"Franske biler" og Campingvogn - er det en~
Fra : Jesper Laursen

Dato : 16-11-03 15:14

Halløjsa,

Jeg har lige været ude og "studere" terrænet vedr. en ny campingvogn.
Og egentlig er jeg yderst tilfreds med bil ...som skulle trække dyret rundt
i landet,.... men her løb jeg ind i et kæmpeproblem...
Min Renault Scenic 2.0 fra 1998 er godkendt med en maksimal totalvægt på
krogen på maksimalt 925kg !!! Bilens egenvægt er 1250kg.

Er der nogen af jer "camping orakler" som kan fortælle oplyse mig proceduren
for hvordan man eventuelt kan få ændret dette til en højere tilladt
totalvægt.
Og ved du om man kan få ændret det på en Renault Scenic ?

På forhånd tak....

Mvh

Jesper

Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 16-11-03 15:29

Jeg fik min peugeot vejet op´.

Kontaktede importøren og og fik ham til at sende nogle papiere på at det
måtte man godt. Gik derefter til motorkontoret og de fortalte at den skulle
til syn.
Efter syn af en 1/2 år gammel bil, må min nu trække mere.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 16-11-03 15:31

Hej Thorkild,

Hvor mange "ekstra kilo" hentede du på den måde ??

vh
Jesper

Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 16-11-03 16:31

Ikke mange.
Det er en Peugeot 206 s16 fra 2001

Den har normalt en anhænger vægt på 900 kg, men det er næsten umulig at
finde en nyere camping vogn der kan bruges.

Jeg fik den vejet op til 975 kg. Dog mener jeg at de tog lidt af
totalvægten på bilen. Det var noget med at vogntogsvægten ikke måtte
overstige et bestemt kg antal for denne model.

/Thorkild

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 16:28

Jeg har også en scenic, men 1.4!! fra 2001 og den fik jeg vejer op til 1.100
kg, din tilladte bagage bliver tilsvarende mindre, så kontakt Renualt og de
kan oplyse hvormeget den må trække og der efter skal du en tur til syn.

/soli