IE er blevet umådelig(!) langsom at scroll~
Fra : Armand

Dato : 15-11-03 15:37

Jeg er modembruger og har IE 5.0 installeret. Opkobling og Downloading
foregår ikke mærkbart langsommere end hidtil; men når først skærmbilledet er
på tager det en uendelighed at scrolle, dette såvel v.h.a. musens
scroll-hjul som ved at klikke eller flytte skærmens scroll-bar!
At klikke på links på skærmen er ligeledes et tålmodighedarbejde, og især
(login-)felter til udfyldelse kræver at man efter klikning læner sig tilbage
og tæller til 10-15 stykker - Efter at curseren så er dukket op i pågældende
felt og man taster given indtastning gaår der atter ca. 5 sek før curseren
bevæger(skriver) sige sidelæns i feltet med en hastighed af ca. ét tegn/sek.

Jeg har under min kvide opgraderet til IE 5.5 i håb om at få nogle mistede
data med derved, men problemet er omtrent det samme (det er blevet lidt
hurtigere at scrolle)!

Jeg har gennembladret indlæggene på gruppen for de seneste par måneder og
derunder løbet ind i snakken om spy-ware. Derfor har jeg også online-scannet
imod forekomsten af sådanne, hvorved 2 stk dialers blev fjernet; men
problemet er der stadig!

Jeg er virussikret igennem min provider (Cybercity's "Hacker Smacker") og
har i tilgift fornyligt onlinescannet (PCillin) for virus uden resultat!

Hvad hulen kan det være der er galt????

Svar bedes holdt i "IT for dummies -niveau"!

--
Armand.

Fra : Leony

Dato : 15-11-03 19:37

> Jeg har under min kvide opgraderet til IE 5.5 i håb om at få nogle
> mistede data med derved, men problemet er omtrent det samme (det er
> blevet lidt hurtigere at scrolle)!

Hvorfor ikke opgradere til 6.0 nu du var i gang?
Der bliver jo lukket en del sikkerhedshuller osv.

> Hvad hulen kan det være der er galt????

Det lyder som om at noget stjæler resourcer på din computer.
Dette er dog kun et gæt.

Hvis du trykker CTRL+ALT+DEL, så får du et overblik over hvilke
programmer osv, der i øjeblikket er aktive på din computer.
Identificer hver enkelt og måske kan det give dig synderen, hvis ikke så
er min formodning udelukket.
Du er velkommen til at poste en liste her, så skal jeg gerne (måske
andre) være behjælpelig med identifikationen.

Har du defragmenteret for nyligt?
Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Defragmentering.

Hvor gammel er din Windows installation.
Nogle gange bliver man bare nødt til at reinstallere.
Absolut en nødløsning, men ofte en effektiv måde, at løse
softwareproblemer på.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Armand

Dato : 16-11-03 21:29

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke opgradere til 6.0 nu du var i gang?
> Der bliver jo lukket en del sikkerhedshuller osv.

Primært var det for at forsøge at få noget mistet med ind ved en
geninstallering af browseren, og så faldt jeg over 5.5-versionen før den
oprindelige 5.0!

> [...]
> programmer osv, der i øjeblikket er aktive på din computer.
> Identificer hver enkelt og måske kan det give dig synderen, hvis ikke så

Umiddelbart er dén liste ikke længere end den plejer :-/

> Du er velkommen til at poste en liste her, så skal jeg gerne (måske
> andre) være behjælpelig med identifikationen.

Tak. Så kan det tillige være at jeg bliver lidt klogere på dét hjørne af
PC'en!
Den kommer hér:

Explorer
Kbdap32a
Mouse32a
Rundll
Systray
Starter
Rnaapp
Qttask

> Har du defragmenteret for nyligt?
> Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Defragmentering.

Jup!

> Hvor gammel er din Windows installation.
> Nogle gange bliver man bare nødt til at reinstallere.
> Absolut en nødløsning, men ofte en effektiv måde, at løse
> softwareproblemer på.

Og dét er jeg desværre alt for bekendt med
Men håber at kunne smyge mig udenom herigennem!

--
Armand.

Fra : Leony

Dato : 17-11-03 14:28

In news:bp8mup$dih$1@news.cybercity.dk,
Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> typed:

> Explorer

Windows (mere eller mindre).

> Kbdap32a
> Mouse32a

Trust keyboard.

> Rundll

Måske et resultat af virus (har du haft det?).
Hvad sker der hvis du lukker den ned?

> Systray

Windows ting.

