sql fejl - hvad er galt?
Fra : Jimmy Snedker

Dato : 17-11-03 10:47

Hej NG,

Jeg følgende fejl når jeg prøver at opdatere et billede
(jeg gør brug af Persits ASPUpload):

- - - - - -
Microsoft VBScript compilation error '800a0409'

Unterminated string constant

Upload.asp, line 53

SQL = "UPDATE news SET file1=" & File1.FileName & "
- - - - - - -

Min fil - upload.asp, linie 53

SQL = "UPDATE mintabel SET file1=" & File1.FileName & " WHERE
id=" & Upload.Form("id")""

Hvad er der galt?

Med venlig hilsen

Jimmy Snedker

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-11-03 10:56

"Jimmy Snedker" <js@3d-empire.dk> escribió

> SQL = "UPDATE mintabel SET file1=" & File1.FileName & " WHERE
> id=" & Upload.Form("id")""
>
> Hvad er der galt?

Koks med dine "-tegn

Det bør skrives som følgende (alt sammen på en linie):

SQL = "UPDATE mintabel SET file1='" & File1.FileName & "' WHERE id="
& Upload.Form("id")"

Jeg går her udfra at file1 er et tekstfelt og id er et numerisk felt.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jimmy Snedker

Dato : 17-11-03 12:18

Hej Lars!

> SQL = "UPDATE mintabel SET file1='" & File1.FileName & "' WHERE id="
> & Upload.Form("id")"

Yes...jeg kan se jeg manglede nogle tegn!

> Jeg går her udfra at file1 er et tekstfelt og id er et numerisk felt.

Ja! har ændret 'file1' til 'filename'
så nu ser min sætning sådan ud:

' Build SQL Update statement
SQL = "UPDATE mintabel SET filename='" & File1.FileName & "'
WHERE id=" & Upload.Form("id")"

og nu får jeg denne fejl :

Microsoft VBScript compilation error '800a0409'

Unterminated string constant

upload.asp, line 53

SQL = "UPDATE news SET filename='" & File1.FileName & "' WHERE id=" &
Upload.Form("id")"

øv,øv

Mvh

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-11-03 12:25

"Jimmy Snedker" <js@3d-empire.dk> wrote in message

> ' Build SQL Update statement
> SQL = "UPDATE mintabel SET filename='" & File1.FileName & "'
> WHERE id=" & Upload.Form("id")"
--------------------------------------^
Prøv at fjerne den overskydende

> Unterminated string constant

- Peter

Fra : Jimmy Snedker

Dato : 17-11-03 12:41

Hej Peter!

Det hjalp! takker

MVH

Jimmy

Fra : windkin

Dato : 17-11-03 13:02

En genial måde at se om man har lavet noget forkert i en sql sætning.

on error resume next
SQL = "UPDATE mintabel SET filename='" & File1.FileName & "' WHERE id="
& Upload.Form("id")"
response.write SQL

Så kan du lynhurtigt se om SQL sætningen ser forkert ud