Sende bruger input til formmail og mysql
Fra : Lars Haugaard

Dato : 16-11-03 21:26

Jeg har en form, hvor evt. kunder kan skrive deres oplysninger og bede om at
blive kontaktet, oplysningerne bliver så sendt til en mail adresse via
formmail.

Men jeg vil også have oplysningerne ind i en database (mysql) hvordan gør
jeg det?

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 16-11-03 21:51

On Sun, 16 Nov 2003 21:25:40 +0100, "Lars Haugaard"
<larshaugaard@thelounge.dk> wrote:

>Men jeg vil også have oplysningerne ind i en database (mysql) hvordan gør
>jeg det?

I din form skriver du som action den .asp side der skal gemme data i
databasen, d.eks. gemdata.asp

gemdata.asp skal så gøre følgende:

felt1 = Request.Form("felt1")
felt2 = Request.Form("felt2")

strConnect = "DRIVER={MySql}; SERVER=dinserver; DATABASE=dindatabase;
UID=brugerid; PWD=password"

Set objConnection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConnection.Open strConnect
strSQL = "INSERT INTO dintabel (felt1, felt2) VALUES ('"&felt1&"',
'"&felt2&"')"

objConnection.Execute(strSQL)
objConnection.Close
Set objConnection = Nothing

Så for du de to felter ned i databasen som de har tastet ind.
Ovenstående er dog den korte version. Du bør nok bygge noget
validering m.m ind.

--
Mvh. Brain, øhh Brian.

http://www.patricia-brinch.dk og http://www.Zelinski.dk

Fra : Lars Haugaard

Dato : 16-11-03 22:10

"Brian B. Christensen" <not_for_public@invalid.address> skrev

> I din form skriver du som action den .asp side der skal gemme data i
> databasen, d.eks. gemdata.asp
>

> gemdata.asp skal så gøre følgende:

snip

Måske udtrykte jeg mig forkert, ved godt hvordan jeg sætter ind i mysql.
Problemet er at jeg jo også ville sende til formmail og det skal jo gøres
via en form. Hvordan gør jeg begge dele?

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 16-11-03 22:16

On Sun, 16 Nov 2003 22:10:02 +0100, "Lars Haugaard"
> [...]

>Problemet er at jeg jo også ville sende til formmail og det skal jo gøres
>via en form. Hvordan gør jeg begge dele?

Har du ingen mailkomponent installeret til at sende med istedet for
formail? Eller misforstår jeg dig stadig?

Fra : Lars Haugaard

Dato : 16-11-03 22:20

"Brian B. Christensen" <not_for_public@invalid.address> skrev

> Har du ingen mailkomponent installeret til at sende med istedet for
> formail? Eller misforstår jeg dig stadig?

Nej har kun formmail. Tror vist du forstår mig nu. c,")

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 16-11-03 22:29

On Sun, 16 Nov 2003 22:19:33 +0100, "Lars Haugaard"
<larshaugaard@thelounge.dk> wrote:

>Nej har kun formmail. Tror vist du forstår mig nu. c,")

Ok. Så er det ikke så meget asp det drejer sig om, men prøv at kigge
http://www.html.dk/artikler/00012/ og se om du kan bruge det til
noget.

Fra : Lars Haugaard

Dato : 17-11-03 21:33

"Brian B. Christensen" <not_for_public@invalid.address> skrev
> Ok. Så er det ikke så meget asp det drejer sig om, men prøv at kigge
> på http://www.html.dk/artikler/00012/ og se om du kan bruge det til

Har fundet ud af det, brugte get i formen og lavede et par krumspring

Lars

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 17-11-03 22:03

On Mon, 17 Nov 2003 21:33:08 +0100, "Lars Haugaard"
<larshaugaard@thelounge.dk> wrote:

>Har fundet ud af det, brugte get i formen og lavede et par krumspring

Ok. Måske du skulle skrive dine krumspring her, så vi også kan lære
noget

Mvh. Brian

Fra : Lars Haugaard

Dato : 17-11-03 22:28

"Brian B. Christensen" <not_for_public@invalid.address> skrev

> Ok. Måske du skulle skrive dine krumspring her, så vi også kan lære
> noget

Har 2 sider: kontakt.asp, sendtil.asp

kontakt.asp har formen og sender den med get til sendtil.asp. Der står nu en
lang tekst i adressefeltet med oplysninger fra alle felterne.
eks. "/sendtil.asp?subject=emne&..."

Bruger så Request.Querystring til at hive oplysningerne ned. Sætter dem der
efter i database.

Laver så en redirect til formmail.pl med alle oplysningerne i adresse
feltet, som jeg sætter ind i "linket" igen v.h.a. Querystring
eks. "/formmail.pl?subject=emne&..."

Håber det var godt nok forklaret, i kan se min flotte side på
http://skov.thelounge.dk bare skriv i kontakt. Siden er ikke komiciel endnu.
Det kunne være sjovt at se andre skrive end mig

Hej
Lars