MS Windows
briani 27239
Genetablerings CD Compac
Fra : Gunnar Grooss

Dato : 15-11-03 14:11

Hej
Jeg har lige være hos en dame som har en Compaq presario 5000 series med ME,
men problemet er at Xmanden er rejst med eller har smidt genetablerings cd
ud, den er der ikke. Der er problemer med instalering af et nyt program, den
melder følgede fejl
1. Create MPEG32 TASK _CMD is not succesfull.
2. MMsystem 277. Der opstod et problem under initalisering af MCI

jeg mener at ME skal geninstaleres, men en sådan maskine finder sig sikker
ikke i at det ikk er den digtigr cd der bruges hvor meget skal laves om "i
bios" for at der kan instaleres en alm Win ME.
Gunnar

Fra : Leony

Dato : 15-11-03 15:49

"Gunnar Grooss" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Der er problemer med
> instalering af et nyt program, den melder følgede fejl
> 1. Create MPEG32 TASK _CMD is not succesfull.
> 2. MMsystem 277. Der opstod et problem under initalisering af MCI

Hvilket program drejer det sig om?
Hvad hedder den fil du prøver at installere?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 15-11-03 18:05

> "Gunnar Grooss" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket program drejer det sig om?
> Hvad hedder den fil du prøver at installere?

Hej
Det er et program der hedder Læs Selv Astrologi fra Bonnier
Det har været i en anden maskine uden problemer
Gunnar

Fra : Leony

Dato : 15-11-03 20:16

In news:3fb65ca6$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Gunnar Grooss <g.grooss@oncable.dk> typed:

> Det er et program der hedder Læs Selv Astrologi fra Bonnier
> Det har været i en anden maskine uden problemer

Den fil du starter programmet med er en .exe endelsen, ikke?

Fejlmeldingen undrer mig nemlig lidt.
MCI har noget med codecs til videoafspilning at gøre.

Måske et opkald til Bonnier.
Måske er det et kendt problem.
Måske en defekt cd.

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 15-11-03 21:40

> Den fil du starter programmet med er en .exe endelsen, ikke?
>
> Fejlmeldingen undrer mig nemlig lidt.
> MCI har noget med codecs til videoafspilning at gøre.
Hej
Jeg har haft programmet til at køre på en Win 98, men det kan vel ikke være
årsagen.
Jeg ser ikke filen den starter bare op med install nu, og trykker på den.
Men hvis ikke det har været klart, så er det ikke instalationen der mangler,
den kører tilsyneladende rigtigt ind. Det er først når programmet skal
startes fra iconet på skrivebordet at fejl meldingerne kommer.
Gunnar

Fra : Leony

Dato : 16-11-03 11:17

In news:3fb68f21$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Gunnar Grooss <g.grooss@oncable.dk> typed:

> Jeg har haft programmet til at køre på en Win 98, men det kan vel
> ikke være årsagen.

Blot fordi de kører på 98 betyder det ikke at det bare kan installeres
på XP.
Nero (brænderprogram) skal eksempelvis være version 5.5.5.1, for at køre
på XP. De tidligere versioner virker perfekt på 98.

> [...]
> der mangler, den kører tilsyneladende rigtigt ind. Det er først når
> programmet skal startes fra iconet på skrivebordet at fejl

Prøv at højreklikke på ikonet på skrivebordet.
Hvad står der under punktet som hedder "Destination" (det er den fil som
genvejen peger på).

Ved du hvor gammelt programmet er?
Hvis det er fra før XP kom på gaden, så er der desværre store chanacer
for at det ikke virker med XP.

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 16-11-03 14:33

> Blot fordi de kører på 98 betyder det ikke at det bare kan installeres
> på XP.

Det er ikke XP men ME det drejer sig om

> Prøv at højreklikke på ikonet på skrivebordet.
> Hvad står der under punktet som hedder "Destination" (det er den fil som
> genvejen peger på).

Jeg har ikke programmet her hjemme, men har bedt damen se efter at der står
ME på æsken

> Ved du hvor gammelt programmet er?

Nej det er nyindkøbt men derfor kan det godt være gammel

Gunnar

Fra : Leony

Dato : 16-11-03 17:05

In news:3fb77c92$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Gunnar Grooss <g.grooss@oncable.dk> typed:

> Det er ikke XP men ME det drejer sig om

Jeg huskede forkert, du har ret.

> Jeg har ikke programmet her hjemme, men har bedt damen se efter at
> der står ME på æsken

Der skulle ikke være lige så alvorlige kompabilitetsproblemer mellem ME
og 98.
Men det kan godt være.

> Nej det er nyindkøbt men derfor kan det godt være gammel

Jep.
Har Bonnier ikke en hotline til disse programmer?

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 16-11-03 11:05

"Leony" >

> Den fil du starter programmet med er en .exe endelsen, ikke?
>
> Fejlmeldingen undrer mig nemlig lidt.
> MCI har noget med codecs til videoafspilning at gøre.

Ja men så har du helt ret, for der er video sekvenser på programmet

Fra : Leony

Dato : 16-11-03 11:19

In news:3fb74bc8$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Gunnar Grooss <g.grooss@oncable.dk> typed:

> Ja men så har du helt ret, for der er video sekvenser på programmet

I nyhedsgrupperne skriver dem som også har været ramt, at fejlmeldingen
oftest kommer hvis man klikker på en .dat-fil.
Der er forskel på at starte en .dat-fil og at programmet indeholder
videosekvenser.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 15-11-03 18:58

Ring til compaq og få sådan en CD. De sælger dem sansynligvis for
omkring 100-200kr

/mikkel

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 17-11-03 17:40

Hej
Jeg var ikke hurtig nok, er sat fra jobbet, tak for hjælpen.
Gunnar