Katte og menneskemad
Fra : Jokerman

Dato : 17-11-03 01:46

Hej alle

Jeg er kommet til at spekulerer over noget. Jeg ved at der er nogle
fødevarer som hunde ikke kan tåle - f.eks. kartofler, og jeg er kommet til
at tænke på om der er noget som en kat ikke må få af menneskeføde.

Jeg giver mest min kat tørkost som jeg har fået fra dyrlægen.

Hilsen
Jokerman

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-11-03 17:33

In article <3fb81a4d$0$30083$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Jokerman
<h.soerensen@DELETETHISthiemer.dk> wrote:

> [...]
> at tænke på om der er noget som en kat ikke må få af menneskeføde.
>
> Jeg giver mest min kat tørkost som jeg har fået fra dyrlægen.

Joe - lige på stående for kan jeg komme i tanker om løg og chokolade...
der er nok mere.
Men noget andet er, at mange af de ting vi spiser, har katte ingen som
helst gavn af. Altså sådan at forstå, at de stort set ikke kan hente
næring ud af dem. Det gælder det meste grønt og stivelse, f.eks., fordi
katten er en ægte kødæder - hvor vi er altædende.

Fra : Line

Dato : 17-11-03 18:37

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> Joe - lige på stående for kan jeg komme i tanker om løg og chokolade...
> der er nok mere.

Ja jeg har ihvertfald læst at grønne tomater, asparges, abrikos, avocado,
kirsebær og æble kerner er mere eller mindre "giftige" for katten.

Ov ja hvis man er typen der nyder at ryge andet end cigaretter, som feks
Marihuana, kan det anbefales at gemme det langt væk, også for katten det
er nemlig også giftigt.

MVH Line

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-11-03 18:59

In article <tH7ub.35927$jf4.1884134@news000.worldonline.dk>, Line
<BlomdkKATTE@BAKKEmsn.com> wrote:

> Ov ja hvis man er typen der nyder at ryge andet end cigaretter, som feks
> Marihuana, kan det anbefales at gemme det langt væk, også for katten det
> er nemlig også giftigt.

Jeg tror godt du kan tage de almindelige smøger med i det regnskab osse

Tobak er ret giftigt at spise for f.eks. børn, så katte tåler det nok
ikke godt heller..

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 17-11-03 19:43

Ann R skrev
<Tobak er ret giftigt at spise for f.eks. børn, så katte tåler det nok ikke
godt heller..>

Næh det er lige så giftigt for katte, som for børn og
der skal ikke ret meget til. Jeg har en kat der vil
gnave sig gennem hvad som helst for at æde tobak,
det har kostet en forgiftning/weekend-dyrlægebesøg,
heldigvis kom hun over det og jeg lærte lektien.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : PiaR

Dato : 17-11-03 23:33

> Ja jeg har ihvertfald læst at grønne tomater, asparges, abrikos,
avocado,
> kirsebær og æble kerner er mere eller mindre "giftige" for katten.

Abrikos?
Så skulle min søsters kat være død og borte forlængst.
Han ææælsker tørrede abrikoser - og dadler synes han også er lækkert.
Juletiden er lige noget for Fjolle - masser af tørrede frugt.
Pandekager og æbleskiver er han også meget vild med.
Men bagekartofler er hans favorit.

Han _er_ skør.

mvh PiaR

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-11-03 01:18

In article <3fb94cb7$0$29323$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, PiaR
<pia@fjerndetherrobdrup.dk> wrote:

> Abrikos?
> Så skulle min søsters kat være død og borte forlængst.

Jeg tror nok at det er kernerne, der er giftige. De er fjernet på de
tørrede modeller