Mangelfuld streng i <input type=hidden>
Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 18:31

Hej NG.

Jeg har en form, hvor jeg har et hidden felt, hvor jeg opbevarer en string.
Men når formularen så bliver postet, og jeg skal tilgå strengen i hidden
objektet, får jeg kun det første ord i strengen, dvs alt efter det første
mellemrum bliver smidt væk.

Nogen der har en god forklaring/løsning på det.

Mvh. Leif.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 16-11-03 18:40

Leif wrote:
> [...]
> mellemrum bliver smidt væk.
>
> Nogen der har en god forklaring/løsning på det.

Kan du henvise til noget kode? Det er svært at sige, uden vide hvorledes
koden er opbygget..

mvh
Johan

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 16-11-03 19:00

Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> wrote:

> Kan du henvise til noget kode? Det er svært at sige, uden vide
> hvorledes koden er opbygget..

Umiddelbart vil jeg gætte på, at feltet ser nogenlunde sådan ud:
<input type=hidden name=foo value=bar baz>

For at sikre at du får hele "bar baz" og ikke bare "bar" i din variabel
$foo, skal du have enkelte eller dobbelte gåseøjne omkring:
<input type="hidden" name="foo" value="bar baz">

Jeg har også sat dobbelte gåseøjne omkring de andre attributter for en god
ordens skyld.

---
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs
http://kasper.garnaes.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-11-03 19:13

On Sun, 16 Nov 2003 18:31:19 +0100, "Leif" <?> wrote:

> [...]
>mellemrum bliver smidt væk.
>
>Nogen der har en god forklaring/løsning på det.

Du har glemt "" om værdien ....

http://www.gartneriet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-03 21:54

Tak.

Det var en variabel fra en form, som blev sendt videre til et hidden felt,
og så troede jeg ikke det var nødvendigt med ' ', men jeg blev klogere.

Leif.