Hjælp til CDONTS og SMTP
Fra : Kristoffer Okkels

Dato : 16-11-03 15:11

Hej,

Jeg er igang med et - tror jeg - ret simpelt projekt, men det
volder mig nu alligevel kvaler.

Jeg vil gerne sende resultatet af en form automatisk til min
e-mail, men tilsyneladende kan CDONTS ikke finde serveren. Jeg
får i hvert fald følgende besked:
--------------
CDONTS.NewMail.1 error '80020009'

Unable to connect to server

/sendmail/send_it.asp, line 61
---------------

Når jeg forsøger at sende formularen på
www.rutinen.dk/sendmail/contact.asp

Jeg mener at have læst, at man skal definere SMTP-serveren et
eller andet sted, men det gør jeg vist ikke i scriptet. Er det
måske der fejlen ligger?

Til slut; jeg kan desværre ikke benytte mig af andre metoder
(Jmail eller lignende), da CDONTS er det eneste mit webhotel
(B-One) har installeret.

På forhånd tak og med venlig hilsen,
Kristoffer Okkels

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 05-12-03 09:24

Kristoffer Okkels <nospam@rutinen.dk> wrote in news:bp80id$kcg$1
@sunsite.dk:

> [...]
>
> Til slut; jeg kan desværre ikke benytte mig af andre metoder
> (Jmail eller lignende), da CDONTS er det eneste mit webhotel

Hej Kristoffer,

din udbyder skal sætte sin IIS op til at sende mail via SMTP. Når han har
gjort det kan du bruge cdoMail på denne måde:

Set objNewMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
objNewMail.Send "me@microsoft.com", "you@microsoft.com", "Hello", _
"I sent this in 3 statements!", 0 ' low importance
Set objNewMail = Nothing ' canNOT reuse it for another message

Læs mere på: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-
us/cdo/html/_denali_installing_cdo_for_nts.asp

Bemærk, at der er en lille forskel på for NT og CDO 1.2.1 (for
Exchange/Outlook mails) og CDO for NT (subset af CDO 1.2.1 og ment som
hurtig adgang til at sende en (bunke af) mail(s)).
--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kamNO@SPAMit.stam.dk