sammenligne numre!
Fra : Jørgen Müller

Dato : 16-11-03 09:49

Hej Gruppe

Jeg er stødt ind i et problem med sammenligning af decimal tal.
Jeg henter f.eks. 2.5 fra en formular og tester med isNumeric for derefter
at køre en Replace hvor jeg skifter punktum ud med komma.
Fra en SQL Server henter jeg et tilsvarende nummer som også er testet med
isNumeric

vgt = Replace(vaegt,".",",")
If rs("Vægt") < vgt Then 'er sand uanset hvilke kg jeg sætter ind?

Har prøvet med Ccur, Clng og Cdbl, men her vil 2,5 altid være mere end 3 og
databasen
gemmer ikke 3,0

Tester på min XP og ikke på serveren da det først skal være færdigt til
nytår.
Nogen forslag?
--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : VagnT

Dato : 16-11-03 10:17

Jørgen Müller wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]

> databasen
> gemmer ikke 3,0
>
> Tester på min XP og ikke på serveren da det først skal være færdigt til

Prøv at gange begge tal med 1000 hvis du har 3 decimaler, 100 hvis du har 2
decimaler o.s.v. før du laver sammenligningen. Det plejer at virke både på
MSSQL, MySQL, DB2 og Access databaser.

mvh

VagnT

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Müller

Dato : 16-11-03 10:31

VagnT skrev:
>Prøv at gange begge tal med 1000 hvis du har 3 decimaler, 100 hvis du har 2
>decimaler o.s.v. før du laver sammenligningen. Det plejer at virke både på
>MSSQL, MySQL, DB2 og Access databaser.

Lyder som en god ide, men jeg har flyde decimal, og kan derfor ikke vide
hvor mange decimaler der er?

3,0 kg. bliver skrevet som 3 i databasen men der er også mulighed for at
skrive 3,125 kg.
--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : Jørgen Müller

Dato : 16-11-03 10:49

VagnT skrev:
>Prøv at gange begge tal med 1000 hvis du har 3 decimaler, 100 hvis du har 2
>decimaler o.s.v. før du laver sammenligningen. Det plejer at virke både på
>MSSQL, MySQL, DB2 og Access databaser.

Har lavet nogle forsøg ved at gange med 10 og det ser ud til at virke.

Mange tak for hjælpen Vagn.

PS. Det drejer sig om fiskeri og selv om medlemmerne er gode, er det
alligevel sjældent de er over 20 kg.

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-03 12:54

Jørgen Müller skrev:

>Jeg henter f.eks. 2.5 fra en formular og tester med isNumeric for derefter
>at køre en Replace hvor jeg skifter punktum ud med komma.

Hvorfor? Kan du ikke vente med det til tallene skal præsenteres?

--
Bertel

Fra : Jørgen Müller

Dato : 16-11-03 13:09

Bertel skrev:
>Hvorfor? Kan du ikke vente med det til tallene skal præsenteres?

Nej for vægten(udtrækket) bruges til at opdatere et felt [visStorfanger] til
ja/nej.

http://www.smaabaadsklub.dk/sjaelland/klubmester/top10ssk.asp

Denne liste bruges til at vise de 10 største fisk af hver art, men fra næste
år må hvert medlem kun optræde på listen een gang indenfor hver art.

Alle data kommer fra en formular, og der er mulighed for både at redigere og
indsætte data fra samme formular og samme asp-side som nedenstående data
stammer fra.

Jeg laver derfor et udtræk:
"SELECT T_Fangst.Fiskeart, T_Fangst.Vægt, T_Fangst.PersonID, " &_
"T_Fangst.FangstId, T_Fangst.visStorfanger FROM T_Fangst " &_
"WHERE T_Fangst.PersonID = " & PersID & " AND T_Fangst.Fiskeart = " &
Fiskeart &_
" AND T_Fangst.visStorfanger = 'Ja'"

Hvorefter jeg sammenligner
If (rs("Vægt")* 10) < vgt Then
visStorfanger = "Ja"
Else
visStorfanger = "Nej"
End If
For til sidst at ændre visStorfanger for den post, jeg lige har hentet.
If (rs("Vægt")*10) < vgt Then
SQLr = "UPDATE T_Fangst SET visStorfanger = 'Nej' WHERE FangstId = " &
rs("FangstId")
myConn.Execute(SQLr)
End If

Til sidst tilføjer jeg så den nye post til databasen, eller redigerer en i
forvejen indtastet rapport.
--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller