Hjælp til valg af stilfuldt kabinet
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 16-11-03 14:14

Hejsa

Jeg skal I dag, have bestilt noget nyt grej, og jeg aner ikke hvilket
kabinet jeg skal vælge. Jeg kan godt lide pænt design, og det må gerne
udstråle kvalitet.

Hvad kan der anbefales? Kom gerne med henvisninger, og modelnumre.

Jeg har tænkt lidt på et kabinet fra Cooler Master, er der nogen som kender
dem?

På forhånd tak
Hans Mouridsen

Fra : Christoffer

Dato : 16-11-03 14:25

"Hans Mouridsen" <hom@SLETDETTEpc.dk> wrote in message
> [...]
> udstråle kvalitet.
>
> Hvad kan der anbefales? Kom gerne med henvisninger, og modelnumre.

Chieftech Dragon serien eller Matrix serine er rigtig godt designede og
rummelige, og de larmer ikke. Og så er det nemt at komme til inde i
kabinettet da man kan tage hele siden af uden at skulle tage skruer ud etc.

Mvh
Christian

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 16-11-03 14:49

Hej

> [...]
> rummelige, og de larmer ikke. Og så er det nemt at komme til inde i
> kabinettet da man kan tage hele siden af uden at skulle tage skruer ud etc.

Tak for dit råd :)
Jeg kender godt kabinettet du omtaler, dvs. jeg har faktisk har haft op til
flere af dem. Det er et lækkert kabinet, men det skal være lidt mere
designer præget. Gerne et aluminium kabinet....

Mvh
Hans

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 16-11-03 15:09

Hejsa

> [...]
> flere af dem. Det er et lækkert kabinet, men det skal være lidt mere
> designer præget. Gerne et aluminium kabinet....

Så kan du evt. kigge efter produktnummer 810517 hos shg.dk - det fik jeg
anbefalet af en gut derude (jeg har ikke selv set det i levende live).

Mvh.
/Thomas

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 16-11-03 15:21

On 16/11/03 15:08, in article bp80dk$6pv$1@sunsite.dk, "Thomas Lindgaard"
<thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> wrote:

> [...]
>
> Så kan du evt. kigge efter produktnummer 810517 hos shg.dk - det fik jeg
> anbefalet af en gut derude (jeg har ikke selv set det i levende live).

Ja det ser faktisk ret lækkert ud :)

Er der nogen som har erfaringer med det?

Hvad med Lian-Li, de ser da heller ikke værst ud.

Mvh
Hans

Fra : arc@na

Dato : 16-11-03 16:12

Hans Mouridsen <hom@SLETDETTEpc.dk> wrote in news:BBDD4648.1C73%
hom@SLETDETTEpc.dk:

> Hvad med Lian-Li, de ser da heller ikke værst ud.

Jeg har et Thermaltake Xaser kabinet - de er heller ikke så ringe endda...

arc@na
Blessed are the Fundamentalists, for they shall inhibit the earth.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 16-11-03 16:18

On 16/11/03 16:12, in article
3fb793d4$0$30073$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "arc@na"
<this.is@n.invalid.adress.com> wrote:

> Hans Mouridsen <hom@SLETDETTEpc.dk> wrote in news:BBDD4648.1C73%
> hom@SLETDETTEpc.dk:

> Jeg har et Thermaltake Xaser kabinet - de er heller ikke så ringe endda...

Hrmm syntes godt nok ikke der er meget stil over det, men måske en smagssag?

/Hans

Fra : arc@na

Dato : 16-11-03 17:42

> Hrmm syntes godt nok ikke der er meget stil over det, men måske en
> smagssag?

http://asp.webconsult.dk/privat/SingleProd.asp?p=308
Jeg har dette her - bortset fra at den ene side er af plexiglas.
Det er nu meget pænt, synes jeg - og det fås også som sølvfarvet.

Men du har ret - smag og behag...

Fra : Leony

Dato : 16-11-03 17:02

In news:BBDD36A3.1AF2%hom@SLETDETTEpc.dk,
Hans Mouridsen <hom@SLETDETTEpc.dk> typed:

> [...]
> udstråle kvalitet.
> Hvad kan der anbefales? Kom gerne med henvisninger, og modelnumre.

Selv synes jeg der er stil over Suntek's Vivid serie (fåes i 3
forskellige farver):
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404697904
Ved dog ikke om det bare er noget plasticdallerværk, da jeg ikke har
haft fysisk kontakt med det.

> Jeg har tænkt lidt på et kabinet fra Cooler Master, er der nogen som
> kender dem?

Det skulle være glimrende kvalitet og rimeligt pæne kabinetter.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : lacrimosa

Dato : 16-11-03 16:26

"Hans Mouridsen" <hom@SLETDETTEpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad kan der anbefales? Kom gerne med henvisninger, og modelnumre.
>
> Jeg har tænkt lidt på et kabinet fra Cooler Master, er der nogen som

Hejsa jeg har et Thermaltake Xaser III kabinent og det er næsten kun lavet
af aluminium men det har 7 blæsere og larmer en del også selvom der følger
fan control med :) Det er dog lækkert med blæsere på harddiske så de ikke
bliver varme og det er nemt at samle siderne som har fingerskruer og
harddisk/cd-rom drev har en plastik skinne så man bare skal skubbe dem på
plads med et "klik" ingen brug af værktøj.
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404667905

Fra : arc@na

Dato : 16-11-03 20:27

"lacrimosa" <spambox@get2net.dk> wrote in news:gfPtb.5587$1D2.1167
@news.get2net.dk:

> http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404667905

Ja, det ser skam stilfuldt ud. Spøg til side - TT laver kvali-varen.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-11-03 21:19

Hans Mouridsen <hom@SLETDETTEpc.dk> skrev....

> Jeg skal I dag, have bestilt noget nyt grej, og jeg aner ikke
> hvilket kabinet jeg skal vælge. Jeg kan godt lide pænt design,
> og det må gerne udstråle kvalitet.

Smag og behag er jo forskellig, men kvaliteten af Lepont kabinetter
er indiskutabel. Har ikke ejet et, men set og rørt ved et. Meget
lækker finish og utroligt flotte detaljer.

www.lepont.com.tw

Studiedata har dem.

--
Kent Oldhøj

Fra : arc@na

Dato : 16-11-03 21:37

"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> wrote in news:Xns9435D90857A99KENTOLDHOJ@
62.243.74.163:

> Studiedata har dem.

Det er stedet at handle, hvis man går efter kvalitet, og ikke pris...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-11-03 00:21

"arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> skrev....

> Det er stedet at handle, hvis man går efter kvalitet, og ikke
> pris...

Det er vist stedet at handle hvis man vil have Lepont i DK

--
Kent Oldhøj

Fra : Sandholt

Dato : 18-11-03 18:02

> [...]
>
> Jeg skal I dag, have bestilt noget nyt grej, og jeg aner ikke hvilket
> kabinet jeg skal vælge. Jeg kan godt lide pænt design, og det må gerne

Hej

Hvad med dette fra Antec :
http://www.antec-inc.com/pro_details_enclosure.php?ProdID=15138

eller det helt nye fra Antec P160:
http://www.antec-inc.com/pro_details_enclosure.php?ProdID=81600

Sidst nævnte, venter jeg stadig på, hvornår kommer til DK.

Importøren sagde i løbet af de 2 første uger af November og de er mig
bekendt stadig ikke "landet"

Se evt. mere her :
http://www.edbpriser.dk/community/forum/thread.asp?id=21501

Mvh