RealOne, Redhat 7.3 VidenOm (dr.dk)
Fra : Preben Kittelmann

Dato : 17-11-03 02:24

Hej gruppe.

Jeg har observeret nogle problemer med at se nogle gamle udsendelser af
"VidenOm" på nettet, og er derfor kommet lidt i tvivl om, hvorvidt fejlen
ligger i min systemopsætning.

Et af mine problemer drejer sig bl.a. om:
http://www.dr.dk/videnskab/viden_om/programmer/76kryptering/index.htm
(en gammel udsendelse)

Et klik på "Se klip fra programmet" giver en meddelelse om, at filen ikke
kan åbnes, men at jeg kan gemme den,
herefter kan jeg ved at åbne den med RealOne-playeren se den ønskede
video.

Jeg kører RedHat 7.3 og Mozilla 1.3,
men er der andre, der oplever noget lignende -
og er der en "nem" forklaring på, hvorfor jeg oplever dette ?

For at gøre min forvirring nærmest total, har jeg eksperimenteret lidt med
at foretage en kopiering af et af de problematiske links til:
http://kixit.dk/rmtest/
hvor det fungerer som forventet.

Som jeg skriver på denne side, burde linket være til en ".ram"-fil, men det
bør vel også fungere som en "rm"-fil ???

Det er ret interessante og gode udsendelser, Danmarks Radio har lagt på
nettet, og da jeg arbejder på "underlige" tidspunkter, vil jeg jo gerne
kunne se disse fremragende udsendelser på den mest bekvemme måde.

(For god ordens skyld, skal jeg nævne, at jeg ikke er ansat hos DR.
men har fået et meget venligt svar på min henvendelse angående dette
problem, og derfor gerne vil kunne give dem et løsningsforslag, såfremt der
er andre, der oplever det samme problem, som mig)
--
med venlig hilsen Preben
http://kittelmann.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-11-03 07:41

Preben Kittelmann skrev i -dk.edb.system.unix:

> [...]
> kan åbnes, men at jeg kan gemme den,
> herefter kan jeg ved at åbne den med RealOne-playeren se den ønskede

Jeg har ikke nogen problemmer med at få min RealOne til at spille det første
klip.

> Jeg kører RedHat 7.3 og Mozilla 1.3,
> men er der andre, der oplever noget lignende -

Her er det mdk9.2 og Mozilla 1.4, og RealOne med de opdateringer der var
framme for ca. et par uger siden. Ved ikke om der er kommet nogen siden.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / reralistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | fram til motorvejbyggiet blev påbegyndt

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 17-11-03 12:43

Ivar Madsen wrote:

> [...]
>
> Her er det mdk9.2 og Mozilla 1.4, og RealOne med de opdateringer der var
> framme for ca. et par uger siden. Ved ikke om der er kommet nogen siden.

Hmm, så må fejlen altså ligge på mit system,
hvilket jeg næsten også forventede.

--
med venlig hilsen Preben
http://kittelmann.dk