Canaletto?
Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-03 09:59

Jeg har en kunstreproduktion der forestiller dogepaladset i Venedig, set
fra kanalen, og med Markusdomen lidt til højre. Nogenlunde svarende til
følgende billede af Canaletto:

http://www.artchive.com/artchive/C/canaletto/canaletto_ducal_palace_in_v
enice.jpg.html

Jeg har hidtil ment at det billede jeg har var fra 1600-tallet, men jeg
skal ikke afvise at det rent faktisk er af Canaletto. Det giver dog lidt
mindre end ovennvænte billede [således er der kun to vinduesrækker i
bygningen længst til venstre, hvor det billede jeg har givet link til
har fire], lige som der er en række detailler der er anderledes. Men
vinklen er den samme.

Har Canaletto malet andre billeder med samme motiv? Eller er der
alligevel tale om en anden [og tidligere] maler?

Billedet er købt i en butik ved Juncks Passage på Strøget for knap 30 år
siden, og blev samtidig indrammet. Guldramme.
--
Per Erik Rønne