hold katten væk fra bestemt område
Fra : Jan Holm

Dato : 15-11-03 16:55

Hej

Jeg har et problem. Jeg har en mixer (lyd) med nogle
touchknapper som kattene træder på og det er ikke
heldigt. Den nemme løsning ville være at holde dem
ude af det rum, men de er super sociale og det ville
være synd. De er vilde med musikken, selskabet og
varmeforstærkere !! Jeg har altså den her mixer som
de helst ikke skal træde på. Det er ikke sådan at de
decideret ligger på den eller syntes den er spændende,
det er bare lige en man går hen over. Er det muligt at
smøre den i et eller andet, som dog ikke er så frastødende
at de eller jeg ikke vil være i rummet.

PFT

Jan Holm

Fra : zasha

Dato : 15-11-03 22:38

"Jan Holm" <NOSPAM@NOSPAM.TIA> skrev i en meddelelse
<klip>

> [...]
> heldigt.
.. Er det muligt at
> smøre den i et eller andet, som dog ikke er så frastødende
Hej Jan :)
</klip>

Uha, dét var en svær én. For af en eller anden grund, så _ved_ katte bare
når de _ikke_ må være et bestemt sted....så er det simpelthen bed
allerbedste sted i hele verden.

Jeg tror ikke du skal snøre det ind i noget..ihvert fald skal du da passe på
"teknikken" altså at der ikke kommer vædske ind i mixeren!

Er det muligt at ..på en måde..at beklæde den (ja, altså mixeren;) med
staniol langs kanterne, det kan de fleste katte ikke li' så det kunne være
en mulighed.

Ret alternativt kunne jeg foreslå en slags afledningsmanøvre. Hér i huset
_eeelsker_ kattene at "ælte" i et Snugli lammeskind (intet mindre kan gøre
det *G*) så hvis du nu fandt en lænestol med lukkede armlæn og så lægger
lammeskindet over armlænet, så de (kattene) kan sidde på stolesædet og
"ælte" i skindet, så kunne det da være det var mere interessant end at
spille fandango på mixeren? Jeg går ud fra problemet opstår når du er i
rummet, så læg kun skindet der, når du er til stede...og læg så
et-eller-andet over mixeren (evt. også staniol) evt. sprayet med noget
"frisk-luft" det _afskyr_ mine katte ihvertfald :o

Aner ikke om det virker, men min hjerne kunne ikke komme på bedre
muligheder, skal nok tænke lidt mere over det ...

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk/godter.html
(sæsonpræget chokoladeside ;)

Fra : Ole Palmhøj

Dato : 15-11-03 22:47

Hej Jan

Der er næppe noget, du kan smøre på, som vil afholde dem fra at more sig med
at vade rundt på mixeren, især ikke, hvis de har fundet ud af, at de kan
drille dig lidt. Desuden ender du også med en h.... masse hår og medbragt
kattebakkegrusstøv i diverse fadere, så mon ikke et et overtræk eller et låg
af f.eks. plexiglas er en bedre løsning ?

Mvh
Ole

Fra : Prinz Ali

Dato : 16-11-03 10:56

Hejsa PFT
Jeg har selv 2x pladespillere og mixer stående og det er ikke noget problem
for mig.
Alex (min kat) må ikke gå på køkkenbordet og sturbordet og hun har også lært
ikke at gå på pladespillerene.
Jeg ved ikke om det er Alex der er lærenem, men et par klap i hænderne nogle
gange i træk og hun går ikke derop mere. Selv da hun var blevet forvendt til
at drikke fra toiletvasken var det let at stoppe den leg.

Prøv med det!

-Ali

Fra : Jan Holm

Dato : 17-11-03 12:36

"Prinz Ali" <news@prinzali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> at drikke fra toiletvasken var det let at stoppe den leg.

Tak til alle. Der tale om et par egoer i elefant størrelsen, pænt
pakke ind i et siameser og burmeser hylster. Klap i hænderne
er opfordring til fræs, staniol er noget man leger med. Som før
skrevet er det ikke fordi de elsker at ligge på den, men blot
bruger den som passage, derfor er det extra svært at få dem til
at forstå at den ikke må betrædes. Det var nok nemmere hvis
de hele tiden lå der.

Det ender nok med en glas/plexiglas løsning.

Mvh
Jan Holm