Min schæfer er forkølet...Lægen siger nej.
Fra : HHR

Dato : 16-11-03 10:40

Hej jeg har en schæfer som lyder som når vi er forkølet, han lyder som om
kanalen er snottet totalt til og derfor får disse vejrtrækningsproblemer som
vi også kan få ved en kraftig forkølelse. Han nyser også ret kraftigt, sådan
rimligt jævnligt og burde nogle gange bruge en serviett.
Lægen siger at hunde kan ikke blive forkølet. Og kan ikke se eller mærke
noget forkert, når han er på besøg hos hende.
Hvad kan det være, nu har det stået på længe men med pauser på 14 dage
indimellem, men det er sikkert det kommer igen?
Kan han have noget til at sidde i næse/hals som genere?

Dorthe

Fra : Pia J

Dato : 16-11-03 10:47

> Kan han have noget til at sidde i næse/hals som genere?
>

> Dorthe

Ja, det kan han godt. Min hund fik forrige sommer allergi der ytrer sig som
hævede, irriterede slimhinder i næsen. Noget dyrlægen kun fandt ud af ved at
bedøve ham og kigge hele vejen op igennem for at checke, om der sad et
fremmedlegeme. Samtidig checkede hun for næsemider, som dog endnu er ret
sjældent herhjemme, men almindeligt hos især jagthunde i Sverige (der hedder
det "noskvalster", hvis du vil søge info om det).

Jeg synes det er utroligt, din dyrlæge ikke gider undersøge ham. De dyrlæger
jeg har gået hos har alle været lidt "for" vilde med at undersøge alting
(set fra min tegnebogs perspektiv).

:Pia

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 16-11-03 10:54

Hej Dorthe

"HHR" <hevy@mail1fjerndette.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Lægen siger at hunde kan ikke blive forkølet.

Okay, hvis det er sandt, så lyver min dyrlæge . Nicki har ogdå været
forkølet, og der sagde dyrlægen, at hunde præcis som os andre også sagtens
kan blive forkølet. Nicki nøs også, og hans næse løb, så jo, din hund er
forkølet. Med mindre den selvfølgelig har fået noget allegi.

> Kan han have noget til at sidde i næse/hals som genere?

Siger hun nogen "underlige" lyde, som kunne tyde på hun har noget siddende
og genere?. Det gjorde Nicki nemlig, og det sagde dyrlægen nemlig er det
samme som hvis vi prøver at rømme os.

God bedring med hende

mange hilsner fra

Bolette

Fra : Lene Sørensen

Dato : 16-11-03 13:39

Hejsa!

Sidste år da jeg var ude at gå tur med min hund, fik han snuset til noget
"vist betonpulver" , som lå i en bunke. Dette gjorde at hans næse rendte og
han nøs hele tiden.
Han måtte også en tur i nakose og få næsevejen skyllet godt igennem, og
dyrlægen fortalte at hans slimhinder var irriteret og hævet. Så jo, en hund
har også slimhinder i næsevejen som kan blive hævet og røde.
Måske du skulle prøve en anden dyrlæge.

Kærlig hilsen Lene (som på tiden er uden hund... - men ikke så længe for min
nye lille hvalp er blevet født for et par dage siden..... uha, hvor kan 8
uger være lang tid !! *S* og hvor er det altså spændende at skulle følge
fra helt nyfødt.)