kedeldragt
Fra : Pia J

Dato : 15-11-03 09:21

Måske tilsyneladende OT, men jeg har faktisk en grund til at prøve her. :)

Jeg har længe ønsket mig en termoovertræksdragt så jeg ikke skal skifte våde
bukser hver gang jeg har været ude at lufte hund i mudderet eller rende til
møder i mudderjakke - noget man bare kan trække henover tøjet og ud, dumpe i
bryggerset når man kommer ind.

Men min ringe højde gør, at jeg ikke kan passe de herremodeller de har i fx
byggemarkeder og skitøj til voksne er altid to dele, hvorefter jeg alligevel
skal stå og bøvle i 100 år med påklædning og en sweater der ikke kan være
under både bukser og jakke (jeg er også begavet med en timeglasfigur :( )

Men jeg kører hele tiden forbi ridefolk med termodragter og kan da huske der
var et par stykker i stalden hvor jeg kom før - i min størrelse. På det
tidspunkt havde jeg bare ikke behovet.

Så.... HVOR køber I dem? Jeg har endda set en med fuldsæde til ridning, men
det behøver det ikke være.

:Pia

Fra : Anet

Dato : 15-11-03 09:35

> [...]
>
> Jeg har længe ønsket mig en termoovertræksdragt >
> Så.... HVOR køber I dem? Jeg har endda set en med fuldsæde til ridning,

(klip)

De findes i Hööks til omkring 1000 kroner. Der er lige udkommet et nyt
vinterkatalog fra Hööks med b.la termokedeldragt, 2 delt sæt og til min
morskab ørevarmere. Min mand siger han fryser om ørerne men vil absolut ikke
have sådan et par ørevarmer der kan klipses på ørerne *SSS*

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 15-11-03 17:54

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> og til min
> morskab ørevarmere.

De er ikke noget at grine af. De virker.

> Min mand siger han fryser om ørerne men vil absolut ikke
> have sådan et par ørevarmer der kan klipses på ørerne *SSS*

Så er det jo fordi han ikke fryser nok...

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Anet

Dato : 15-11-03 23:42

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> skrev i en meddelelse

> De er ikke noget at grine af. De virker.

> Så er det jo fordi han ikke fryser nok...

(klip)

Ja, jeg har også sagt til ham at så var det ikke fordi han virkelig behøvede
dem ude på turene på hesteryg.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Liz B.

Dato : 15-11-03 11:10

> [...]
til
> møder i mudderjakke - noget man bare kan trække henover tøjet og ud, dumpe

Hej Pia,
Kender problemet alt for godt Men se om ikke du kan får noget i
børnestørrelser, de er tit meget billigere end voksne, og er til at købe i
mange byggemarkeder, landbrugsartikler forretninger osv. Ellers Harold
Nyborg, Hooks (dyrt) og søge på nettet. Jeg har købte ski bukser til når
det er rigtig koldt, og overtræksbukser til alm. brug, i en
sportsforretning, str. 14-16 år, og de har ikke kostet mere end 200,-
tilsammen - (ikke på udsalg). Begge bruges ovenpå alm. tøj. Ikke en
kedeldragt, det ved jeg, men en billige børnejakke fra samme sted kan også
gøre det. Husk at børnestørrelser er blevet større end for blot 10 år
siden, så mulighederne er mange. Noget af mit "arbejdstøjtøj" har str.12
år!! Og jeg er over 50

Hilsen Liz

Fra : Pia J

Dato : 15-11-03 12:25

> gøre det. Husk at børnestørrelser er blevet større end for blot 10 år
> siden, så mulighederne er mange. Noget af mit "arbejdstøjtøj" har str.12
> år!! Og jeg er over 50

Og min r*v er for stor til en str. 16 år Især hvis der skal både et lag
jeans, overtræksbukser, sweater OG jakke udenpå hofterne. Jeg kan ikke
engang lyne de alm. voksenstr. med så mange lag, med mindre jeg køber så
ærmerne er ½ meter for lange.

Og pointen var, at jeg ikke skulle bruge ½ time på at trække tøj af og på.

MEN, jeg vil da prøve at kigge i Harald Nyborg, havde ikke lagt mærke til de
har tøj. Byggekram har kun til mænd. Det behøver absolut ikke være den fine
fra Hooks, og hvad skal jeg med fuldskind, når jeg ingen hest har?

:Pia

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 15-11-03 15:21

og hvad skal jeg med fuldskind, når jeg ingen hest har?

Hej Pia, jeg ved ikke hvor du bor, men i de forskellige rideudstyrs
forretninger der især henvender sig til islænder folk kan man købe de
dragter ofte både med og uden skindbag.
Jeg har selv en jeg købte på island uden skind, og det er det jeg
foretrækker, når skindet bliver vådt bliver de så tunge :)

Fks ved Hyldahl Rideudstyr i Sdr Jylland .

Mvh Matilde Mine hestebilleder
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=3491

Fra : Pia J

Dato : 15-11-03 15:57

"Matilde Bøgh" <matilde.fjerndetteboegh@mail.dk> wrote in message

> Hej Pia, jeg ved ikke hvor du bor, men i de forskellige rideudstyrs
> forretninger der især henvender sig til islænder folk kan man købe de
> dragter ofte både med og uden skindbag.

Så må jeg have fat i nogen islænderfolk på Sydsjælland - det er faktisk også
mest dem jeg har set med den slags dragter på. Dem som rider dressur vil nok
hellere fryse end være praktiske

:Pia

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 15-11-03 16:35

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:3fb63eb3$0$

> [...]
også
> mest dem jeg har set med den slags dragter på. Dem som rider dressur vil

Jeg har kigget lidt bla på www.joras.dk hvor jeg før har set annoncer for de
dragter, men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde noget på sjælland :)

Men der er flere der sælger dem, også rideskoler (hvor de så købes med en
reklame på ryggen).

