Dyr eller billig ram?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 16-11-03 15:12

Hej

Jeg er ved at købe nyt grej og skal have fundet noget ram til mit Asus
P4C800-Deluxe. Kan det betale sig at købe noget dyrt Crucial eller andet,
frem for Samsung for eks.?

Får man noget som helst ud af det?

Hvad kan anbefales, som er godt og ikke alt for dyrt?

Er det ikke ok med ddr400 eller bør man købe noget hurtigere?

Mvh
Hans

Fra : Kenneth

Dato : 16-11-03 16:12

400mhz er rigtig billigt nu og helt ok synes jeg. Og jeg ville klart
anbefale Kingston RAM. Det kan faktisk få et defekt bundkort til at virke
Nej ok men jeg prøvede med no-name som var rigtig dårligt. Så skiftede
jeg til Kingston og er fprsat med det. Det er også 100% tested, value mm. og
kommer i en lille pakke. Du skulle kunne få 512mb pc3200 for ca 670kr.
Corsair skulle også være temmelig godt. Men nu ved jeg ikke hvad du har på
budgettet osv.

Mvh Kenneth

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 16-11-03 16:21

On 16/11/03 16:11, in article 3fb792c1$0$9818$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
"Kenneth" <kennethhansenn@privat.dk> wrote:

> [...]
> kommer i en lille pakke. Du skulle kunne få 512mb pc3200 for ca 670kr.
> Corsair skulle også være temmelig godt. Men nu ved jeg ikke hvad du har på

Mit budget er maks 2000 kr. for 2x512mb. Men jeg gider da ikke købe det helt
dyre, hvis billigt Kingston eller Samsung er lige så godt?

Er dyrt ram ikke henvist til overclocking?

Mvh
Hans

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 16-11-03 16:29

On 16/11/03 16:21, in article BBDD5487.1C87%hom@SLETDETTEpc.dk, "Hans
> [...]

> dyre, hvis billigt Kingston eller Samsung er lige så godt?
>
> Er dyrt ram ikke henvist til overclocking?

Lige til orintering, så har jeg også stillet spørgsmålet I
dk.edb.hardware.overclocking

De må kunne svare på, om det kan betale sig med dyrt ram.

Mvh
Hans

Fra : Bo Nielsen

Dato : 17-11-03 09:51

"Hans Mouridsen" <hom@SLETDETTEpc.dk> skrev i en meddelelse

3fb792c1$0$9818$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,

Dit motherboard understøtter DUAL-RAM. Jeg har et magen til, og købte hos
SHG Dual Channel ram (Matched Pair), 2 x 512 MB. De er en lille smule dyrere
end dit maxbeløb.

350426 Kingston 2x512 MB PC-433 DDR3500 - KTX3500K2/1G (HyperX) PC3500
2.399.-kr.

Bo

Fra : Nic

Dato : 17-11-03 10:44

> 350426 Kingston 2x512 MB PC-433 DDR3500 - KTX3500K2/1G (HyperX) PC3500
> 2.399.-kr.

Skal du ikke overclocke så køb 3200.

Jeg havde 2x 512 Corsair (IKKE pair) og de ruller bare i min 875Intel maskine.

Glæd dig til dual. Det bedste der er sket for P4 i årevis :)

Fra : Joe Sandøe

Dato : 17-11-03 18:42

> [...]
> dk.edb.hardware.overclocking
>
> De må kunne svare på, om det kan betale sig med dyrt ram.

Hej Hans
Du skriver jo netop ikke om hvilke behov du har, og dermed hvilke krav du
har til rammen.
VH Joe

Fra : MN

Dato : 17-11-03 15:50

> [...]
>
> Jeg er ved at købe nyt grej og skal have fundet noget ram til mit Asus
> P4C800-Deluxe. Kan det betale sig at købe noget dyrt Crucial eller andet,

KLIP

Crusial er ikke dyre. Jeg bestilte 2 x 512 PC3200 til kr. 1460,- inkl.
fragt.

Bestilte i fredags http://www.crucial.com/uk/index.asp og modtog dem i dag
med UPS

Mogens