MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
windows xp
Fra : Jørgen

Dato : 15-11-03 12:49

Med håb om hjælp og dette er den rigtige gruppe vil jeg gerne have hjælp til
følgende.
Når jeg starter op kommer følgende på skærmen

ugyldig boot ini fil
starter fra c:\windows

Hvorfor? og hvad gør jeg?

Hvis jeg sætter CD ind og vil opgrader får jeg at
vide at det kan den ikke på grund af samme fejl

På forhånd tak
Jørgen S

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-11-03 13:07

"Jørgen" <js2@c.dk> wrote:

>Når jeg starter op kommer følgende på skærmen
>
>ugyldig boot ini fil
>starter fra c:\windows

Starter maskinen så op i windows ?!?!

>Hvorfor? og hvad gør jeg?

Enten har du slettet filen BOOT.INI som burde ligge i roden af dit
c-drev, eller også har rodet rundt med dine harddisk partitioner

Hvis BOOT.INI mangler skal du lave en ny der indeholder noget i
retning af:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect

Hvis ikke windows er installeret på c-drever må du lege lidt med
tallene i partition og rdisk til du finder windows.

<mlr>

Fra : Jørgen

Dato : 15-11-03 17:52

Starter maskinen så op i windows ?!?!
Ja, de 2 linjer står øverst på skærmen til venstre, og maskinen starter
upåklagelig op.

Jeg har kopieret den tekst ind i notesbog, som du sendte, og gemt den som
boot.ine. nu kører maskinen som før
1000 tak for hjælpen

Jørgen S