Skoleblads formular
Fra : Mads B. Thomsen

Dato : 16-11-03 22:10

Jeg er web-master på bladet Spaß (www.skanderborg-gym.dk/spas) og jeg prøver
på at lave en formular så bladets læsere selv kan sende historier ind. Jeg
har dog problemer med min formular og vil derfor spørge om der er nogen der
vil hjælpe mig med at lave en formular som sender sine input til en bestemt
e-mail adresse. Den skal indeholde:
Navn
Klasse
Skole (det skal være en af disse hvor man kan vælge på en liste, og hvis man
vælger en der hedder anden vil der fremkomme en boks hvor man ellers kan
skrive skolens navn)
Bidrag (en Tekstboks hvor selve historien kan sættes ind)
Send-knap
Reset-knap

Håber der er nogen der kan hjælpe mig
Mads B. Thomsen
---------------------------------------
Web-master på Skanderborg Gymnasiums uafhængige blad Spaß

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 16-11-03 22:12

Du skal bare bruge mail()-funktionen.
Mere om den på http://dk.php.net/mail .
Der er også eksempler.
--
Kristian Risager Larsen
http://kezze.dk

Fra : Mads B. Thomsen

Dato : 16-11-03 22:35

Jeg er dog kommet nogenlunde hertil:
<form method="POST" name="historie" action="bid.php">
<textarea rows="9" name="Dir Bidrag" cols="21"></textarea>
<input type="submit" value="Send os DIN historie" name="B1">
Dog er mit problem at på grund af at min viden ikke strækker sig ret
langt(er ikke kommet til det afsnit i "Start på PHP" endnu) inden for PHP.
Der for hvis jeg nu skal have sendt indholdet af en udfyldt formular til min
adresse hvad skal der så stå i PHP filen og selve PHP koden skal vel stå i

mvh
Mads B. Thomsen
---------------------------------------

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-11-03 10:49

Mads B. Thomsen wrote:
> [...]
> adresse hvad skal der så stå i PHP filen og selve PHP koden skal vel stå i

Prøv at læse lidt selv først...

F.eks. kunne webcafe.dk komme dig til hjælp...
http://www.webcafe.dk/artikler/php/
Og derunder:
http://www.webcafe.dk/artikler/php/mail/

Ellers læs lidt på