Lydløs PSU - hvilken?
Fra : Gunnar Holse

Dato : 15-04-01 18:24

Efter at have monteret grafikkort uden blæser og aktiveret støjreguleringen
i min IBM 75GXP, er lydniveauet faldet drastisk i min maskine (faktisk vil
jeg anbefale denne harddisk alene på baggrund af at den herefter er totalt
lydløs i alle situationer - det er ret utroligt, skal prøves!). Nu er jeg så
ved at blive træt af larmen fra strømforsyningen. AT Computing sælger
støjsvage PSU'er, men er der nogen der har førstehåndserfaringer med disse
(eller andre lignende)? Er det noget som det absolut kan anbefales at fyre
en plovmand efter?

Hilsen

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 15-04-01 18:37

"Gunnar Holse" <gunnar@hhkol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg anbefale denne harddisk alene på baggrund af at den herefter er totalt
> lydløs i alle situationer - det er ret utroligt, skal prøves!).

Hvad er det for en aktivering af støjregulering ?, mine diske siger heller
ikke noget men det er fordi de hænger i harddisk ophæng.

Ja.

Henrik

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-04-01 19:35

Henrik Bruun-Petersen skrev...

>Hvad er det for en aktivering af støjregulering ?

http://www.storage.ibm.com/techsup/hddtech/welcome.htm

Tjek IBM Feature tool.

--
kent - Overclocking FAQ:
www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 15-04-01 21:26

"Kent Oldhøj" <wol@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.storage.ibm.com/techsup/hddtech/welcome.htm
>
> Tjek IBM Feature tool.

Ok men som Jens så bliver disken jo langsommere, jeg bliver ved mine gummi
ophæng

Henrik

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 15-04-01 21:24

"Henrik Bruun-Petersen" <news@nytliv.net> skrev i en meddelelse

> Ja.

Jeg var sikker på at da AT Computing solgte Noise Control produkter så var
det også Papst PSU´er de kørte med sorry.

Jeg har også selv denne http://asp.webconsult.dk/vareinfo.asp?VareID=59
samme som Devast8or og den rykker uden at man høre det.

Henrik

Fra : Flemming

Dato : 15-04-01 19:21

"Gunnar Holse" <gunnar@hhkol.dk> wrote in message
> [...]

> (eller andre lignende)? Er det noget som det absolut kan anbefales at fyre

Jeg har ingen erfaringer, men er selv på jagt efter en. Følgende kunne måske
bruges :

Enermax EG351P-VE 330W ATX , 650 kr
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=30&page=1

Silent Systems Q-Tech Advanced 300W ATX, PSU, 555 kr
http://www.bsmultimedia.dk/Specifikationer/Silent_Q-tech_300.shtml

--
Mvh. Flemming
See good thing in bad things

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-04-01 20:03

"Flemming" <flemming@botmail.com> wrote in message
> [...]

måske
> bruges :

> Silent Systems Q-Tech Advanced 300W ATX, PSU, 555 kr

Jeg har sådan en siddende i min server og den larmer overhovedet ikke
(blæseren kører stort set ikke men det kan nok skyldes den ikke laver det
helt vilde med en HD,NIC,Skærmkort :))

/Dennis

Fra : Jens Petersen

Dato : 15-04-01 20:07

On Sun, 15 Apr 2001 19:23:52 +0200, "Gunnar Holse" <gunnar@hhkol.dk>
wrote:

> [...]
>lydløs i alle situationer - det er ret utroligt, skal prøves!). Nu er jeg så

Bliver harddisken ikke langsom når den sættes til lydløs?

Jeg foretrækker gummiophæng, det påvirker ikke hastigheden.

--
Jens oz1kiw

What? Monday again! Didn't we have that last week.

Fra : Gunnar Holse

Dato : 16-04-01 06:51

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse

> Bliver harddisken ikke langsom når den sættes til lydløs?
>
> Jeg foretrækker gummiophæng, det påvirker ikke hastigheden.

Der er mange gode forslag, tak for dem. Mht harddisken, så har jeg ikke
bemærket noget synderligt. Sagt på en anden måde er jeg ikke i tvivl hvis
jeg har valget mellem "vildt hurtig & lydløs" og "helt vildt hurtig &
larmende" :) Kan man ikke stadig høre en ophængt disk når den arbejder?

/GH

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 16-04-01 09:26

>Kan man ikke stadig høre en ophængt disk når den arbejder?

Mine diske (ibm 45gb) sidder i et big tower fra noise control monteret med
dæmpemåtter.
Jeg kan ikke høre en lyd

Henrik

Fra : Jens Petersen

Dato : 16-04-01 11:10

On Mon, 16 Apr 2001 07:50:52 +0200, "Gunnar Holse" <gunnar@hhkol.dk>
wrote:

> [...]
>jeg har valget mellem "vildt hurtig & lydløs" og "helt vildt hurtig &
>larmende" :) Kan man ikke stadig høre en ophængt disk når den arbejder?

Det er vel også afhængigt af hvordan gummiophængene er lavet.
Der skal være fri bevægelighed og man skal sørge for at kablerne ikke
trækker i disken så den rammer metaldele når den arbejder.

Jeg har på to Aopen miditower lavet en ombygning hvor jeg skærer
rammen til harddiskene over med en vinkelsliber og samler den igen med
fire gummistropper, det virker rigtig godt.

--
Jens oz1kiw

Beta test? I don't need no stinkin' beta test.

Fra : Devast8or

Dato : 15-04-01 21:12

Selv har jeg denne her http://asp.webconsult.dk/vareinfo.asp?VareID=59 og
den siger ikke meget, den var absolut pengene værd. Den stå dog i lidt mere
end en plov, kr. 721,30 for at være præcis. (Den jeg har er dog kun 330
watt, de har vist først lige 350 watts)

Devast8or

Fra : Flemming

Dato : 15-04-01 23:53

"Devast8or" <devast8or@systembl.dk> wrote in message
> [...]
mere
> end en plov, kr. 721,30 for at være præcis. (Den jeg har er dog kun 330

980 kr. inkl. moms (hvis man kigger på bestillings siden)

--
Mvh. Flemming
See good thing in bad things

Fra : Devast8or

Dato : 15-04-01 23:56

Hmm, ja, der er nogle priser der ikke helt stemmer overens her.

Devast8or

Fra : Jørgen Lyng

Dato : 16-04-01 09:58

Devast8or skrev:

> [...]
>end en plov, kr. 721,30 for at være præcis. (Den jeg har er dog kun 330

For at være helt præcis så lander man på 1.066 kroner med moms og
forsendelse.

Jørgen Lyng
(uden z)