. Emil Lytzer - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: Rolling, , , Denmark

6. FRIDERICH CARL LYTZER - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 05 JUL 1819 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn,
Denmark

Resten må du selv i gang med at læse dig til i kirkebøgerne.

Mvh:Bodil.

Fra : bente vinding jensen

Dato : 16-11-03 23:09

Bodil Grove Christensen <grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3fb7b41f$0$9768$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
Kobenhavn,
> Denmark
>

> Resten må du selv i gang med at læse dig til i kirkebøgerne.

Tak Bodil, jeg sender det videre til Billum til min nevø pige. Jeg mener at
kunne huske, du høre til over ved Esbjerg, hvis det er rigtig, kan du så
evt. give mig et praj om hvor hun kan få lidt hjælp og vejledning , jeg
sidder nemlig i Nykøbing sj, så der er lidt langt at køre.
Med venlig hilsen
Bente

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 17-11-03 14:59

> [...]

> evt. give mig et praj om hvor hun kan få lidt hjælp og vejledning , jeg
> sidder nemlig i Nykøbing sj, så der er lidt langt at køre.

Nej, jeg bor nu i Midtjylland, nærmere betegnet Aulum
mellem Herning og Holstebro.

Optegnelser, som er så nye, er I nødt til at køre til
København for at få, nemlig på Landsarkivet for
Sjælland, Jagtvej, Frederiksberg.

Mvh.Bodil.