MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problemer med opstart og IE Explorer
Fra : Jan Andersen

Dato : 15-11-03 11:48

Hej NG.

Jeg har et par spørgsmål vedr. opstart af min PC. Den er begyndt at starte
IE Explorer op automatisk, når jeg starter computeren.
Ligeledes ændres startsiden i Explorer uden jeg (bevidst) har ændret
indstillinger. Jeg kender godt metoden til at ændre indstillinger vedr.
startsiden i IE Explorer; men der må være noget "gemt" et andt sted.
Kan nogen i NG fortælle, hvor jeg kan/skal ændre indstillingerne på min PC
og ændre de nævnte ting?

M.v.h.

Jan Andersen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-11-03 13:23

Jan Andersen skrev:

> Kan nogen i NG fortælle, hvor jeg kan/skal ændre indstillingerne
> på min PC og ændre de nævnte ting?

Det første du bør gøre er at installere et program som kan fjerne
spyware fra din maskine, for det er sikkert sådan noget der har
ændret startsiden og det er muligvis også sådan noget der er skyld
i at IE starter op sammen med Windows.

Prøv AdAware f.eks. <http://www.lavasoft.de/support/download/>.

Madsen.

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-11-03 13:46

Thomas Madsen wrote:

> [...]
> spyware fra din maskine, for det er sikkert sådan noget der har
> ændret startsiden og det er muligvis også sådan noget der er skyld

....er det til gengæld muligt at få OE til at starte automatisk når jeg
tænder XP?
Hans

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-11-03 13:49

Hans Paulin skrev:

> ...er det til gengæld muligt at få OE til at starte automatisk når
> jeg tænder XP?

Ved at lave en genvej til den i Documents and Settings\{Brugernavn}\
Start Menu\Programs\Startup f.eks.

Madsen.

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-11-03 14:05

Thomas Madsen wrote:

> Ved at lave en genvej til den i Documents and Settings\{Brugernavn}\
> Start Menu\Programs\Startup f.eks.

....har du tid og lyst, ku jeg godt klare nogen detaljer...

....jeg ved ikke, hvor jeg skal begynde og slutte...

....kan man osse lave det i 98SE?

Har før forsøgt mig via "Stones Connectcontrol", der muligvis osse er i
stand til détte - men kan ikke få det til at funke...
Hans

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-11-03 14:56

Hej Hans Paulin, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> ...har du tid og lyst, ku jeg godt klare nogen detaljer...
>
> ...jeg ved ikke, hvor jeg skal begynde og slutte...
>
> ...kan man osse lave det i 98SE?

Ja, meget nemmere: Bare en genvej placeret i

Start -> Programmer -> Start-folderen

Den ligger jo i forvejen i folderen:
"Programmer -> Internet -> Outlook Express

Åben de to foldere, hold Ctrl-tasten nede og træk den fra sidstnævnte
til førstnævnte folder.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-11-03 16:12

Rudi Stegen wrote:
> [...]
> "Programmer -> Internet -> Outlook Express
>
> Åben de to foldere, hold Ctrl-tasten nede og træk den fra sidstnævnte

....nå - det ka jeg så ikke lige få til at virke - jeg prøver osse at
bruge genvejen - for at få Quotefix med...
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-11-03 16:31

Hans Paulin wrote:

> ...nå - det ka jeg så ikke lige få til at virke - jeg prøver osse at
> bruge genvejen - for at få Quotefix med...

Så, nu kom dén!

Osse en stor tak til dig, Rudi!
Hans

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-11-03 14:50

Hans Paulin skrev:

> ...jeg ved ikke, hvor jeg skal begynde og slutte...

Har du en genvej til Outlook Express med Quotefixet liggende et
sted? Hvis du har, så tag ved den genvej med højre musetast trykket
ned og træk ikonet ned over start-knappen. Hold ikonet over start-
knappen indtil startmenuen folder sig ud og stadig med højre musetast
trykket ned, trækker du ikonet videre ind i Programmer og ind i mappen
Start. Når start-mappen har foldet sig ud, trækker du ikonet ind i den
og slipper højre musetast. Der skulle gerne komme en menu som spørger
hvad du ønsker at foretage dig med den handling. Vælg 'Kopier hertil'.
Nu har du en genvej til OE med Quotefix i start-mappen. Alt hvad der
ligger i start-mappen vil starte op sammen med Windows.

Hvis du ikke har en genvej til OE med Quotefix liggende et sted, så
gå ind i den mappe hvor du installerede Quotefixet og træk OELaunch.exe
ind i start-mappen med højre musetast trykket ned. Når du slipper
musetasten så vælg 'Opret genvej her' i stedet for 'Kopier hertil'.

> ...kan man osse lave det i 98SE?

Ja.

> Har før forsøgt mig via "Stones Connectcontrol", der muligvis osse
> er i stand til détte - men kan ikke få det til at funke...

Hvis OE er stillet til at den skal hente og sende ved opstart, så burde
den gøre det når den bliver startet sammen med Windows vha. genvejen
i start-mappen (Funktioner > Indstillinger > Generelt > 'Hent og send
ved opstart', eller hvad det nu end hedder på dansk).

Madsen.

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-11-03 16:03

Thomas Madsen wrote:

> [...]
> Nu har du en genvej til OE med Quotefix i start-mappen. Alt hvad der
> ligger i start-mappen vil starte op sammen med Windows.

Respekt, Madsen!

> [...]
> OELaunch.exe ind i start-mappen med højre musetast trykket ned. Når
> du slipper musetasten så vælg 'Opret genvej her' i stedet for 'Kopier

....så langt var jeg trods alt nået...

> [...]
> i start-mappen (Funktioner > Indstillinger > Generelt > 'Hent og send
> ved opstart', eller hvad det nu end hedder på dansk).

....jeg har sat den til ikke at hente ved opstart for at undgå
dialogboksen...

Tusind tak, Madsen!
Hans

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-11-03 16:22

Hans Paulin skrev:

> ...jeg har sat den til ikke at hente ved opstart for at undgå
> dialogboksen...

Ja, jeg har også slået det fra, da jeg selv vil bestemme hvornår der
skal hentes og sendes.
Det er muligt at man kan højreklikke på genvejen til OE med Quotefixet
i start-menuen og vælge at genvejen skal starte minimeret og på den
måde undgå at se dialogboksen, men jeg må indrømme at jeg ikke har
forsøgt, så jeg ved ikke med sikkerhed om det fungerer. I teorien så
burde det virke, men der er jo som bekendt ofte ret langt fra teori
til praksis.

> Tusind tak, Madsen!

Velbekomme.

Madsen.

Fra : Jan Andersen

Dato : 15-11-03 17:31

Tak for hjælpen - jeg prøver.

M.v.h.
Jan

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-11-03 17:52

Jan Andersen skrev:

> Tak for hjælpen - jeg prøver.

Ok. Det vil temmelig sikkert ikke ændre din startside tilbage igen
ved at køre AdAware, men det burde fjerne alt det ragelse som
sikkert er skyld i at IE starter sammen med Windows.

Madsen.