Hjælp til et RAID-bundkort
Fra : Kristian

Dato : 15-11-03 17:47

Har jeg forstået dette rigtigt.

Et alm.bundkort med 2 stk IDE stik kan der sættes 2 x 2 ting til , f.eks. 2
stk. HD + DVD-drev + DVDbrænder.

Et RAID-bundkort med 4 IDE stik kan der sættes 4 x 2 ting til, f.eks. 5 stk.
HD + CDbrænder + DVD-drev + DVDbrænder.

Hvis dette er rigtigt, hvilket RAID-kort (billigt) vil I så vælge?

Kristian

Fra : Jens Gregersen

Dato : 16-11-03 00:21

[klip lidt misforståelser]

> Hvis dette er rigtigt, hvilket RAID-kort (billigt) vil I så vælge?

Hvis det "bare" er fordi du gerne vil smide nogle flere enheder (diske, cd,
dvd osv) til din computer, så behøver du ikke købe et raidkort. Det kan et
ganske almindelig pci ide-kort som fx dette <URL:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1314577898> klare
opgaven.

Et raid-kort er faktisk lavet til at øge enten hastighed eller datasikkerhed
(eller begge) på harddiske.

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail

Fra : Kristian

Dato : 16-11-03 11:24

> Et raid-kort er faktisk lavet til at øge enten hastighed eller
datasikkerhed
> (eller begge) på harddiske.

Jo.............., det er også i orden, men kan raid-kortet også bruges til
få flere enheder i PC'en?

Kristian

Fra : Henrik Dissing

Dato : 17-11-03 15:44

On Sun, 16 Nov 2003 11:23:38 +0100, Kristian wrote:

>Jo.............., det er også i orden, men kan raid-kortet også bruges til
>få flere enheder i PC'en?

Ja.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-11-03 21:01

On 2003-11-17,
Henrik Dissing <sorry@drowned.in.spam.invalid> wrote:

> Ja.

Hvilket er at foretrække med softwareraid ovenpå. WinXP software RAID
+ Linux softwareraid er begge hurtigere end IDE raid kontrollere.

Fra : Kristian

Dato : 18-11-03 16:08

> Hvilket er at foretrække med softwareraid ovenpå. WinXP software RAID
> + Linux softwareraid er begge hurtigere end IDE raid kontrollere.

Tak skal I have, så blev jeg da så meget klogere.
Nu må jeg bare ud for at finde et billigt RAID-bundkort.

Kristian