Men du har ret, der er ikke mange dressur ryttere der rider med dem, helt
klart hellere fryse, end at ligne en michelin mand :)

Vh Matilde
Mine billeder http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=3491

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 15-11-03 20:28

On Sat, 15 Nov 2003 15:56:51 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

> [...]
>mest dem jeg har set med den slags dragter på. Dem som rider dressur vil nok

   Sådan er vi altså ikke allesammen ;) Det er kun til springning
at jeg kunne finde på at gå en smule på kompromis - men det er nu mest
fordi jeg altså ikke har lyst til at falde af fordi jeg er klædt på
som en anden michelinmand ;)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-11-03 17:36

> [...]
fine
> fra Hooks, og hvad skal jeg med fuldskind, når jeg ingen hest har?

Hej Pia

Jeg har en Termokedeldragt af mærket Kansas model Seaman det er lige det du
skal ha' vil jeg mene den en vandtæt hvis den bliver behandlet korrekt, og
de kan fås i temmelig små størrelser ved at der findes en som min mor (156½
cm høj) kan passe. Det er noget af det eneste der dur hvis du spørger mig
(ved min gamle far siger det samme og han har da arbejdet på vandet i en del
år med netop den slags termokedeldragt )

Mvh MArtin

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 15-11-03 18:01

[klip]

> Så.... HVOR køber I dem? Jeg har endda set en med fuldsæde til ridning,
men
> det behøver det ikke være.

Jeg har netop købt et par thermoridebukser (altså ikke kedeldragt) i Århus
Rideudstyrslager. De var meget billige og ikke med ægte skind. Jeg var nødt
til at købe en børnestørrelse - de andre var alt for lange og med ALT for
megen røv/hofter i.

Måske det var noget? Eller måske de har kedeldragter?

Når jeg skal muge ud eller lave andet, hvor jeg bliver meget svinet til (ja,
på tøjet, ikke), der bruger jeg et par gamle læderbukser. De er meget varme
og man kan lige vaske dem af med en klud bagefter. Og så er de som nye at se
på når de engang i mellem får lidt læderfedt. De har oså den fordel, at de
klistrer rimeligt godt til en lædersadel.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Mona

Dato : 16-11-03 17:12

> [...]
eller rende til
> møder i mudderjakke - noget man bare kan trække henover tøjet

Jeg har set at ALDI og Fakta solgte termokedelfragter sidste år
til ca. kr. 250,-.

Måske er det også kun herremodeller de sælger, jeg ved det
faktisk ikke. Men til de priser, var det vel værd at undersøge.

Med hensyn til din mand der fryser ørerne, og ikke vil bruge
ørervarmere, så kan han f.eks. bruge en hjelm-hue, der egentlig
er beregnet til at have på under en styrthjelm, men som også
varmer under en ridehjelm.

Hilsen

Mona

Fra : Anet

Dato : 18-11-03 20:44

"Mona" <mismo@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> skal skifte våde
> eller rende til
> og ud, dumpe i

(klip)

Jeg var i Harald Nyborg i dag og så helkedeldragte i termo til 349 kroner og
de fandtes fra str. S og til str. xxxL. Så mon ikke at der er en der passer
dig også.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Pia J

Dato : 18-11-03 20:46

> [...]
og
> de fandtes fra str. S og til str. xxxL. Så mon ikke at der er en der

Så må jeg lige derind i morgen!

:Pia

Fra : Anet

Dato : 19-11-03 12:15

> og
> passer
>
> Så må jeg lige derind i morgen!

(klip)

Jeg var derinde for at købe en termojakke til min søn i fødselsdagsgave da
han ønskede sig sådan en. Mens jeg så stod og kiggede på størrelser så kom
jeg i tanke om tråden her og kiggede så også lige efter størrelserne i
helkedeldragterne. Mærket er Bullock så vidt jeg husker. Vil du have Mascot
eller Kansas så er kedeldragterne betydelig dyrere. Jeg har selv en
kedeldragt der er flere år gammel. Og jeg nyder den når jeg tumler rundt i
den herhjemme på gården i de kolde måneder. Faktisk så frøs jeg altid og så
havde min mand købt kedeldragten til mig i julegave og så endte det med at
han "lånte" den i ny og næ så jeg kørte ind og købte en til så vi havde en
hver. De bliver flittigt brugt kan jeg fortælle.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Pia J

Dato : 29-11-03 16:54

> Jeg var i Harald Nyborg i dag og så helkedeldragte i termo til 349 kroner
og
> de fandtes fra str. S og til str. xxxL. Så mon ikke at der er en der
passer

Så fik jeg loppet mig derhen - og str S svarer vist til 48 i damestr. Når
jeg holdt den op til skuldrene, befandt skridtet sig nede ved mine knæ.....

Indtil videre ingen held med at finde butikker som sælger Kansas vintertøj.
Suk.

:Pia

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 22:40

> [...]
knæ.....

> Indtil videre ingen held med at finde butikker som sælger Kansas

Hej Pia !

Sig lige til, hvis du endelig finder et sted.
Jeg har også søgt efter en kedeldragt / skidragt, i et par år nu og har
endnu ikke fundet en.( ca. str 36 )
Jeg har også været igennem diverse genbrugsbikser, uden held.

Mvh. www.tjekmig.dk