hvilken standalone dvd recorder kan anbefa~
Fra : Jakob

Dato : 16-11-03 23:52

Jeg skal til at investere i en dvd optager og vil derfor gerne høre lidt
om hvad der kan anbefales.

Den skal primært bruges til at optage udsendelser fra tv, men jeg har
overvejet om der findes modeller der samtidig kan bruges som ekstern dvd
brænder til pc'en via firewire ??

Er det muligt at konstruere en selv, her mener jeg at bygge en kompakt
pc med dvd-brænder og så bruge den til at optage tv med ???

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 17-11-03 01:02

"Jakob" skrev:
> Jeg skal til at investere i en dvd optager og vil derfor
> gerne høre lidt om hvad der kan anbefales.

Hvilket prisleje ?

Tag også et kig forbi min side: http://www.recordere.dk

> Den skal primært bruges til at optage udsendelser fra tv, men
> jeg har overvejet om der findes modeller der samtidig kan
> bruges som ekstern dvd brænder til pc'en via firewire ??

Nej, DVD-optagere er meget forskellige fra DVD-brændere. DVD-optagere
fungerer ligesom som en videomaskine, og man kan ikke indspille
computer-data på dem.

> Er det muligt at konstruere en selv, her mener jeg at bygge
> en kompakt pc med dvd-brænder og så bruge den til at
> optage tv med ???

Ja, prøv at søge på HTPC på Google.

Kig også på dette site: http://www.thornet.dk/

Mvh, Lars

www.recordere.dk - Guide til HDD & DVD Recordere
Topmøde: Pioneer DVR-5100 mod Panasonic DMR-E100

Fra : Jakob

Dato : 17-11-03 17:01

In article <3fb81001$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, ng.mail2
@ladingkaer.comX says...

> Hvilket prisleje ?

Tak for dit svar, prislejet er 3-4000 kr. hvis man da kan få noget til
den pris

Jeg vil kigge på din side og alternativet med at bygge en selv

Hygge

Jakob

Fra : WTR

Dato : 17-11-03 18:28

> Topmøde: Pioneer DVR-5100 mod Panasonic DMR-E100

Er det ikke bedst at købe Pioneer, hvis man som jeg også skal have købt en
forstærker, da jeg så kan (???) bruge en fjernbetjening til både Pioneer
forstærker og til DVR-5100 ?
Kan man bruge fjernbetjeningen fra DVR-5100 til en Pioneer forstærker ?
Er Pioneer forstærker bedre end Panasonic forstærker ?

/WTR

Fra : Nicolai

Dato : 17-11-03 05:46

"Jakob" <ingen@mail.dk> wrote in message
> Jeg skal til at investere i en dvd optager og vil derfor gerne høre
> lidt om hvad der kan anbefales.

Skal det være en stationær, er der nok mere held med at spørge i
dk.teknik.tv+video

--
MVH.

Nicolai

Fra : Bo Nielsen

Dato : 17-11-03 09:37

> Skal det være en stationær, er der nok mere held med at spørge i
> dk.teknik.tv+video

??? Spørgsmålet ligger da i "dk.teknik.tv + video"

Prøv evt. at kigge på Kiss 558
http://www.kiss-technology.com/?p=dp558&v=press
(Kommer desværre først omkring årsskiftet)

Bo

Fra : Otto J.

Dato : 17-11-03 10:44

> ??? Spørgsmålet ligger da i "dk.teknik.tv + video"

Der er krydspostet til to grupper.

> Prøv evt. at kigge på Kiss 558
> http://www.kiss-technology.com/?p=dp558&v=press
> (Kommer desværre først omkring årsskiftet)

Det er (stadig) ikke en DVD-optager.
--
Mvh. Otto
**********************

Fra : Jakob

Dato : 17-11-03 17:05

In article <bpa14j$1ia$1@news.net.uni-c.dk>, bo.nielsen@jur.ku.dk
says...
> Prøv evt. at kigge på Kiss 558
> http://www.kiss-technology.com/?p=dp558&v=press
> (Kommer desværre først omkring årsskiftet)

Ja som den anden bruger skriver så er det jo ikke en dvd optager.
Grunden til at det skal være dvd er at den skal bruges til at optage
udsendelser med som senere skal bruges i undervisningssammenhæng og her
er det nemmest at vise dem via dvd.

Men jeg er begyndt at overveje om det er muligt (på en nem måde) at
brænde dvd'er med de film der ligger på kiss'ens harddisk hvis jeg har
den sluttet til min pc, har du nogen ide om det ??

MVH

Jakob

Fra : Otto J.

Dato : 17-11-03 21:06

> Men jeg er begyndt at overveje om det er muligt (på en nem måde) at
> brænde dvd'er med de film der ligger på kiss'ens harddisk hvis jeg har
> den sluttet til min pc, har du nogen ide om det ??

Der er selvfølgelig en forskel i kroner og øre, men langt det nemmeste vil
være at bruge f.eks. en Pioneer DVR 5100. Optag på harddisken, rediger og
overfør det du skal bruge til en DVD-plade. Væsentligt nemmere, og sikkert
mere stabilt end de billige HD-optagere, der såvidt jeg kan læse mig til er
berygtede for at "glemme" optagelserne.
--
Mvh. Otto