> Starter

Den ved jeg ikke hvad er.
Hvad sker der hvis du lukker den ned?

> Rnaapp

Remote Network Access Application).
Dial up.

> Qttask

Quick Time Tray Icon

Fra : Armand

Dato : 17-11-03 15:53

> In news:bp8mup$dih$1@news.cybercity.dk,
> Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> typed:

> Windows (mere eller mindre).

> Trust keyboard.

> Måske et resultat af virus (har du haft det?).

Lige netop dén husker jeg som at have været tilstede altid (men det er jo
ikke en garanti for at den ikke er unødvendig), så den er ikke dukket op at
det blå hvorefter at mit scroll-problem er opstået!

> Hvad sker der hvis du lukker den ned?

Vover jeg ikke!

Selvom det ér en gammel damper jeg sidder med (PII 300) så er det som sagt
noget der først er opstået for nyligt!
Et kig på 'systemoplysninger' viser endvidere at jeg har 73% af mine 128Mb
ram til rådighed, så det er tilsyneladende ikke fordi at PC'en er spændt for
hårdt for - Det skulle da lige være på grafik-siden eftersom at det er
skærmbilledet der halter :-/

--
Armand.

Fra : Leony

Dato : 17-11-03 17:12

In news:bpan6e$1cm0$3@news.cybercity.dk,
> [...]

> er jo ikke en garanti for at den ikke er unødvendig), så den er ikke
> dukket op at det blå hvorefter at mit scroll-problem er opstået!

Der findes masser af rundll'er som kan starte op.
De hedder som regel bare rundll32, men måske fik du ikke det hele med.

Fik lige en ide.
Prøv at scanne din maskine for spyware og andet utøj.
Du kan bruge Ad-Aware eller/og Spybot.
http://www.lavasoftusa.com/
http://spybot.safer-networking.de/

Fra : Armand

Dato : 17-11-03 19:56

> In news:bpan6e$1cm0$3@news.cybercity.dk,
> Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> typed:
>

> Der findes masser af rundll'er som kan starte op.
> De hedder som regel bare rundll32, men måske fik du ikke det hele med.

Det er "kun" 'Rundll' at der er at se i mit Ctrl/Alt/delete-vindue!

> Fik lige en ide.
> Prøv at scanne din maskine for spyware og andet utøj.

Har været der!
Citat fra mit første indlæg:
[...]

Når ret kommer til ret er scrolling blevet lidt bedre igen, især når man
scroller ved at "tage fat" i scroll-baren; men opdatering af skærmbilledet
ved lukninger af "side på side" halter slemt efter ligesom at brugen af
diverse indtastningsfelter, som stadig er så langsom at man end ikke
forestiller sig at en C64-bruger ville have været tilfreds

--
Armand.

Fra : Leony

Dato : 18-11-03 15:31

In news:bpb7v7$2791$1@news.cybercity.dk,
Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> typed:

> Det er "kun" 'Rundll' at der er at se i mit Ctrl/Alt/delete-vindue!

Du kan se de forskellige rindll'er her:
http://www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_r.php

Ingen af mine 2 Windows 98 (går ud fra at det er det du bruger) maskiner
har en próces som hedder "rundll" eller noget der ligner.
Du kan dog have den hvis du har et Nvidia grafikkort.

> Har været der!
> Citat fra mit første indlæg:

Det kan jeg egentlig godt huske nu du siger det.

Fra : Armand

Dato : 18-11-03 23:05

> [...]
> Ingen af mine 2 Windows 98 (går ud fra at det er det du bruger) maskiner
> har en próces som hedder "rundll" eller noget der ligner.

Fik lige nedenstående ind fra sidelinien:

"Prøv at se på egenskaberne, for genvejen :
C:\WINDOWS\RUNDLL.EXE user.exe,exitwindows
Rundll er en fast del af windows. Den gør b.la. at man kan køre kommando
linier, som ovennævnte."

--
Armand.

Fra : Leony

Dato : 19-11-03 17:29

In news:bpe4mc$12ma$1@news.cybercity.dk,
> [...]

> C:\WINDOWS\RUNDLL.EXE user.exe,exitwindows
> Rundll er en fast del af windows. Den gør b.la. at man kan køre

Rundll kan være meget andet.
Og igen hvis du bruger Windows 98, så undrer jeg mig stadig over, at
mine 2 maskiner ikke har en rundll proces kørende.

Men det kan jeg jo ikke gøre noget ved.

Jeg håber at du løser dine performanceproblemer.